V40, 1.9DCI, turbo do wymiany?

15 Kwi 2019, 19:53

Witam,
Pacjent to v40 dci, które mam od circa pół roku.
Podczas przyspieszania pojawił się syk/gwizd w zakresie 2000-2500rpm a przy mocniejszym depnięciu puszczał "bączka" (widziany tylko w światłach aut jadących z tyłu). Znalazłem nieszczelność w dolocie więc zlikwidowałem ją wymieniając aluminiową rurę biegnącą od turbo do IC jednak jak się okazuje nie to jest źródłem problemu - a na pewno nie jedynym - bo objawy nie ustąpiły.
Z zaworu sterującego przepustnicą sączy się olej - i spływa niżej po wężu filtr-turbo. Z mojej, średniej znajomości mechaniki wynika, że wypychanie oleju to kwestia kończącego się turbo (+ oczywiście gwizd).
Ma ktoś inny pomysł co mogę sprawdzić/podmienić lub czy możecie potwierdzić moje podejrzenia względem sprężarki?
SzpiceRR
Nowicjusz
 
Posty: 15

15 Kwi 2019, 19:59

świst bardziej oznacza nieszczelność niż kończące się turbo. Możesz sprawdzić szczelość manualnie, trzeba zatkać rurę która idzie od filtra powietrza a najlepiej ją zdemontować z turbo i je zatkać jakimś korkiem na opasce i sprężarką napełnić powietrze układ doładowania, jeżeli będzie nieszczelność to to usłyszysz
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16084
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

15 Kwi 2019, 20:08

Dzięki za odpowiedź.
Generalnie ten sposób na sprawdzenie szczelności znam ale nie mam infrastruktury ani sprzętu żeby to ogarnąć. Sprawdzając dolot na tyle ile mogłem znalazłem przetartą rurę i ją wymieniłem. Zerknę tam jeszcze jutro i poszukam czegoś innego jednak pod blokiem to ciężki temat.

A co z tym wypychaniem oleju? Trafiłem na kilka forum vag (bo już taki mamy rynek aut w tym kraju :mrgreen: ) i udało mi się pogadać przez tel ze znajomym mechanikiem i można powiedzieć, że potwierdził moje przypuszczenia.
SzpiceRR
Nowicjusz
 
Posty: 15

15 Kwi 2019, 20:14

olej w układzie dolotowym zawsze jest, oczywiście nie może on tam pływać, moc masz w normie? Ja bym wpierw sprawdził szczelność przed ułożeniem najgorszego scenariusza, nie masz warunków to znajdz kogoś kto je ma albo oddaj do mechanika
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16084
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

15 Kwi 2019, 20:32

To, że olej w dolocie jest normą wiem (tzn u mnie nie tyle olej a "zapocenie") ale nie o to mi chodzi.
Na fotce jest identyczna przepustnica.
Do tego "grzybka" - zaworu sterującego od spodu doprowadzony jest przewód olejowy i generalnie tym "grzybkiem" mi cieknie :ok:


E: Spadku mocy nie odnotowałem.
SzpiceRR
Nowicjusz
 
Posty: 15

15 Kwi 2019, 20:48

przewód olejowy? tam idzie tylko przewód podciśnieniowy a nie olejowy
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16084
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

15 Kwi 2019, 20:51

Ok, my bad.
No to przewodem podciśnieniowym dostaje się tam olej.
SzpiceRR
Nowicjusz
 
Posty: 15