Traffic/ vivaro vs. T5

03 Wrz 2019, 21:01

Witam ponieważ na urlopie nie byłem przynajmniej 15 lat to postanowiłem lekko to nadrobić i wpadł mnie pomysł zakupu samochodu z kanapą z której da się zrobić łózko (pewnie kupiłbym zwykłego blaszka i tam wstawił materac ale chce mieć w aucie webasto by móc podróżować niezależnie od pogody. Kumpel od dawna namawia mnie na zakup Renault Traffic Generation lub bliźniaczego Vivaro Westfalia. Ja mam ciągle wątpliwości czy nie lepiej wybrać Multivana T5 (bo ceny t4 zwalają z nóg i szczerze żałuje ,że gdy kupowałem 15 lat temu Alhambrę to nie wybrałem od tego znajomego Multivana z tego samego rocznika kosztowały identycznie ,identyczne roczniki a za T4 wziąłbym teraz dokładnie tyle samo co wtedy zapłaciłem ) .

Moim priorytetem jest niezawodność , stąd moje pytanie .Co wybrać? Mam wątpliwości co do silnika w przypadku Multivana najprawdopodobniej będzie to 2,5 TDI bo 1,9 TDI 105 KM jest bardzo rzadko spotykane i chyba do takiego samochodu to będzie straszny muł . W przypadku Opla mam do wyboru 1,9 CDTI lub też silnik 2,5 , ten sam silnik jest w Renault , ale tam jest jeszcze diesel 2,0 . Który silnik z tego zestawienia warto wybrać (jak się da to zróbcie ranking).
Pod względem wnętrza , wyglądu itd. to est mnie wszystko jedno a nawet Opel czy Renault chyba wypadają lepiej , dodatkowo niewiele osób wie co to jest ten Genration czy Westfalia. A najważniejsze ( choć nie ma na co liczyć) by złodzieje nie wiedzieli :D

Kolejny aspekt cena , byłem przekonany ( takie informacje do mnie docierały ,że ceny sa porównywalne zarówno Volkswagena jak i Renault /Opla . Teraz patrząc wydaje mnie się ,ze t5 jest droższa o jakieś 10tys. Pod uwagę biorę raczej starsze roczniki czyli 2003-2005 bo prawdę mówiąc to auto będzie więcej stało niż jeździło i szkoda mnie wywalić na auto 50-60tys. i mieć kosmiczną na nim stratę . No chyba ,że mnie przekonacie ,ze silniki np. po 2005 są poprawione i warto a nawet trzeba kupić młodszego albo trafi mnie się prawdziwa okazja czy to pod względem stanu , wyposażenia czy ceny. Aczkolwiek możecie nawiązać do nowszych roczników ale chyba czegoś nowszego niż 2011 nie kupie .

Tak szczerze to najchętniej /najbardziej mnie się podoba to kupiłbym Transita Euroline , ale to już jest tka rzadko spotykana wersja ,że szok.

Temat jest na spokojnie bo wakacje się kończą a ja pomalutku przygotowuje się na przyszły rok (choć jak kupie wcześniej to może się gdzieś wyrwę ).
I na koniec aspekt skrzyni biegów rozumiem ,że zarówno w t5 jak i w Oplu czy Renault automatyczna skrzynia biegów odpada. Bo o ile się nie mylę w T5 chyba będzie DSG a w Oplu i Renault występuje nie tyle automat co dosyć awaryjny półautomat ale pewności mnie brak , jeśli się mylę poprawcie mnie.
Łukasz789
Aktywny
 
Posty: 460
Miejscowość: Kraków

04 Wrz 2019, 07:00

No więc tak się składa że mamy multika t5 i dodatkowo znajomy ma identycznego tyle że pierwsze roczniki. Zacznijmy od porównania takowego auta z resztą busów bo tak to są zwykłe busy, Multivany są mega praktyczne, pełno schowków i ciekawych rozwiązań dla podróżnika. Siedzenia rozkładasz na płasko więc można w nim spać bez kombinacji. Co do silników i skrzyń to Postawowa wersja to 2.5 130 koni niestety bardzo słaby, my swojego mamy po czipsie na 174 i już jest lepiej, auto dość ciężkie więc spalanie waha się w granicach 10 litrów. Jak chcesz skrzynie automat to jest kilka rodzaji i są to zwykłe skrzynie bo DSG masz dopiero w polifcie. Nie ma co się oszukiwać T5 już nie jest wzorcem bezawaryjności, my mamy z przebiegiem 140k a już turbo drugie i takie pierdoły, to tłumik to łożyska, to pompa wspomagania ciekła bo podkładka śruby od węża przepuszczała, to radio itd. Niestety ceny multivanów jest dość pokaźne i nie zachęcające no ale w porównaniu do traffica bo cóż, bez porównania, jedynie nad westfalią można się zastanowić.
Swoją drogą ten mój kumpel chce sprzedać swojego multika, fajnie wyposażony telewizorki, kamery i inne bajery, przerabiany przez firmę ABT, duże koła sportowe zawieszenie ( co jest minusem w takim aucie) i jakbyś chciał to mogę się dowiedziec więcej co jak i za ile ale podejrzewam tu koszt ok 50k
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16188
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

04 Wrz 2019, 12:13

No to ja wypowiem się w kwestii Vivaro/Trafica i będziesz miał pełny pogląd. Tak się składa, że bardzo dużo kilometrów zrobiłem Vivaro, bliźniakiem Trafica. Tym drugim mało. Wersja oczywiście osobowa. Różnią się tylko detalami.

Najpierw wady. Mam 190 cm wzrostu i za kierownicą jest mi w nim niewygodnie. Po prostu nie ma tam wystarczająco miejsca. Fotele są bardzo słabe i okropnie śliskie, ale w Vivaro z 2018 są wygodniejsze, niż te w Traficu z 2019. W Renault za mocno się zapadają. Przy moim ustawieniu fotela widoczność w prawo jest tragiczna. Gruby słupek i fotele potrafią zasłonić nawet ciężarówkę jadącą z prawej. Do swojej masy ma zbyt miękkie zawieszenie i huśta tyłem na krętych, gorszych drogach. Ekran na konsoli środkowej nawet wyłączony świeci, co mi przeszkadza w nocy (oczywiście tryb nocny włączony, więc świeci na czarno, a nie na biało jak w dzień). Skrzynia manualna ma okropnie dobrane przełożenia i jak dla mnie tylko automat ma w tym aucie sens. Dużo elementów wnętrza przy większym przebiegu rezonuje mocno.

Z zalet, to jest cichy. Jak silnik jest zdrowy to diesel chodzi gładko i cicho. Wszelkie usterki od razu słychać. Zawieszenie jest trwałe. Jak ktoś lubi miękkie to się odnajdzie w nim. Bardzo dobra wbudowana nawigacja, nie wiem czyje to mapy, ale dają radę. Spalanie jak na taką budę, to jest nieduże. 7L jest realne w trasie bez wysiłku.
OW05
Aktywny
 
Posty: 324
Prawo jazdy: 07 03 2005
Przebieg/rok: 5tys. km
Auto: Honda, Mitsubishi
Paliwo: Benzyna

04 Wrz 2019, 20:56

No dobra ale Ty chyba mówisz o nowych autach a tu chodzi o auta z lat ok 2005
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16188
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

04 Wrz 2019, 21:30

Tak Kao, mówię głównie o nowszych rocznikach, ale te auta się dużo nie zmieniły i łatwo to odnieść do starszych roczników. Takie liftingi to poprawianie niedociągnięć i raczej nie zmniejszają ilości miejsca (wszak auta rosną), więc jeśli w roczniku 2018 jest ciasno, to w 2005 będzie tak samo lub gorzej.

Dodam tylko, że śmigałem też T5 rocznik chyba 2006 i 2011 (ten drugi po liftingu). I jak nie przepadam za VW, to zdecydowanie wolałbym taki. Przyjemniej jeździł i miejsca była aż za dużo. Do tego o niebo wygodniejsze fotele.
OW05
Aktywny
 
Posty: 324
Prawo jazdy: 07 03 2005
Przebieg/rok: 5tys. km
Auto: Honda, Mitsubishi
Paliwo: Benzyna

04 Wrz 2019, 22:00

A co Ty chłopie pitolisz, Trafica II gen i III gen to całkiem inne auta, inne rozwiązania technoligiczne, przestronność. To 2 różne auta nie da się ich porównać.
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16188
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

14 Wrz 2019, 22:25

Kao ty tak serio z tymi poradami ? Czy walisz każda by wygrać konkurs? Czy raczyłeś choć rzucić okiem na to jak wyposażony jest Generation i Westfalia , od 2 rzędu siedzeń identyko jak Multivan , mnie zależy na tym co wysiada w nich /co się psuje i porównanie awaryjności .
Łukasz789
Aktywny
 
Posty: 460
Miejscowość: Kraków

14 Wrz 2019, 22:32

Łukasz789 napisał(a):Czy walisz każda by wygrać konkurs?
dokładnie tak :ok:
Łukasz789 napisał(a):od 2 rzędu siedzeń identyko jak Multivan ,
no to w czym problem? tańszy, młodszy, większy, awaryjność porównywalna....
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16188
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

07 Lis 2019, 10:33

Jeżeli budżet ma znaczenie wiadomo Traffic/Vivaro jeśli bardziej komfort i jakość bierz T5 o względach wizualnych nie dyskutuje bo o gustach się nie mówi. Teorie o awariach tego czy tego hmmm mam znajomych którzy robią przewóz osób na dalekich trasach i śmigają trafficami bez gaszenia praktycznie, w ciągu roku potrafią zrobić 250tys km bez awarii, mowa o nowych a niewydarzony egzemplarz więcej stoi w ASO niż jeździ. BTW ja szukał bym świeżego Mercedesa Vito.
vianooo
Obserwowany
 
Posty: 2
Miejscowość: Kraków
Prawo jazdy: 16 03 1976
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Bus Mercedes