Turbo diesel 10-13 tys.

Turbo diesel 10-13 tys.

16 Lut 2010, 21:52

Witam, chce kupic nowy samochod, obcenie mam Escorta 1.6 16v z gazem, teraz chce jakiegos turbodiesla tak do 13 tys, wiadomo ze jak wyjdzie cos za 14 a bedzie godne uwagi to nie pogardze ;)
Na uwadze mam Opla astre II 1.7 tdi, oraz Forda Focusa 1.8 w tdi, astra podoba mi sie ogolnie, ford jest swietny od wewnatrz, do tego patrzylem na peuguoty 206 i seata ibize 1.9tdi, co byscie polecili? Moc zblizona do wymienionych mi odpowiada, tj ok 90km.
Ostatnio edytowany przez tomek.mly, 16 Lut 2010, 22:30, edytowano w sumie 1 raz
tomek.mly
Początkujący
 
Posty: 62
Rejestracja: 16 Lut 2010, 21:44
Miejscowość: DGL

Re: TDI 10-13 tys.

16 Lut 2010, 22:02

W Astrach i Focusach nie ma TDI. Jeśli ma być mało awaryjny, oszczędny, a nie musi być demonem szybkości to polecam Astrę 1.7dti (Isuzu). Nie będzie ideału za te pieniądze, ale znajdziesz coś jak poszukasz :)
Kierunkowskaz
Zaawansowany
 
Posty: 987
Rejestracja: 16 Sie 2009, 15:48
Miejscowość: Warszawa (WI)

Re: TDI 10-13 tys.

16 Lut 2010, 22:29

tzn, nie chodzi do konca o TDI tylko o diesel z turbina, nie jestem znawca ale to dti w astrze ma turbine, i wlasciwie jest to samo tylko ze inna nazwa ?:>
kolega tez polecal isuzu, na allegro byly tylko dwa :/
tomek.mly
Początkujący
 
Posty: 62
Rejestracja: 16 Lut 2010, 21:44
Miejscowość: DGL

Re: Turbo diesel 10-13 tys.

17 Lut 2010, 09:55

jak tdi to a4 za te pieniadze, a jesli diesel bez turbo to astra wlasnie 1.7 isuzu
illusion
Aktywny
 
Posty: 343
Rejestracja: 28 Lis 2009, 16:52
Miejscowość: Poznań

Re: Turbo diesel 10-13 tys.

17 Lut 2010, 10:07

To ja chyba czegos nie rozumiem, astra 1.7dti jest bez turbiny?
(sorki jesli glupie pytanie, no ale motoryzacja to nie jest moja mocna strona)
tomek.mly
Początkujący
 
Posty: 62
Rejestracja: 16 Lut 2010, 21:44
Miejscowość: DGL

Re: Turbo diesel 10-13 tys.

17 Lut 2010, 12:24

Ta astra ma sprężarkę. Tylko uważaj, bo są dwa podobne silniki tej samej pojemności, grunt, żeby trafić Isuzu, drugi był produkcją Opla, nie ma za dobrych opinii. Oba są doładowane.
Dno jest dnem, nawet jeśli jest obrócone do góry.
qbik
Początkujący
 
Posty: 105
Rejestracja: 03 Lis 2007, 19:04
Miejscowość: Pomorze
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Design Vision GTI - światowa premiera nad Wörthersee Design Vision GTI - światowa premiera nad Wörthersee
    Zlot GTI Wörthersee to kultowa impreza dla pasjonatów motoryzacji. W 2013 roku spodziewanych jest około 150.000 fanów modelu GTI. W dniach 8-11 maja austriackie Reifnitz będzie dla nich prawdziwą mekką. ...
    [B] Getz 1,3 / Micra K12 1,2 / 206 1,4 / Fabia I 1,4 [B] Getz 1,3 / Micra K12 1,2 / 206 1,4 / Fabia I 1,4
    Podstawowe kryteria zestawienia: - hatchback segmentu B - silnik benzynowy o mocy ok. 75KM - manualna skrzynia biegów - modele z ok. 2003 roku Wytypowane modele do zestawienia: - Hyundai Getz 1,3 - 82KM - Nissan Micra ...

  • Re: Turbo diesel 10-13 tys.

    17 Lut 2010, 12:26

    Aha, czyli isuzu to silnik produkcji innej fimy? a co myslicie o focusie? mialem okazje przejechac się wersja kombii 1.8 i mialem dobre wrazenie..
    tomek.mly
    Początkujący
     
    Posty: 62
    Rejestracja: 16 Lut 2010, 21:44
    Miejscowość: DGL

    Re: Turbo diesel 10-13 tys.

    17 Lut 2010, 16:06

    No Isuzu to japońska firma, są przecież auta tej marki ;)
    Co do Focusa, to chodzi o silnik tddi czy tdci? Ten pierwszy to trochę starsza konstrukcja i ponoć lepsza, ten drugi, to nowsza i z tego, co słyszałem od znajomych, czy to focus, czy mondeo, żaden nie dojechał 200tyś. bez wymiany dwumasowego koła zamachowego. Może zbieg okoliczności, może kręcone liczniki, ale... Na plus oczywiście właściwości jezdne i linia nadwozia ;)
    Dno jest dnem, nawet jeśli jest obrócone do góry.
    qbik
    Początkujący
     
    Posty: 105
    Rejestracja: 03 Lis 2007, 19:04
    Miejscowość: Pomorze

    Re: Turbo diesel 10-13 tys.

    17 Lut 2010, 18:55

    no i tak zle i tak niedobrze...audi z kolei troche za drogie :/ w sumie to juz nie wiem..
    tomek.mly
    Początkujący
     
    Posty: 62
    Rejestracja: 16 Lut 2010, 21:44
    Miejscowość: DGL

    Re: Turbo diesel 10-13 tys.

    18 Lut 2010, 09:12

    Za tę cenę ja wstrzeliłbym się w passata b4 1,9TDI z końca produkcji z niezłym wyposażeniem. Aut na rynku wtórnym jest dużo i można znaleźć coś sensownego. Oczywiście nie patrz na przebieg, tylko na stan. Dobry egzemplarz z przebiegiem nawet 300tyś. jest w stanie przejechać drugie tyle bez poważnych napraw i na niewielkiej ilości ropy. Blachy dobre, zawieszenie pancerne, miejsca w środku bardzo dużo, dostępność części...wszędzie, na końcu świata u pana Stasia w stodole....Ewentualnie Passat B5 z początku produkcji, ale tu już występuje droższe w naprawach zawieszenie wielowahaczowe z aluminium.
    Dno jest dnem, nawet jeśli jest obrócone do góry.
    qbik
    Początkujący
     
    Posty: 105
    Rejestracja: 03 Lis 2007, 19:04
    Miejscowość: Pomorze

    Re: Turbo diesel 10-13 tys.

    18 Lut 2010, 09:33

    No przyznam ze passatow nie ogladalem, z drugiej strony nie chce wielkiego kombi czy sedana, poniewaz mam dopiero 21 lat i nie musze transportowac zony i dwojki dzieci ;)
    tomek.mly
    Początkujący
     
    Posty: 62
    Rejestracja: 16 Lut 2010, 21:44
    Miejscowość: DGL

    Re: Turbo diesel 10-13 tys.

    18 Lut 2010, 10:49

    No tak, ale pojechać z panną gdzieś w wakacje, zabrać znajomych na piwny weekend... Większym autem można więcej, a spalanie tego samochodu jest na prawdę niewielkie. Jak nie passat, to może golf III z tym samym silnikiem, jeśli oczywiście nie opatrzyło Ci się to auto. Wiem, że auta francuskie jakoś nie cieszą się w Polsce uznaniem, ale spójrz jeszcze na Citroena Xsarę. Tradycyjne (a nie hydropneumatyczne) zawieszenie, ładna linia i dobre silniki. To moje trzy typy z głównym naciskiem na passata.
    Dno jest dnem, nawet jeśli jest obrócone do góry.
    qbik
    Początkujący
     
    Posty: 105
    Rejestracja: 03 Lis 2007, 19:04
    Miejscowość: Pomorze

    Re: Turbo diesel 10-13 tys.

    18 Lut 2010, 11:25

    no golfem III w 1.9tdi mialem przyjemnosc jezdzic i przyznam ze bylem milo zaskoczony, xara mi sie podoba ;) astra i focus mnie wabia swoim wygladem..gdyby mozna bylo to wszystko polaczyc....:D
    tomek.mly
    Początkujący
     
    Posty: 62
    Rejestracja: 16 Lut 2010, 21:44
    Miejscowość: DGL

    Re: Turbo diesel 10-13 tys.

    18 Lut 2010, 11:52

    No to zbierz teraz plusy i minusy każdego auta i dokonaj wyboru:)

    Astra - podoba Ci się, silnik Isuzu w miarę dobry, ale blachy na minus i z tego, co się orientuję amortyzatory trzeba dość często wymieniać

    Focus - ładny, dobrze się prowadzi, ale silniki tdci cierpią z powodu dwumasowego koła zamachowego, a wymienia się je razem ze sprzęgłem, koszty w tysiącach zł się podaje

    Passat/Golf - świetne z uwagi na prostotę, żywotność i ekonomiczność silniki, dostępność i cena części na plus, ale sporo wyeksploatowanych egzemplarzy (choć za tę cenę raczej nie) no i ta niemiecka finezja przy projektowaniu wnętrza - czarno jak w d..., wnętrze ciosane siekierką

    Xsara - ładne auto, dobre silniki (lepsze TD niż HDI, te drugie wrażliwe na paliwo), blacha ocynkowana, ale części blacharskie w razie jakiejś stłuczki są dość drogie, poza tym powszechna (aczkolwiek niesłuszna) opinia, że francuskie auta są awaryjne...Ale w sumie dzięki temu można sporo taniej kupić dobrze wyposażone sprawne auto, bo ceny nie trzyma tak jak golf, czy pasek.

    I ci Ty na to?:)
    Dno jest dnem, nawet jeśli jest obrócone do góry.
    qbik
    Początkujący
     
    Posty: 105
    Rejestracja: 03 Lis 2007, 19:04
    Miejscowość: Pomorze

    Re: Turbo diesel 10-13 tys.

    18 Lut 2010, 12:13

    qbik napisał(a):Focus - ładny, dobrze się prowadzi, ale silniki tdci cierpią z powodu dwumasowego koła zamachowego, a wymienia się je razem ze sprzęgłem, koszty w tysiącach zł się podaje
    Do tego rdza rdza i jeszcze raz rdza. Chyba największy problem focusa to właśnie korozja. W cenie 10-13 tyś dużo łatwiej będzie kupić tddi nić tdci.

    qbik napisał(a):(lepsze TD niż HDI, te drugie wrażliwe na paliwo)
    Tu się nie zgodzę. HDI bije starego diesla na głowę kulturą pracy, elastycznością, osiągami i spalaniem a jak ktoś chce jeździć na byle czym to się kupuje traktor nie samochód. Tankując ropę na normalnej stacji nic się nie powinno psuć z powodu jakości paliwa. 1,9D ma tylko 125Nm momentu obrotowego a to zaledwie tyle co benzyna 1,4 - tym samym silnik ten traci największą poza oszczędnością zaletę diesla. Przyspieszenie do 100km/h wynosi 17,2s czyli tyle co np. w cinquecento z silnikiem 0,9 :???: Jeśli Xsara w dieslu do tylko 2,0 HDI.

    Nad golfem III bym się nawet nie zastanawiał. Za 13 tysięcy możesz już kupić IV generację.
    KaczorLSM
    Zaawansowany
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 694
    Rejestracja: 03 Mar 2008, 19:45
    Miejscowość: Lublin
     
    • Warto przeczytać
    • Motor z napędem odrzutowym, 7
      VW Passat CC
      Mercedes-Benz SLS 6,3 AMG
      passat b5 german style