VAG vs BMW

13 Lis 2009, 23:59

Witam,
prawdopodobnie w przyszłym roku nadejdzie pora na zmianę samochodu, ale juz w tej chwili chciałbym zawęzić poszukiwania do jednego modelu. Będę chciał kupić któryś z poniższych modeli (używany oczywiście):

* BMW e46 320d (150KM) lub 330d (185KM)
* Audi A4 (B6) 1.9 TDi 131KM
* Seat Leon 1.9 TDI 130KM (silnik asz)

I teraz mój wybór będzie uzależniony od kilku czynników, o które chcę zapytać:

1. Koszt części. Chciałbym wiedzieć, które z tych trzech aut będzie mnie najwięcej kosztowało pod względem części, a które najmniej. Podejrzewam, że BMW powinno być najdroższe (Będziesz Miał Wydatki), ale czy rzeczywiscie Audi będzie dużo tańsze?
Siedziałem troche na stronie Foty, ale im dłużej tam jestem tym bardziej głupieję...

2. Wyciszenie w samochodzie. Tu podejrzewam, że Leon przegra, a jak w pozostałych. Lubię czasami "przycisnąć", ale nie lubię, jak jest głośno w samochodzie. Ponad to nie lubię głośnej pracy silnika, wiem, że to diesle, ale chodzi o ciszę w samochodzie, a nie na zewnątrz. A taką można wyeliminować.

3. Drgania na kierownicy i ogólnie "na karoserii". Podejrzewam, że Seat tu pewnie wypada najgorzej... A Audi czy BMW?

4. Ogólny komfort jazdy. Podejrzewam, że Seat również tu odpadnie - to bardziej sportowe auto, a nie limuzyna...

To chyba na razie tyle. Fakt, BMW serii 3 podoba mi sie najbardziej i na takie byłem zdecydowany jeszcze tydzień temu (poza tym dynamiczny i mocny silnik), ale znajomy mi trochę wyperswadował ten wybór twierdząc, że jest mało zamienników części, a jak są, to i tak bardzo drogie. A to niestety podwaja mi koszty utrzymania samochodu (tym bardziej, że diesel to wtryski, koło dwumasowe i turbina)...

Proszę przede wszystkim o pomoc osoby, które miały styczność z powyższymi modelami (lub którymś z nich) i znają je z praktyki, a nie tylko "na papierze".

Pozdrawiam.
ryto
Nowicjusz
 
Posty: 29
Miejscowość: Warszawa

14 Lis 2009, 12:19

Ad 2.
Jeśli nie lubisz głośnej pracy silnika to odrzuć Audi i Seata na starcie a zastanów się nad jakimś Peugeotem HDI - kultura pracy tych silników jest o epokę do przodu niż tych w Audi/VW/Seata/Skody.
stasiowski121
 

14 Lis 2009, 14:07

Z tego co piszesz wynika, że najlepszym wyborem dla Ciebie będzie tak jak pisze poprzednik jakiś peugeot albo citroen z silnikiem HDI. Będą zdecydowanie najbardziej limuzynowate i najcichsze. Z tych które Ty wymieniłeś jeśli ma być cicho w grę wchodzi tylko BMW. Silniki TDI to tragedia pod względem kultury pracy.
KaczorLSM
Zaawansowany
Awatar użytkownika
 
Posty: 694
Miejscowość: Lublin

14 Lis 2009, 16:45

Witam! Posiadam Seata toledo 1,9 110KM 2002r. prawie to samo co leon. jezeli chodzi o wyciszenie to od ok 160 km/h jest w aucie głosno (przydała by sie skrzynia 6 biegowa, chyba przy 1.9 TDI 130KM jest szesciobiegowa). spalanie od 6-7 litrów. da sie zejsc i do 5-5,5 ale to trza jezdzic jak emeryt. Przy 210
tys. padło mi sprzęgło naprawa kosztowała mnie 2 400 zł (kompletne sprzęgło LUKa).turbina jak narazie ok. oprócz tego tylko wymnieniam płyny i klocki. jezdzi na castrolu5W-30 i odziwo nie bierze oleju auto ma przejechane 230 tys (tyle na liczniku) i nic nie skrzypi nic sie nie psuje. Zawieszenie jest tanie a długo na naszych drogch nie wytrzyma. ja bym sie zastanawiał nad BMW lub SEATEM. jak juz BMW to 330d
fireblade20
Nowicjusz
 
Posty: 8

15 Lis 2009, 01:13

Hehe, francuzy jakoś mnie nie kręcą. Być moze HDI to dobre silniki, ale mimo wszystko jakoś te wozy mi nie podchodzą. BMW owszem, ekstra, ale znajomy mechanik troche mi wyperswadował to auto - mówi że ceny b drogie. I rzeczywiście - komplet filtrów 400zł! A diesel to turbina, koło dwumasowe (chyba największa zmora diesli) i wtryski - części bardzo drogie, a w BMW ponoć jeszcze droższe...

No cóż - zobaczymy jak to się potoczy. Póki co biorę pod uwagę Seata Leona I TDI 130/150KM lub BMW 320/330d (tu się jeszcze waham). Natomiast stwierdziłem, że jednak audi ma za mało sportowy charakter... Seat słabiej wyciszony, ale wygląda rewelacyjnie...

Pozdrawiam.
ryto
Nowicjusz
 
Posty: 29
Miejscowość: Warszawa
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne