Trudny wybór Honda vs Volvo, czy ktoś pomoże?

30 Mar 2013, 20:04

O ile dobrze pamiętam to DPF w Hondach został wprowadzony w 2006, ale równolegle stosowano także silniki bez tego urządzenia ,chyba do 2010 roku.Silniki HONDY nalezą do najbardziej udanych na świecie,skoro takie są, to BOSCH musiał maczać paluchy w ich systemie wtryskowym,nie ma siły!Silniki Diesla VOLVO są dobre i polecane,tworzone w kooperacji z Francuzami,ale lepszy jest ten większy.
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8477
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)

30 Mar 2013, 21:52

Trochę na temat Volvo. Silnik jak disel to 2.0 a najlepiej 2,4 ten drugi też był montowany ale znaleźć samochód z nim to wielka sztuka. Te wycieki o których pisze kolega wyżej to tzw. wada fabryczna, wszystkie się pocą ale póki nie przepuszczają to nie ma problemu. Co do części, to nie ma problemu, jest dużo zamienników, co najważniejsze powstaje coraz więcej niezależnych ale fachowych serwisów, które mają bardzo atrakcyjne ceny. ASO też robi ciekawe promocje i akcje, np. teraz można za 100PLN zmienić język w kompie na PL, za 50 PLN był przegląd wiosenny, są też akcje z rabatami 50% na usługę i 30% na części.
Płyta i zawiecha jest z Forda i moim zdaniem jest naprawdę dobra jak na polskie "drogi".
Jeśli szukasz auta do 30 tyś. to raczej rok 2006 wchodzi w grę, chyba że weźmiesz jakiegoś golasa za to młodszego. Generalnie w standardzie Volvo oferuje dużo bajerów a sporo możesz sobie też dołożyć sam. Licz się z tym, że sprowadzane z 2006-2007 będą miały ok 200tyś.km. - rozrząd przy 240tyś. Z tych roczników znajdziesz jeszcze modele bez DPFu. Jednak nie jest on taki straszny jak niektórzy piszą, wszystko zależy jak użytkujesz auto, jeśli tylko po mieście to się zapcha ale jak zrobisz od czasu do czasu jakąś trasę to nie będzie problemu. Spalanie 6,5-7 litrów.
Szczerze radziłbym troszkę zwiększyć bugżet i kupić coś poliftowego po 2007, najlepiej 2008.
Swojego mam 9 miesięcy i zrobiłem 20 tyś.km. i jedyne koszty jakie miałem to wymiana tarcz i klocków z przodu, przepalona żarówka w ksenonach i przegląd okresowy (wymiana oleju i filtrów) cała reszta hula aż miło.
Wszystkie potrzebne informacje o S40 i innych vołovinkach znajdziesz na volvoforum.pl
Szukasz nowego Volvo, pomogę w wyborze modelu, konfiguracji, przy negocjacjach z dealerami. Znajdę dobrą ofertę na auto i finansowanie, bez zobowiązań. Auta do zamówienia i od ręki, demo dealera, używane z sieci dealerskiej Volvo.
Zapraszam na priv.
Rom33
Stały forumowicz
 
Posty: 1566
Zdjęcia: 227
Miejscowość: Wisła
Prawo jazdy: 15 07 1997
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Volvo V50
Silnik: 2.0 D 136KM
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2008

30 Mar 2013, 22:16

a może:

[link do oferty na Allegro wygasł]
Desire
Początkujący
 
Posty: 52
Prawo jazdy: 06 01 1974
Auto: Tolek
Silnik: 2.0
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2005

31 Mar 2013, 08:47

Bosha mozna regenerować bez problemu.
Wejdz sobie na http://lpg-forum.pl/ Ja jezdzilem 6lat dieslem i wiecej nie chce. Nie psuł się to fakt bo silnik i auto było proste, ale komfort żaden. Przy tych nowszych będzie wiadomo lepiej, ale nad trwałością to czas pokaże.

Dobrze założona instalka lpg z wyższej pólki tez bedzie bez problemowa. Na forum lpg polecą odpowiedniego fachowca z Twojej okolicy.
noisy
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2615
Zdjęcia: 21
Miejscowość: Tomaszow
Prawo jazdy: 27 02 2003
Auto: Superb
Silnik: 1.8T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

31 Mar 2013, 09:36

Wiadomo że disel to bardziej skomplikowany silnik niż benzyna, ma więcej osprzętu. Co do awaryjności to mie mogę złego słowa powiedzieć o silniku 2.0D. Silnik z PSA, montowany w wielu modelach różnych producentów, opinie wielu użytkowników i moja jest taka że to silnik nie do zajechania, Volvo świetnie zgrało wszystko razem przez co 136KM i skrzynia 6 biegowa daje dużą radość z jazdy. Wiem, wielu będzie mówiło że to jest mało, dla takich nawet benzyna 4,4 litra z S80 będzie mało. Najlepiej wsiądź i przejedź się a się przekonasz.
Co do kosztów napraw to jak robi się wszystko na czas to nie będzie problemu, olej raz na rok lub co 20 tyś. km, rozrząd przy 240tyś. Możesz znaleźć samochód już po wymianie rozrządu lub przed cena nie będzie się znacznie różnić. Jak wszystko po robisz to masz spokój na kolejne 200tyś. km.
Szukasz nowego Volvo, pomogę w wyborze modelu, konfiguracji, przy negocjacjach z dealerami. Znajdę dobrą ofertę na auto i finansowanie, bez zobowiązań. Auta do zamówienia i od ręki, demo dealera, używane z sieci dealerskiej Volvo.
Zapraszam na priv.
Rom33
Stały forumowicz
 
Posty: 1566
Zdjęcia: 227
Miejscowość: Wisła
Prawo jazdy: 15 07 1997
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Volvo V50
Silnik: 2.0 D 136KM
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2008

31 Mar 2013, 10:15

Ogólnie,to nie można do silników Diesla z systemem common- rail przyczepić się,co do trwałości ich korpusów,poza pewnymi wpadkami żenującymi tyczącymi trwałości głowic,czy panewek w pewnych partiach silników,pewnych producentów(na to trzeba uważać) Kupując auto takie,w pierwszej kolejności należy się poinformować,który producent wyposażył dany silnik w aparaturę wtryskową.Najlepsze silniki mają układ wtryskowy BOSCHA,ta aparatura nie dość ,że najlepsza,to paradoksalnie jedna z najtańszych do zregenerowania(dostępność kompletów regeneracyjnych)Przecież pierwszy układ common- rail Fiat opracował z BOSCH-em właśnie. Denso,Siemens ,nigdy Boschem nie będzie,pamiętajcie o tym kupując auto z common- rail.
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8477
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Samochodem w góry na narty
    W górach jeszcze zima więc wiele osób wybiera się w tym czasie w góry, by pojeździć na nartach czy snowboardzie. Kierowcy powinni jednak odpowiednio przygotować się do takiej podróży, aby w bezpieczny ...
    Historia sukcesu: Napęd na cztery koła quattro
    Napęd na cztery koła quattro opracowany przez Audi, to kamień milowy w historii motoryzacji. W roku 1980, żaden inny producent nie był w stanie zaproponować równie szybkiego i lekkiego napędu na cztery koła przeznaczonego ...

01 Kwi 2013, 11:14

Dzięki za odpowiedzi.
Rom33 powiedz mi czym się różni auto po lifcie jak napisałeś? bo ja nie wiem szczerze mówiąc, nie mogę dostrzec różnić. Ktoś kto siedzi w tej marce to co innego.
Co do kasy to niestety nie mogę więcej przeznaczyć niż max 28 tyś bo jak zawsze opłaty, rejestracje i oczywiście komplet filtrów, olej itp. włącznie z rozrządem.
Niby piszecie, że rozrząd po 240 tyś ale trochę się obawiam, zawsze w kupionym aucie wymieniałem.
Te 240tyś to podaje producent wymianę rozrządu? bo w sumie jak bym kupił z udokumentowanym przebiegiem to może bym odpuścił wymianę.
W kasie do 28 tys trafiają się volvo nawet 2007 rocznik.
Co do wyposażenia to może byś standard typu klima, elektryka, podusie, jakieś sensory deszczu itp bez przesady nie są wymagane. Postaram się znaleźć bez DPF-u i koniecznie z wtryskami Boscha.

Podsumowując raczej padnie na volvo chociaż jak zdarzy się cud i upoluje naprawdę zadbaną hondę to będzie przewaga dla hondy. Z tym, że volviaczek byłby 3 latka młodszy i bardziej zadbany.
Hondy mają przebiegi grubo ponad 200 tys, bo w te z przebiegami 160 nie wierze. Takich przebiegów nie można praktycznie znaleźć na zagranicznych stronach.
Może znacie kogoś kto UCZCIWIE sprowadza takie auta i nie kręci liczników?
Ewentualnie podpowiedzcie czy np. w Niemczech są jakieś duże giełdy warte polecenia czy komisy?
Marcin29
Nowicjusz
 
Posty: 11
Prawo jazdy: 14 08 2001
Auto: Seat

02 Kwi 2013, 12:53

Lifting volvo zrobiło w S40/V50 w 2007 roku, polegał przede wszystkim na zmianach kosmetycznych, zmienili światła z tyłu, grill, zmieniono środek, zrezygnowano z przycisków wyłączających DSTS, prawdopodobnie pogrzebano w kompie. Co do mechanicznych zmian to niewiele ich było, choć jest jedna najważniejsza pozbyto się niedoróbek w silnikach które były w pierwszych latach produkcji. O całą resztę pytaj na volvoforum.pl
Temat V50 po lifcie mam bardziej "obcykany".
W tym budżecie skupiłbym się na 2006/2007 wersja momentum z dwustrefową klimą, czujnikami deszczu i parkowania, obsługą radia i telefonu na kierownicy, tempomat. Jest tego troch na rynku. Użytkownicy z vf na pewno doradzą Ci co wybrać.
Pozdrawiam

p.s.
wymiana filtrów+olej+przegląd samochodu+rozrząd to wydatek około 1500zł w niezależnym,dobrym serwisie, można zrobić to samemu jak ktoś potrafi, w ASO to koszt około 2500zł
Szukasz nowego Volvo, pomogę w wyborze modelu, konfiguracji, przy negocjacjach z dealerami. Znajdę dobrą ofertę na auto i finansowanie, bez zobowiązań. Auta do zamówienia i od ręki, demo dealera, używane z sieci dealerskiej Volvo.
Zapraszam na priv.
Rom33
Stały forumowicz
 
Posty: 1566
Zdjęcia: 227
Miejscowość: Wisła
Prawo jazdy: 15 07 1997
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Volvo V50
Silnik: 2.0 D 136KM
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2008