Turbo benzyna + LPG [40000zł]

22 Lis 2022, 13:30

Cześć,

Poszukuję kompakta 5d z turbo benzyną, która nada się pod gaz. Rocznie robię ~12k km (15km do pracy w jedną stronę + wyjazdy od czasu do czasu).

Jeździłem Ibizą z 2017 1.2 TSI+LPG 90KM, a następnie wolnossącym kompaktem 83KM (segment B) i o Seacie złego słowa nie powiem, bardzo przyjemne auto do miasta/na wypady od czasu do czasu. Żwawy silnik o fajnej charakterystyce, do tego opcja zrobienia go na 105KM. Wolnossak o tak małej mocy to zupełnie nie moja bajka, ale przyznam że nie miałem okazji przejechać się czymś mocniejszym (120KM+?) w małej budzie. Oba auta nie były moje, użytkowałem je tylko przez 1.5 roku, a teraz przyszedł czas na zakup swojego.

Trochę poczytałem przed napisaniem posta i moje typy to:

-1.4 T-Jet (Grande Punto, Bravo II, Giulietta, ew. Tipo jeśli się znajdzie w tych pieniądzach)
-Oplowskie 1.4 Turbo 140km (Astra J)
-1.4 Tce w Megane III
-1.2/1.4 TSI, ale tutaj jest wtrysk bezpośredni i nie wiem czy przy moim rocznym przebiegu 12k km gra jest warta świeczki patrząc na ceny instalacji (nawet tej tańszej, z dotryskiem paliwa), serwisów, większego zużycia silnika i dotrysku paliwa ~5% przy lepszych instalacjach (Ibiza, Fabia, Golf i wiele innych)

Czytałem, że 1.4T Oplowskie jest dosyć awaryjne (pytanie czy wszystkie roczniki czy w nowszych coś poprawiono) i mimo mocy 140km na papierze to jakoś bardzo żwawe nie jest, a 1.4Tce jest dość paliwożerne. Ogólnie o jakim silniku bym nie czytał, to zawsze znajdzie się coś - standard.

Wygląd to dla mnie drugorzędna rzecz, wyposażenie do ustalenia - jakieś czujniki parkowania tył, podgrzewana przednia szyba, tempomat, multifunkcja to takie minimum. Przeglądając ogłoszenia zauważyłem, że np. jest dużo Aster J w fajnych opcjach wyposażenia, a takie Ibizy/Grande Punto to głównie golasy. Skrzynia raczej manual 6 biegów, idealny byłby automat ale nie liczę w tej cenie, DQ200 to mina a DQ250 była w mocniejszych silnikach, o skrzyniach innych producentów zbytnio nie czytałem.

40k to górna granica już z montażem gazu i serwisami pozakupowymi, nie ukrywam że fajnie byłoby wydać do ~30k na sam zakup (bez LPG), bo auto i tak będzie stało pod blokiem, a im tańsze tym mniej będzie szkoda jak ktoś przerysuje, co się akurat zdarza dosyć często.

Nie mam większych faworytów, ale na chwilę obecną fajną opcją wydaje się Bravo II 140km. Chętnie posłucham waszych rad, nie oczekuję konkretnych ogłoszeń a opinii i podpowiedzi których modeli faktycznie szukać i czego unikać (jak np. unikanie EA111 i szukanie EA211 ze względu na poprawioną konstrukcję itp.).
kronong
Nowicjusz
 
Posty: 7

22 Lis 2022, 14:24

Po 1) zdecyduj jaka klasa auta bo małe auto miejskie i 140 konne turbo to nie to samo co ciężki kompakt np Astra J
Po 2) teraz masz w TSI lpg, więc skoro kiedyś zagazowałeś to czemu teraz nagle koszty? No chyba już taki kupiłeś
Po 3) Astra J jak na kompakt sporo waży i osiągi ma kiepskie na tle konkurencji, stąd to 1,4T to podstawowy silnik którego warto rozpatrywać, swoją drogą szału nie robi nawet w wariancie 140 konnym.

Jak chcesz poczuć konkretną dynamikę to TSI Vaga dobra opcja, te silniki mają dobrą charakterystykę, z samego dołu cios, tylko pytanie co możesz kupić za 40 tys, ale jak na auto masz 30 tys to raczej jakiś golf vi 1,4 122 konny

Bravo też spoko ale ja bym szukał od razu 1,4 tjet 150
Trevor
Zaawansowany
 
Posty: 681
Prawo jazdy: 09 10 2010
Przebieg/rok: 14tys. km
Auto: Opel
Paliwo: Benzyna

22 Lis 2022, 15:00

1) Segment B/C, bez różnicy jeśli chodzi o wielkość, miejsca w B jest wystarczająco. Główny nacisk to silnik pod LPG i rozsądna namiastka dynamicznej jazdy.
2) To nie było moje auto - służbówka. Przejechałem "zaledwie" kilka tysięcy km, kiedy autko miało już nalatane ponad 100k (a od znajomych słyszałem że miało na początku swoje bolączki z LPG i częste wizyty w serwisie - ale tego nie liczę bo to może kwestia fabrycznej instalacji BRC). Opisałem jedynie moje odczucia z jazdy 90 konnym TSI, które mnie zadowoliły. Nie jeździłem w życiu wieloma samochodami (ani T-Jetem ani Oplowskim 1.4 Turbo), dlatego też napisałem ten post z prośbą o pomoc.
kronong
Nowicjusz
 
Posty: 7

22 Lis 2022, 21:35

T-jeta polecam (Bravo, Giulietta).
1.4 Tce odpuść. Silnik często ma kosztowny problem z uszczelką pod głowicą, na grupie Renault jest masa wpisów na ten temat. Jak już to 2.0tce.
Zamiast 1.4T w Oplu możesz poszukać 1.6T
Gazować tsi przy takim przebiegu nie ma sensu.
hoderi145
Aktywny
 
Posty: 275
Auto: Dacia Duster II FL
Silnik: 1.0 tce 100km + lpg
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Manualna

23 Lis 2022, 07:50

Gaz do tsi jest bezsensowny. Nie dość, że instalacja droga to jeszcze ludzi, którzy potrafią to dobrze założyć i serwisować jak na lekarstwo.
Tak naprawdę wszystkie dostępne opcje wymieniłeś, ewentualnie dorzucić można chevroleta cruze jako tańszą alternatywę dla astry.
Jeśli miałoby to być auto dla mnie to kupiłbym giueliettę, silnik ma "pewny" a do tego wygląda najbardziej świeżo. Na drugim miejscu bravo ale raczej w wersji sport 150ps
franccc
Stały forumowicz
 
Posty: 2429
Przebieg/rok: >50tys. km

23 Lis 2022, 09:14

No i super, o takie rady mi chodziło, przeglądałem Giulietty już wcześniej i są zazwyczaj fajnie wyposażone a na dodatek wyglądają właśnie świeżo i trochę ich jest na rynku. Bravo 150ps jest bardzo mało, ale może akurat się coś trafi. Do poszukiwań dorzucę jeszcze może 1.2/1.4 TSI EA211 jeśli stwierdzę że nie będę gazował, a trafi się okazyjnie coś fajnego.

O Cruze muszę poczytać, bo przyznam że nie brałem pod uwagę.

Dzięki za pomoc!
kronong
Nowicjusz
 
Posty: 7
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Patrz na drogę podczas jazdy
    Polskie prawo zabrania kierowcom korzystania z telefonów komórkowych w czasie jazdy, jeśli urządzenie jest trzymane w ręce. Wiele osób ignoruje jednak ten przepis. Obecnie już nie tylko dzwonią i piszą ...

23 Lis 2022, 09:59

Najbardziej fajną opcją będzie Giulietta, ale... tych aut jakoś dużo nie jest, o rzetelne opinie ciężko. Jest polecana, ale zapytaj czy ktoś to miał, albo serwisował to cisza :ok:

Bravo niby spoko, ale w moich oczach to już trochę "stara" konstrukcja. Do tego mało ogłoszeń, a wersji 150 KM to już w ogóle.

TSI palą naprawdę mało jak na benzynę i zakładanie LPG jest bez sensu. Jedzie fajnie od dołu, jakiś chip sobie zrobisz i będzie git.

Astra ciężka i niezbyt stabilna serwisowo, dla mnie lipa bo nic sobą nie reprezentuje.

Ogólnie pod kątem frajdy i wyglądu - Giulietta :mrgreen:
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

23 Lis 2022, 13:09

galakty napisał(a):Jest polecana, ale zapytaj czy ktoś to miał, albo serwisował to cisza
otóż to, magia internetu :wink:
ja serwisuje na stałe 2 szt i czasami wpadają inne ale raczej rzadko.
Są tam głupkowate rozwiązania jak np filtr powietrza pod zderzakiem więc już sami sobie go nie wymienimy bo nie obędzie się bez podnośnika i zdejmowania osłony co generuje koszta, przy wymianie zawieszenia też trzeba doliczyć trochę więcej za robocizne bo nie jest to standardowa konstrukcja dodatkowo zardzewiale śruby to bolączką tych aut, części eksploatacyjne do najtańszych też nie należą.
Kolega ma to auto już 6 lat, raz tylko zabrała to laweta ale to sprzęgło padło (też droga impreza) i raz naprawiłem mu nawiew A tak to cisza, nic z tym autem się nie dzieje. Stabilny częsty serwis i będzie dobrze.
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16212
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

23 Lis 2022, 14:26

Kao napisał(a):filtr powietrza pod zderzakiem więc już sami sobie go nie wymienimy bo nie obędzie się bez podnośnika i zdejmowania osłony co generuje koszta


Bez jaj, brzmi jak jakieś sci-fi :D

Filtr powietrza w normalnym aucie wymienia się w dwie minuty...
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

23 Lis 2022, 17:56

Przecież w bravo jest taka sama procedura a to tylko "tani fiat" a nie "dziwne rozwiązania w alfie". Grzechotka i odkręcasz. Filtr wymienia się najczęściej razem z serwisem olejowym więc auto i tak jest na podnośniku.
No chyba, że sobie ktoś sam olej wymienia na lewarku ale to wtedy i wymiana filtra powietrza nie jest straszna - zresztą nawet na yt jest film z wymiany na lewarku
franccc
Stały forumowicz
 
Posty: 2429
Przebieg/rok: >50tys. km