Trzęsący się silnik TDCI, duże wibracje

Trzęsący się silnik TDCI, duże wibracje

13 Gru 2016, 11:25

Witam

mam problem z silnikiem (1.8TDCI 115KM), który wpada w duże wibracje (telepie całym autem mocno) w temperaturze około 70 stopni. Wibracje ustępują po wciśnięciu sprzęgła, bądź po włączeniu klimatyzacji, czyli po obciążeniu silnika. Co ciekawe- wibracje pojawiają się tylko na silniku, który został rozgrzany do temperatury roboczej, czyli 90 stopni, później wyłączony i włączony po kilkunastu minutach - gdy silnik jest w trakcie nagrzewania i temperatura osiąga 70 stopni, to jest wszystko w porządku - problem pojawia się tylko wtedy, gdy temperatura spadła z 90 do około 70 stopni. Sprzęgło z kołem dwu masowym zostało wymienione na oryginalne 30 tys kilometrów temu, więc to nie problem. Byłem u mojego mechanika, ale on nie wie co jest przyczyną, błędy komputera zostały wyeliminowane, sprzęgło sprawdzone mimo, że prawie nowe i nic dalej nie wiadomo co z tym. Proszę o pomoc - Marek
PS. zapomniałem napisać - w lecie problem jest znacznie większy, niż w zimie. W zimie telepanie silnikiem następuje w sytuacji tylko wyżej opisanej, natomiast gdy silnik ponownie osiągnie temperaturę 90 stopni, to zaczyna być wszystko w porządku, natomiast w lecie trzęsawica silnika ma miejsce w każdej temperaturze silnika, problem rozwiązuje dopiero włączenie klimatyzacji, bądź wciśnięcie sprzęgła, które jak wspomniałem jest w porządku
kanalia
Obserwowany
 
Posty: 1
Rejestracja: 13 Gru 2016, 11:16
Prawo jazdy od: 07 02 1985
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Ford Focus 2
Silnik: 1.8 TDCI 115KM
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2006

Re: Trzęsący się silnik TDCI, duże wibracje

13 Gru 2016, 18:14

kanalia napisał(a):problem rozwiązuje dopiero włączenie klimatyzacji, bądź wciśnięcie sprzęgła, które jak wspomniałem jest w porządku
Dziwne trochę bo sprężarka klimatyzacja obciąża silnik, a wciśnięcie sprzęgła odciąża.

kanalia napisał(a):Sprzęgło z kołem dwu masowym zostało wymienione na oryginalne 30 tys kilometrów temu, więc to nie problem
A skąd wiesz? Znam przypadki że dwumas dawał o sobie znać po dużo krótszym przebiegu niż 30tyś. od wymiany.

Sprawdź wszystkie poduszki silnika i skrzyni w jakim są stanie.
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 5955
Zdjęcia: 3343
Rejestracja: 19 Maj 2006, 22:41
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy od: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

Re: Trzęsący się silnik TDCI, duże wibracje

14 Gru 2016, 16:40

A czy silnik czasem nie ma problemu z praca? pali na wszystkie cylindry?
Bo czy ja wiem czy dwumas by tak telepał autem?
Albo właśnie poduchy do sprawdzenia.
Pionek
Aktywny
 
Posty: 387
Rejestracja: 14 Gru 2016, 16:30
Auto: Honda Accord
Paliwo: Benzyna
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    [SUV-C] ix35 2,0 / Antara 2,4 / Yeti 1,8 TSI / Rav-4 III 2,0 [SUV-C] ix35 2,0 / Antara 2,4 / Yeti 1,8 TSI / Rav-4 III 2,0
    Podstawowe kryteria zestawienia: - SUV segmentu C - silnik benzynowy o mocy 150KM - manualna skrzynia biegów - modele z okolic 2010 roku Wytypowane modele do zestawienia: - Hyundai ix35 2,0 - 163KM - Opel Antara 2,4 ...
    Akcesoria zimowe - przewiduj i bądź zawsze przygotowany Akcesoria zimowe - przewiduj i bądź zawsze przygotowany
    Zwykły wyjazd do niedalekich miejscowości może w wyniku zmiany warunków atmosferycznych zmienić się w wielogodzinną szkołę przetrwania. Szczególnie zimą, gdy dopadnie nas śnieżyca lub utkniemy zablokowani na ...

  •  
    • Warto przeczytać
    • Motor z napędem odrzutowym, 7
      Autosacrum 2009
      Subaru Impreza STI
      GTP Light