Ubezpieczenie i rejestracja samochodu w Niemczech

Ubezpieczenie i rejestracja samochodu w Niemczech

12 Lip 2008, 08:41

Interesuje mnie taka rzecz jak to jest z rejestracja samochodu w Niemczech. Np.mój znajomy chce kupić nowe Mondeo w salonie w Berlinie zarejestrować je i ubezpieczyć ale jeździć nim po Polsce bez płacenia opłaty recycligowej i akcyzy. Czy jest to w ogóle możliwe i jak się o czegoś takiego zabrać?? Czy cały czas będzie musiał się poruszać na tablicach wyjazdowych. Ma on Polskie obywatelstwo i pracuje w Polsce. Czy mozna go bedzie później na obcej rejestracji ubezpieczyć w Polsce??
astro007
Aktywny
 
Posty: 253
Rejestracja: 26 Cze 2007, 15:22

Re: Re: Ubezpieczenie i rejestracja samochodu w Niemczech

12 Lip 2008, 10:43

astro007 napisał(a):Interesuje mnie taka rzecz jak to jest z rejestracja samochodu w Niemczech. Np.mój znajomy chce kupić nowe Mondeo w salonie w Berlinie zarejestrować je i ubezpieczyć ale jeździć nim po Polsce bez płacenia opłaty recycligowej i akcyzy. Czy jest to w ogóle możliwe i jak się o czegoś takiego zabrać?? Czy cały czas będzie musiał się poruszać na tablicach wyjazdowych. Ma on Polskie obywatelstwo i pracuje w Polsce. Czy mozna go bedzie później na obcej rejestracji ubezpieczyć w Polsce??


Jezeli chcesz zarejestrowac auto w Niemczech musisz miec zameldowanie. Ewentualnie mozna zarejestrowac na znajomego.

Sama rejestracja z tablicami kosztuje 70 Eur. Do tego dochodzi podatek, ktorego wysokosc zalezy od poj. silnika i klasy spalin, za silnik benzynowy 1,8 Litra okolo 120 Euro na rok, za diesla ok 300 Eur !

Ubezpieczenie jest bardzo drogie - tysiac euro na rok trzeba liczyc - zalezy od znizek.


Osobiscie nie jezdzil bym po Polsce na stale na niemieckich blachach - ryzyko kradziezy auta bardzo wzrasta, a pozatym z finansowego punktu widzenia - bezsens.

podr :)
thomas83
Nowicjusz
Awatar użytkownika
 
Posty: 18
Rejestracja: 28 Cze 2008, 20:21
Miejscowość: DE
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Sprinter 316 LGT zasilany benzyną i gazem LPG Sprinter 316 LGT zasilany benzyną i gazem LPG
    Sprinter 316 LGT (Liquefied Gas Technology), wyposażony w 4-cylindrowy silnik o zapłonie iskrowym o pojemności skokowej 1796 cm3, rozwijający moc 115 kW (156 KM) przy 5000 obr/min. Silnik mógł być zasilany benzyną ...
    Europejski Program PHEV Toyoty Europejski Program PHEV Toyoty
    Toyota rozpoczęła projekt Plug-in Hybrid Electric Vehicle (PHEV) w roku 2007. W 2008 r. przeprowadzono próby drogowe prototypowych pojazdów we Francji i Wielkiej Brytanii. W roku 2010 w ramach drugiej fazy projektu ...

  •  
    • Warto przeczytać
    • VW Passat CC
      Monster Truck Rock Star, 11
      Infiniti Q50
      S2020005