Trzęsący się silnik TDCI, duże wibracje

13 Gru 2016, 12:25

Witam

mam problem z silnikiem (1.8TDCI 115KM), który wpada w duże wibracje (telepie całym autem mocno) w temperaturze około 70 stopni. Wibracje ustępują po wciśnięciu sprzęgła, bądź po włączeniu klimatyzacji, czyli po obciążeniu silnika. Co ciekawe- wibracje pojawiają się tylko na silniku, który został rozgrzany do temperatury roboczej, czyli 90 stopni, później wyłączony i włączony po kilkunastu minutach - gdy silnik jest w trakcie nagrzewania i temperatura osiąga 70 stopni, to jest wszystko w porządku - problem pojawia się tylko wtedy, gdy temperatura spadła z 90 do około 70 stopni. Sprzęgło z kołem dwu masowym zostało wymienione na oryginalne 30 tys kilometrów temu, więc to nie problem. Byłem u mojego mechanika, ale on nie wie co jest przyczyną, błędy komputera zostały wyeliminowane, sprzęgło sprawdzone mimo, że prawie nowe i nic dalej nie wiadomo co z tym. Proszę o pomoc - Marek
PS. zapomniałem napisać - w lecie problem jest znacznie większy, niż w zimie. W zimie telepanie silnikiem następuje w sytuacji tylko wyżej opisanej, natomiast gdy silnik ponownie osiągnie temperaturę 90 stopni, to zaczyna być wszystko w porządku, natomiast w lecie trzęsawica silnika ma miejsce w każdej temperaturze silnika, problem rozwiązuje dopiero włączenie klimatyzacji, bądź wciśnięcie sprzęgła, które jak wspomniałem jest w porządku
kanalia
Obserwowany
 
Posty: 1
Prawo jazdy: 07 02 1985
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Ford Focus 2
Silnik: 1.8 TDCI 115KM
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2006

13 Gru 2016, 19:14

kanalia napisał(a):problem rozwiązuje dopiero włączenie klimatyzacji, bądź wciśnięcie sprzęgła, które jak wspomniałem jest w porządku
Dziwne trochę bo sprężarka klimatyzacja obciąża silnik, a wciśnięcie sprzęgła odciąża.

kanalia napisał(a):Sprzęgło z kołem dwu masowym zostało wymienione na oryginalne 30 tys kilometrów temu, więc to nie problem
A skąd wiesz? Znam przypadki że dwumas dawał o sobie znać po dużo krótszym przebiegu niż 30tyś. od wymiany.

Sprawdź wszystkie poduszki silnika i skrzyni w jakim są stanie.
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

14 Gru 2016, 17:40

A czy silnik czasem nie ma problemu z praca? pali na wszystkie cylindry?
Bo czy ja wiem czy dwumas by tak telepał autem?
Albo właśnie poduchy do sprawdzenia.
Pionek
Stały forumowicz
 
Posty: 1640
Auto: Honda Accord / VW Scirocco
Silnik: 1,4 TSI 122@150
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe
Skrzynia biegów: Manualna
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Wolniej! - nie zawsze znaczy bezpieczniej
    Nadmierna prędkość należy do najczęstszych przyczyn wypadków drogowych. Czy jednak oznacza to, że im wolniej jedzie kierowca, tym lepiej? W wielu sytuacjach taka zasada się nie sprawdzi. Znaki określające ograniczenie ...
    Samochody Lexusa pracują na lotnisku
    Naprawdę wygodne auto potrafi sprawić, że nawet długa podróż na czterech kołach jest równie komfortowa, co krótki lot samolotem. Czasami jednak trzeba skorzystać z możliwości silnika odrzutowego. Ale ...