Turbina - pytanie

20 Kwi 2009, 02:07

Witam!!!
Nie znam się na tym kompletnie, ale zadam takie pytanie z ciekawości.
Czy można w fiacie brava 1.2 16V coś tak przerobić i zrbić żeby zamontować turbinę?? I jezęli tak to jak może wzrosnąć moc samochodu??

Po prostu zadaję takie właśnie pytanie, bo jestem ciekaw odpowiedzi fachowców. Słyszałem różne wypowiedzi na ten temat i nie wiem co jest prawdą, a co fałszem. Czy można, a czy nie można?
Chciałbym także się dowiedzieć czemu nie można zamontować jeżeli tak jest odpowiedź i także jeżeli jest pozytywna to co trzeba przerobić i czy się opłaca.

Z óry dziękuję za odpowiedzi i oczywiście z niecierpliwośćią na nie czekam :P
Ostatnio edytowany przez bartek_remix, 22 Lis 2009, 12:14, edytowano w sumie 1 raz
bartek_remix :)
bartek_remix
Początkujący
 
Posty: 102
Miejscowość: Kamionka / Kwidzyn

20 Kwi 2009, 08:39

Jeśli turbina była montowana seryjnie do odmian tego typu silnika, to przeróbka nie powinna sprawić problemu. Jeżeli jednak turbo nie było montowane to montaż może wymagać przerobienia bloku silnika, głowicy lub innych części. Jak się umie, się chce i ma się pieniądze to da się to zrobić.
fokmenboss
Nowicjusz
 
Posty: 41
Miejscowość: Raczki

26 Kwi 2009, 14:17

poza tym jeśli założysz turbinę musisz się liczyć ze skróconą żywotnością silnika. Przedmówca ma racje, na chama do każdego silnika spalinowego da się turbinę zainstalować z technicznego punktu widzenia, tylko ile Ci za to policzą :shock: . Z tego co wiem nie ma bravy 1.2 turbo
Toniaczos
Nowicjusz
Awatar użytkownika
 
Posty: 44
Miejscowość: Ruda Śląska

30 Kwi 2009, 10:24

Przy wstawianiu turbo trzeba się upewnić czy chłodzenie będzie wystarczająco wydajne i czy wytrzymałość wystarczająca. Przerobiony silnik łatwiej zagotować.
fokmenboss
Nowicjusz
 
Posty: 41
Miejscowość: Raczki

09 Cze 2009, 10:04

Zamontować turbo da sie w kazdym silniku, ale nie kazdy bedzie długo bezawaryjnie jeździł. Przerabiać trzeba naprawde dużo, układ wydechowy, dolot, układ paliwowy, smarowania, zmiana mapy ECU no i plus intercooler, przewody itd. a koszty w granicach 10 tys. Dobrze jest pomyslec o wytrzymalszym układzie korbowo tłokowym żeby tego wszystkiego szlak nie trafił szybciej niz sie spodziewalismy. No i koniecznie zadbać o zawieszenie i hamulce. O ile moc wzrosnie to zalezy od wielu czynników. Przede wszystkim cisnienie doładowania, jaka turbina, montaż instalacji, strojenie i ogólny stan techniczny silnika. Podany silnik Bravy o ile pamietam ma w serii ok 80 KM. Trzeba pamietać że ten silnik seryjnie jest juz troche wysilony wiec rezerw mocy dużych nie ma. Jak moze wzrosnąć moc silnika to ciezko bedzie teraz trafić ale można celować w granice 140-180 KM.
Pozdrawiam.
Tuningowi diesli - NIE
arek_89
Zaawansowany
Awatar użytkownika
 
Posty: 903
Miejscowość: Małopolska

19 Lip 2009, 20:23

wydaje mi sie ze lepszym rozwiazaniem bedzie kompresor mniej zabawy w przerabiane nie trzeba zakuwac mniejszy wydatek a i konikow kilka mozna do stajenki zagonic
gigit
Początkujący
Awatar użytkownika
 
Posty: 240
Miejscowość: Kołobrzeg
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Renault 5 Turbo
    Pod koniec lat 70. Renault przestały wystarczać zwycięstwa w 24-godzinnym wyścigu w Le Mans i Formule 1. Marka chciała również wystartować w rajdach samochodem napędzanym turbodoładowanym silnikiem. Wymyślone przez ...

21 Paź 2009, 20:35

Witam jesli nie chcesz po padac w wysokie koszta zwiazane z zamontowaniem turbo to radzil bym nie wyciagac wiecej z tego silnika niz 100 koni
kielon91
Nowicjusz
 
Posty: 32
Miejscowość: Kędzierzyn-Koźle

18 Lis 2009, 19:23

Witam

Jak rozpoznać, że psuję się turbina w T4, jakie są objawy i symptomy na 100%?
Monita
Nowicjusz
 
Posty: 3
Miejscowość: polska

23 Lis 2009, 22:14

zaczyna kopcić przed skończeniem, jakie doładowanie trzyma?
artj
Początkujący
 
Posty: 164
Miejscowość: Polska

09 Gru 2009, 10:54

bartek_remix, zadaj sobie najpierw pytanie - ile mogę przeznaczyć pieniędzy. Jeśli masz 8-10tyś. to możesz czytać dalej :) Oczywiście, że da się zamontować sprężarkę, a przy małym doładowaniu 0,3-0,6 nie musisz nic przerabiać mechanicznie w samym silniku. Trzeba zrobić kolektor wydechowy, dorobić dolot z intercolerem, wysterować to jakąś świnką, podlać paliwem i będzie dobrze.
pawelMX6
Aktywny
Awatar użytkownika
 
Posty: 375
Zdjęcia: 0
Miejscowość: Gdynia
Auto: Nie mam

09 Gru 2009, 21:54

kolego Gigit dlaczego uważasz że kompresor jest lepszy niż turbosprężarka?Cel jego działania jest taki sam czyli zwiększenie ciśnienia sprężania w cylindrach więc dziwne jest stwierdzenie że ma mniejsze działanie szkodliwe dla silnika.z kompresorem nie bedzie "turbo dziury" gdyż pompuje on powietrze praktycznie cały czas a turbosprężarka musi się rozkręcić zanim tchnie "ducha" w silnik.poza tym kompresor zabiera część mocy silnika gdyż napędzany jest mechanicznie.moim zdaniem aby bawić sie w turbo trzeba zamontować kute tłoki i korbowody bo to jest gwarancją bezawaryjnej eksploatacji i do tego wzmocnione szpilki głowicy gdyż stare może wyrwać poprostu z bloku.z ekonomicznego punktu widzenia jest to nieopłacalne.jeśli już to lepszą opcją było by zamontowanie silnika 2.0 z Fiata Bravo (mniejsza ilość przeróbek,dość niski koszt) który już jest całkiem żwawy,ewentualnie swap silnika 2.0 turbo z Fata Coupe
chicken19
Zaawansowany
 
Posty: 554

09 Gru 2009, 22:37

chicken19 napisał(a):w turbo trzeba zamontować kute tłoki i korbowody

Nie trzeba. Można przy dużym doładowaniu, ale w normalnym, cywilnym aucie jest to kompletnie zbędna rzecz. Przy doładowaniu 0,3-0,5 seryjne bebechy silnika spokojnie dadzą radę.
pawelMX6
Aktywny
Awatar użytkownika
 
Posty: 375
Zdjęcia: 0
Miejscowość: Gdynia
Auto: Nie mam

18 Gru 2009, 21:39

Nie bierzecie pod uwagę innych aspektów... co z tego że wsadzi turbo za 10k do samochodu wartego 5k ? Co z tego że "może" wyciągnie 150 koni gdzie przy seryjnych 1 tłoczkowych hamulcach i tarczach 250mm zabije się na pierwszym zakręcie, nie mówię już o zawieszeniu, półosiach i skrzyni z których na pewno wyjdzie dobra "mielonka" daj sobie spokój z Turbiną w silniku 1.2 !
TypeRa
Nowicjusz
 
Posty: 39
Miejscowość: śląsk