Turbo benzynka 10~20 K

07 Sty 2020, 10:14

Bartolekk napisał(a):Bredzisz waść nieludzko - jak wyjdzie jedno wydanie unikatowe "Pana Tadeusza" w skórze i złotych literach tzn że wszystkie wydania na przestrzeni 50 lat są w skórach i mają złote litery?

Dlaczego każdy fan wieśvagena wie tyle ile zje? :D
Zrozum że jesteś zaskoczony bo silniki vieśvagena technologicznie przypominały erę kamienia łupanego i to tą wczesną. Tak więc pojemności w populusach od 1,0 do przypuśćmy 1,6 były już 30lat temu, robiły setki tysięcy kilometrów i nic w nich się nie psuło. Do tego były różne wrrsje mocowe w zależności od rynku na który dane auto było skierowane...
W realu wyglądało to tak... amator corolli e10 o dokładnej pojemności 1332 hmm albo 9 :D w każdej wersji miał 88km, 16v, dohc i gwarancje na 100k.km. Amator golfa 2/3 przy 1,4 otrzymywał silnik 8 mio zaworowy i ciekawe czy nie na gaźniku...o oszałamiającej mocy 60km. No ale zawsze był też w ofercie golf 16v na plakacie :D
Do tego te same silniki na rynki azjatyckie miały też turbiny tak więc 1332 + turbo miało 130km i normalną gwarancje.

Bartolekk napisał(a):Celica mk6 -1,8L 116 koni albo 2.2L 135 itd..


Chłopczyku celica miała w zależności od lat 1,6 - 110km, 16v, dohc, mpi do 2,0 turbo 240km. Dla Twojej wiedzy wersje 2,2 były tylko uzupełnieniem i zazwyczaj w automacie na usa. Normalna opcja to 2,0 156km od 89r!!! I potem ten sam silnik miał 175km w 93r. Więc zobacz sobie jak wtedy wyglądała motoryzacja ta nasza...wtedy może zrozumiesz czemu były robione problemy ze sprowadzaniem oficjalnym aut z jp (cła, akcyzy) .... będzie łatwiej Ci zrozumieć czemu myślisz że 1,4 jest downs.

Bartolekk napisał(a):skoro uważasz że podaje przykład r3 to co powiesz na 1,2 TSI Golf VII np? 110 koni? r4? To nie dla Ciebie downsizing?
Ja podaje ogólnie przykłady silników, które nie są normą i jak masz pojemność 1,4 to większość silników bez koksu nie przekracza 100 koni.

1,2 jest zwykłym silnikiem tylko gównianym a zgodnie z wymogami czasów ładują go do aut wielkości octavki gdzie na polo powinien skończyć.
Więc o czym mówisz z 1,4 jak powtórzę Ci że w 93r.miałem zwykłą corolkę 1,3 88km i mogła spokojnie pół bani km.zrobić bez remontu.

I jeszcze rozpracuj technologię 16v jak wyglądała naprawdę a jak imitacja europejska.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10321
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

07 Sty 2020, 14:31

Panowie a co to jest downsazing? Na początku postu pojawiło się 2,0T w volvo generujące 200 KM i nie jest to DS (downsizing) bo przecież 2,0. tyle że to 2,0 generuje 100 KM z litra. Zatem dokładnie tyle samo co fokus astra, fiat brawo czy grupa VAG. Zatem DS jest każdy uturbiony silnik czy tylko taki o pojemności do 1,5 litra wsadzony do dwutonowego mondeo (gdzie wolnossąca 2,0 o tej samej mocy nikomu nie przeszkadza).
Kijem Wisły nie zawrócimy. Wszystkie nowe samochody poza mazdą mają silniki turbo. Diezle mają turbo od 20 lat i nikt się temu nie dziwi. a benzyny to DS - to ble. Każdy dzisiejszy producent oszczędza i każdemu zdarzają się wpadki. ale my na to wpływu nie mamy i musimy to zaakceptować. a fakt jest niezaprzeczalny że nowoczesne auto (z dzisiejszym wyposażeniem i masą) aby ruszyć z miejsca potrzebuje 100 KM a żeby dać akceptowalne osiągi 150. A klientowi co jeździł golfem1,4 60 kM (który był bardzo elastycznym silnikiem i lepiej jeździł niż wyglądał na papierze) trudno będzie wytłumaczyć że jego nowe auto (też golf) aby zapewnić podobne niewielkie ale akceptowalne osiągi (i elastyczność) musi mieć pojemność 2,5 litra i średnie spalanie 12. Jego 1,4 TFSI też tyle może spalić ale zasadniczo można zmieścić się w 8 a zatem tylu ile dotychczas. A przed Komisjami EU i Innymi WWFami napiszemy że sinik pali 3 litry albo jeszcze paliwo oddaje.
diddy79
Zaawansowany
 
Posty: 524
Prawo jazdy: 14 04 1999
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Renault Talisman
Silnik: 1,6 dCi 160 KM
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2018

07 Sty 2020, 18:34

diddy79 napisał(a):Panowie a co to jest downsazing? Na początku postu pojawiło się 2,0T w volvo generujące 200 KM i nie jest to DS (downsizing) bo przecież 2,0. tyle że to 2,0 generuje 100 KM z litra. Zatem dokładnie tyle samo co fokus astra, fiat brawo czy grupa VAG. Zatem DS jest każdy uturbiony silnik czy tylko taki o pojemności do 1,5 litra wsadzony do dwutonowego mondeo (gdzie wolnossąca 2,0 o tej samej mocy nikomu nie przeszkadza).


No i chyba są tacu co pewnych rzeczy nie widzą ... tak naprawdę normą były silniki BEZ TURBO generujące z 1,0l około 70km.więc co to są za ajwaje jak będzie turbo i z 1,0l 100km gdzie bardzo często sa zmiany w układzie paliwowym i przejście na wtrysk bezpośredni i dodatkowe kunie.

Problem pojawia się gdy producent postanowi zaoszczędzić na materiałach i stosuje diabelskie rozwiązania tak naprawdę potrzebne tylko do wyciśnięcia paru złoty podczas naprawy i tu mała niestety pojemność jest na samym końcu.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10321
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

07 Sty 2020, 18:41

szybki napisał(a):generujące z 1,0l około 70km.


To pokaż taki silnik ok? Bo troszkę za dużo teorii a za mało konkretów.
Prosiłem na poprzedniej stronie o przykład 1,4 silnika bez turbo z lat 80/90 który generuje 120..150 koni np i co? cisza tylko jakieś historię aut japońskich.
No i żadnym fanem VW nie jestem, to moje pierwsze auto, miałem już auta włoskie, francuskie, koreańskie itd

Dla mnie downsizing to wysilony silnik a nie czy włożony do 2 tonowego auta czy nie, jeśli Punto 1 miało 1,3 Fire Mpi i 75 koni czy ile tam, a mowa tutaj o 1,4 który generuje 120, to wytrzymałość nie jest taka sama.
I jak tu porównywać 320i R6 BMW generujące 150 koni? co powiedzieć?
że silnik o pojemności ciut większej niż litrowa butelka mleka też jest trwały i może mieć 120 koni i moment 210 Nm??

Każdy silnik który z małej pojemności ma większą moc jest wysilony i to nie jest bez znaczenia dla trwałości.
Bartolekk
Aktywny
 
Posty: 418
Prawo jazdy: 15 10 2000
Przebieg/rok: 24tys. km
Auto: Fiat Bravo sport
Silnik: Tjet 150
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2008

07 Sty 2020, 21:13

Bartolekk napisał(a):To pokaż taki silnik ok?

Chłopie to Ty wikipedii nie masz czy cuś takiego???
A może myślisz że tylko w Europie jeździ się autami...no i tylko Golfami :D

Nie będę Ci pisał wszystkiego bo tego jest max dużo. Jedno jest pewne silnik 1,0 posiadały moce około 65-70k i jeszcze jest jedno pewne co jest bardziej obrazowe z 1l pojemności generowano koło 70km. (w zależności od rynku)

Tak więc czy to będzie 0,9l ze starego yarisa (potocznie 1,0) 68km czy z bardzo starej corlli e10 1,3 88-90km i tak zawsze będzie zbliżona moc na 1l pojemności.

Do tego powszechne były też auta (często sprzedawane w większych ilościach niż golf w eu) używające tych samych silników ale z turbinami...

Więc 20lat temu silnik z corolli e10 1,3 miał turbo i generował 135km....
Avensis1 nie nazywał się avensis tylko caldina i miał 2,0 turbo i 250km (tylko nie pisz że zwykły kombiaczek dla rodziny był typowo torowym wynalazkiem niczym audi rs2 :twisted: )
To samo tyczy się innych marek takich jak nissan albo mitsu.

Dla Twojej wiadomości to mitsu miało silniki 2,0t (4g63t) o mocy 400km i dalej udzielało na to gwarancji. Ja teraz mam jako dd 2,0 4g63t poprzedniej generacji ma 280km 480Nm (może będzie więcej) do tego lpg i nie bierze oleju a do tego jedzie i się nie psuje... kurcze a myślałem że wszystkie turbo biorą olej :naughty:

Do tego były silniki n/a (czyli bez turbo) trochę mocniejsze. Wtedy z pojemności 1,6 uzyskiwano po 160-180km a z 2,0 po 160-240km i pamiętaj bez turbo.

Więc dalej nie rozumiem gdzie mamy DS jak w 92r jeździłem corollą która z litra posiadała około 70km i była wyprodukowana pewnie w większej ilości sztuk niż golf :D . Obecnie mam jedno z aut mające 20 lat 2,0l bez turbo i 170km :D a ten silnik był montowany już 30lat temu (około) :D


Więc Bartolku daj już sobie spokój bo świat nie jest taki różowy jak Ci się wydaje. Jest w nim dużo złych ludzi którzy czyhają na naszą kasę... stosując różne myki . Więc najpierw słyszymy słowo downsizing zamiast badziew potem ekologia zamiast złodziejstwo :ok:
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10321
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

08 Sty 2020, 15:14

Bartolekk napisał(a):Dla mnie downsizing to wysilony silnik a nie czy włożony do 2 tonowego auta czy nie, jeśli Punto 1 miało 1,3 Fire Mpi i 75 koni czy ile tam, a mowa tutaj o 1,4 który generuje 120, to wytrzymałość nie jest taka sama.


NO to popłynąłeś. te 120 kM z 1,4 to właśnie jest 1,4, które ma 90 kM (i to jest standard dla wolnossącej benzyny z wtryskiem pośrednim, 16 zaworową głowicą i wielopunktowym wtryskiem) do którego dołożono turbinę. I jeżeli mówimy że turbina powoduje awaryjność to owszem jakaś jest ale jeżeli o nią prawidłowo dbamy ćwierć miliona przejeździ a koszt jej regeneracji nie przekroczy 1,5 tys.
Więc czy taki silnik jest wysilony czy tylko turbodoładowany.
Problemem nie jest 120 kM z 1,4 tylko jakość a zasadniczo oszczędność na etapie produkcji. i teraz pojawia się pytanie czy na pewno wolnossące 1,4 dzisiejsze to to samo1,4 co w 2000 roku.
Problemem dzisiejszych silników nie jest moc li tylko, ale EKOLOGIA (filtry DPF, EGR, system start stop), MOC w stosunku do spalania wymagająca dalszych modyfikacji poza turbo (bo normy emisji), prędkość projektowania i konstruowania (bo konkurencja nie śpi), a na końcu a właściwie na początku masa pojazdu. MASA powoduje że dziś potrzebujemy więcej mocy, ale nie akceptujemy wyższego spalania, wydmuchów CO2 a juź nie daj Boże NOx.
diddy79
Zaawansowany
 
Posty: 524
Prawo jazdy: 14 04 1999
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Renault Talisman
Silnik: 1,6 dCi 160 KM
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2018
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    BMW w leasingu – o czym warto pamiętać?
    Luksusowe modele BMW cieszą się dużym zainteresowaniem zwłaszcza wśród przedsiębiorców. Korzystne rozwiązanie stanowi szczególnie BMW leasing. Na co zwrócić uwagę, decydując się na tę formę finansowania? ...
    SEAT - prezentacja nowego logo marki
    SEAT zaprezentował światu nowe logo. Metamorfoza swoją kulminację miała na Salonie Samochodowym w Paryżu i prezentuje nową tożsamość oraz projekt marki. Łączy premierę nowego logo ze światowym debiutem nowego Leona. Model ...

08 Sty 2020, 15:28

acha jeszcze jedno. moje alfiątko ma silnik diesla i bagatela 200 KM w serii. Ten sam silnik wychodził tez w wersji 210 kM bez przeróbek. Po drobnej mapie spowodowanej wyłączeniem EKO można spodziewać się 217 KM z silnika o pojemności 2,4 a właściwie 2340 cm. Zatem osiągamy moc prawie 93 KM z litra przy silniku diesla. I wiesz co... alfa ma 300 kkm i jeździ. Cud. Normalnie cud
diddy79
Zaawansowany
 
Posty: 524
Prawo jazdy: 14 04 1999
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Renault Talisman
Silnik: 1,6 dCi 160 KM
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2018

08 Sty 2020, 15:49

diddy79 dlatego powtórzę jesteśmy karmieni głupotami uzasadniających wyciąganie kasy i badziew pod maską. Potem to trafia na miłośnika golfa który w 21w cieszy się że jego 1,6mpi ma 102km i się nie rozkraczył a ten myśli że to prawda i głosi teorie DS.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10321
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

08 Sty 2020, 17:19

diddy79 napisał(a):NO to popłynąłeś. te 120 kM z 1,4 to właśnie jest 1,4, które ma 90 kM (i to jest standard dla wolnossącej benzyny z wtryskiem pośrednim, 16 zaworową głowicą i wielopunktowym wtryskiem) do którego dołożono turbinę. I jeżeli mówimy że turbina powoduje awaryjność to owszem jakaś jest ale jeżeli o nią prawidłowo dbamy ćwierć miliona przejeździ a koszt jej regeneracji nie przekroczy 1,5 tys.

Czyli wg Ciebie czy silnik generuje 120 koni i 200 Nm już przy 1700 obrotów czyli 125 Nm przy 4500? jak to ma miejsce w wersji 95 konnej?
Układ tłokowo-korbowy nic nie odczuwa? To pojeździj dłużej takim autem zobaczymy czy tyle przejedzie co 2-litry 120 koni.
Bartolekk
Aktywny
 
Posty: 418
Prawo jazdy: 15 10 2000
Przebieg/rok: 24tys. km
Auto: Fiat Bravo sport
Silnik: Tjet 150
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2008

08 Sty 2020, 17:24

A myślisz, że silnik 1.4/95 i 1.4T/120 różnią się wyłącznie dołożeniem turbo?
Invi
Forumowicz VIP
 
Posty: 6604
Przebieg/rok: >50tys. km

08 Sty 2020, 17:26

No może ten 120 konny ma kute korby :)
Bartolekk
Aktywny
 
Posty: 418
Prawo jazdy: 15 10 2000
Przebieg/rok: 24tys. km
Auto: Fiat Bravo sport
Silnik: Tjet 150
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2008

08 Sty 2020, 17:33

Kuty wał akurat.

Poza tym co to jest te 120ps skoro był oferowany seryjnie również mając 135, 150, 165, 180 i jakoś jeździ, korby bokiem nie wychodzą

Było też coś takiego jak abarth 500 assetto, 200ps
Invi
Forumowicz VIP
 
Posty: 6604
Przebieg/rok: >50tys. km

08 Sty 2020, 17:41

Bartolekk napisał(a):Czyli wg Ciebie czy silnik generuje 120 koni i 200 Nm już przy 1700 obrotów czyli 125 Nm przy 4500? jak to ma miejsce w wersji 95 konnej?
Układ tłokowo-korbowy nic nie odczuwa? To pojeździj dłużej takim autem zobaczymy czy tyle przejedzie co 2-litry 120 koni.

Chłopie co Ty za głupoty wypisujesz...?
Ty wiesz co Ty pleciesz? Proszę Cię daj sobie spokój nie da się tego czytać...
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10321
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

08 Sty 2020, 18:23

szybki napisał(a):Chłopie co Ty za głupoty wypisujesz...?
Ty wiesz co Ty pleciesz? Proszę Cię daj sobie spokój nie da się tego czytać...

A płaci Ci ktoś za czytanie tego albo zmusza? Nie czytaj!
Bartolekk
Aktywny
 
Posty: 418
Prawo jazdy: 15 10 2000
Przebieg/rok: 24tys. km
Auto: Fiat Bravo sport
Silnik: Tjet 150
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2008

08 Sty 2020, 18:33

Bartolekk napisał(a):A płaci Ci ktoś za czytanie tego albo zmusza? Nie czytaj!

Ktoś ma wyciągnąć z tego wnioski i to jest forum motoryzacyjne a nie odłam pudelka.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10321
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe