Ubezpieczenie oc

07 Lip 2008, 17:07

Jestem nowicjuszem w sprawie prawa odnośnie pojazdów. Mam kilka pytań o obowiązkowe ubezpieczenie. Proszę o wyczerpujące odpowiedzi.
1.Czy rzeczywiście jest tak, jak mi się obiło o uszy, że "nowy" kierowca, który ma prawo jazdy od niedawna zapłaci dużo więcej za OC niż mający prawo jazdy już przez załóżmy 20 lat??
2.Co ma największy wpływ na zmniejszanie się kwoty należnej za OC??
Czy wartość, którą trzeba zapłacić za OC maleje wraz ze wzrostem lat posiadania wykupionego ubezpieczenia i bezkolizyjnej jazdy?
Czy może wystarczy tylko mieć prawo jazdy i chcąc wykupić OC np. po 5 latach posiadania prawo jazdy możemy spodziewać się mniejszej wartości OC niż wtedy, gdybyśmy zrobili to załóżmy już w pierwszym miesiącu bycia właścicielem prawa jazdy??
ikarus78
Nowicjusz
 
Posty: 7

07 Lip 2008, 18:42

Wszystko zależy od Towarzystwa ubezpieczeniowego. Ja ubezpieczam samochody a Allianz bo na razie jest najtaniej.

Więc składka OC zależy głównie od rodzaju samochodu, wieku i pojemności silnika. Towarzystwa ubezpieczeniowe posiadają przedziały wieku i pojemności silnika. Nowy kierowca przed 25 rokiem życia płaci dużo więcej niż doświadczony kierowca który jeździ np. 20 lat bez kolizji. W młodym wieku kierowcy jest naliczana zwyżka za OC, tj. więcej niż 130% ubezpieczenia. Po każdym roku przejechanym bez kolizji większa jest zniżka ja rejestruje samochody ze współwłaścicielem (ojcem) i wszystkie zniżki czyli 60% przechodzi na mnie z niego. Za Opla Vectrę A (silnik 1.6 w dowodzie) płacę rocznie ok.500 zł, a gdybym rejestrował tylko na siebie to bym płacił ok. 1500zł. A mam 20 lat. Różnica w kosztach ubezpieczenia jest ogromna. Kierowcy którzy mają długi staż jazdy bez kolizji mają maksymalnie 60% zniżki + zniżka za wiek np. kierowcy powyżej 45 lat.

Tak więc największy wpływ na zmniejszenie kwoty OC ma:
-wiek właściciela pojazdu
-płeć (w tym przypadku korzyść mężczyzn)
-ilość lat bezkolizyjnych