Turbina - pytanie

20 Kwi 2009, 02:07

Witam!!!
Nie znam się na tym kompletnie, ale zadam takie pytanie z ciekawości.
Czy można w fiacie brava 1.2 16V coś tak przerobić i zrbić żeby zamontować turbinę?? I jezęli tak to jak może wzrosnąć moc samochodu??

Po prostu zadaję takie właśnie pytanie, bo jestem ciekaw odpowiedzi fachowców. Słyszałem różne wypowiedzi na ten temat i nie wiem co jest prawdą, a co fałszem. Czy można, a czy nie można?
Chciałbym także się dowiedzieć czemu nie można zamontować jeżeli tak jest odpowiedź i także jeżeli jest pozytywna to co trzeba przerobić i czy się opłaca.

Z óry dziękuję za odpowiedzi i oczywiście z niecierpliwośćią na nie czekam :P
Ostatnio edytowany przez bartek_remix, 22 Lis 2009, 12:14, edytowano w sumie 1 raz
bartek_remix :)
bartek_remix
Początkujący

Miejscowość: Kamionka / Kwidzyn

20 Kwi 2009, 08:39

Jeśli turbina była montowana seryjnie do odmian tego typu silnika, to przeróbka nie powinna sprawić problemu. Jeżeli jednak turbo nie było montowane to montaż może wymagać przerobienia bloku silnika, głowicy lub innych części. Jak się umie, się chce i ma się pieniądze to da się to zrobić.
fokmenboss
Nowicjusz

Miejscowość: Raczki

26 Kwi 2009, 14:17

poza tym jeśli założysz turbinę musisz się liczyć ze skróconą żywotnością silnika. Przedmówca ma racje, na chama do każdego silnika spalinowego da się turbinę zainstalować z technicznego punktu widzenia, tylko ile Ci za to policzą :shock: . Z tego co wiem nie ma bravy 1.2 turbo
Toniaczos
Nowicjusz
Awatar użytkownika

Miejscowość: Ruda Śląska

30 Kwi 2009, 10:24

Przy wstawianiu turbo trzeba się upewnić czy chłodzenie będzie wystarczająco wydajne i czy wytrzymałość wystarczająca. Przerobiony silnik łatwiej zagotować.
fokmenboss
Nowicjusz

Miejscowość: Raczki

09 Cze 2009, 10:04