Vag z jakim silnikiem ? do 15tys

04 Gru 2013, 11:19

witam
przymierzam sie do zmiany auta. chcę na ten cel wydać przynajmniej 10tys a max 15tys. zastanawiałem się nad autem z grupy vag czyli:
-golf 4/bora,
-octavia,
-leon/toledo.
patrzyłem że w tych pieniądzach coś fajnego powyżej '00 roku coś znajdzie. kwestią pozostaje silnik. 1.6 raczej lipa. zastanawiałem się nad 1.8 i 2.0 jeżeli chodzi o benzynę. każdy poleca 1.8t 150km. na pewno dużo tego na rynku i części pewnie tanie ale jak to znosi lpg? z kolei o 2.0 słyszałem że pali dużo oleju:/. o 2.3 nic nie słyszałem i mało tego w ogłoszeniach. jeżeli chodzi o diesle to widzi mi się ten 130km. jak go oceniacie. no i ostatnia kwestia jak oceniacie same auta? silniki te same, większość podzespołów też, kwestia wyglądu to już każdy ma inne. czy są jakieś znaczące różnice między nimi? np komfort, prowadzenie. może któryś jest bardziej awaryjny?

i pytanie po za konkursowe ... jak sobie radzi 1.8t w a6 ?
scrolll
Początkujący
 
Posty: 183
Miejscowość: podkarpacie

04 Gru 2013, 11:53

Jeśli chodzi o silnik 1.8T + LPG znajomy ma go w VW IV i nie narzeka ale musi to mądry gazownik zakładać,odpowiednie zestrojenie,dobre części z wyższej półki nie Made in Korea lub coś podobnego(choć jak to mówią silniki doładowane nie lubią zbyt gazu tak jak kuchenki :D jeśli miałbym Ci doradzić to owszem kup 1.8T ale w samej benzynie wtedy jest duże prawdopodobieństwo że pojeździsz dłużej niż na lpg.Jeśli chodzi o golfa IV i leona I to jest ta sama płyta podłogowa(można poczytać na np wiki.pl o tych 2 modelach i jacy są ich konkurenci i alternatywy)
Co do np Bory z silnikiem 2.3 VR5 to mam wpis znajomego z forum

"Mam 2.3V5 AQN 170KM z napędem4Motion dodatkowo założyłem gaz STAG 300 PREMIUM z 3500zł i chodzi idealnie,zero spadku mocy, zero jakichkolwiek problemów.
Spalanie około 12ltr LPG/100km - jazda mieszana trochę miasta, trochę trasa i z maksymalnym obciążeniem 5 osób + dynamiczna jazda. Max co mi spalił to 14ltr LPG/100km.
Ja na pewno bym nie wybrał 1.8T gdyż nie ma tego dźwięku 5 cylindrów, ewentualnie to tylko 2.8 V6." Myślę że troche Ci to rozjaśniło opinie użytkownika tego auta-jeśli nie zawsze możesz poszukać w google.pl na forach jak wygląda ich awaryjność

jeśli chodzi o TDI 130HP to powiem tak,mają 2mase a to kosztuje sporo,delikatne pompo-wtryskiwacze na jakość naszego paliwa i jeśli nie robisz dużo km odpuść sobie diesla a poszukaj np octavi z silnikiem 2.0 LPG ktróa dobrze współpracuje z instalacją co prawda wnętrze jest"smutne" ale bezawaryjność auta to rekompensuje i w tym budżecie znajdziesz dobry egzemplarz bo jeśli chodzi o diesla 130HP np w VW Golf IV może być duży problem bo może być już zajechany...

I odpowiem Ci na pytanie jeśli miałbym wybierać auta z tych co podałeś względem taniej eksploatacji i bezawaryjności wybrałbym OCTAVIE

I odpowiedź na pytanie konkursowe jak to nazwałeś Audi A6 z silnikiem 1.8T radzi sobie hmm w miare...kolega miał kiedyś i stwierdził że jest znośne jak dla niego ale za ciężka buda jak na ten silnik bardziej 2.4 V6 lub 2.8(nie 2.5TDI broń Boże)
kulio100
Początkujący
 
Posty: 118
Prawo jazdy: 16 07 2009

04 Gru 2013, 12:48

gaz oczywiście że górna półka. mam auto z lpg i wiem że dobra instalacja to podstawa. ja niestety przy kupnie nie znalem się na lpg dobrze i kupiłem z instalacją na tanich częsciach :/. koszt instalacji 2300 a za 300-400 zł na porządnych częściach by była. dlatego obawiam się lpg w 1.8t żeby to fajnie chodziło. a słabszy 1.8 125 km bez turbo? co do tdi to już się wyjaśniło :P. w razie w zbyt drogie w eksploatacji. wydaje mi sie ze octavia będzie najlepszą opcją ewentualnie toledo i bora. leon i golf to zbyt chodliwe auta a co za tym idzie że większość z nich będzie kombinowanych. a a6 po za konkursem bo jakieś względne do 15 tys ciężko znaleźć. też mi się widzi 2.4 zamiast 1.8. jak by była większa ilość pieniedzy to moze bym się skusił na a6. a co do 2.5 tdi w a6 to różne opinie. mam znajomego który jeździ 2.5 160 km z 2000 już 8 lat. auto sprowadził sobie sam. chwali sobie bardzo. wymieniał wałki rozrządu ale stwierdził że na ilość zrobionych km to jest nic. ogólnie nie psuje mu się. dla porównania drugi znajomy na ten sam silnik z 2004r :p. ostatni wypust c5 i on częściej jeździ na serwis.
scrolll
Początkujący
 
Posty: 183
Miejscowość: podkarpacie

04 Gru 2013, 14:25

Nie ma co pisać farmazonów lepiej sprawdzić u źródła http://lpg-forum.pl/ 1.8T jest gazowalne. Jak juz to było nie raz powiedziane nie gaz szkodzi silnikowi tylko zły sposób instalacji.
2,5tysia wyłożysz znajdziesz kumatego instalatora i będziesz śmigał.
2.0 8v 115KM kiedyś miałem i spalał sporo oleju póki miałem zalany Castrol zmieniłem na Amisol spalanie oleju ustało, a zmieniłem na pół syntetyk był zalany pełen syntetyk.
Najlepsza opcja jednak to 1.8T moim zdaniem. Można program zrobić zeby miała więcej koników, ale to należy zrobić przed załozeniem instalacji lpg.
noisy
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2615
Zdjęcia: 21
Miejscowość: Tomaszow
Prawo jazdy: 27 02 2003
Auto: Superb
Silnik: 1.8T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

04 Gru 2013, 15:42

co mogę dodać od siebie?

octavia to jest golf - weź pod uwagę że VW zawsze będzie lepiej wykonane od skody, seata.
VW nie może sobie robić pod górkę.

Bardzo ciężko znaleźć "zadbany" czytaj niezajechany egzemplarz OCTAVI czy GOLFA. Są to auta bardzo chodliwe mocno je kradną weź to także pod uwagę.

Octavie są plastikowe wewnątrz tak samo jak seaty.

patrz na silniki 1.9TDI na starej pompie 90-110ps wszystkie wersje 105-115ps są na pompowtryskach.

diesel = dwumasa (2000zł), pompowtryski (ok.1600zł), pompy wtryskowe, turbiny (od 700zł za regeneracje) także licz siły na zamiary

co do LPG zgodzę się że trzeba dobrze zamontować wtedy nie ma problemu bo gdy źle zamontują LPG będą problemy m.in. wypalone gniazda zaworowe w główicy

przy montażu LPG ustal cenę a następnie zgódź się na usługę pod warunkiem że dostaniesz dokumentację zdjęciową że ściągnęli ci kolektor dolotowy - często jest nawiercany, następnie gwintowany bez ściągania to wyobraź sobie co robią opiłki które zostaną zassane. Wtedy ludzie narzekają PALI OLEJ, lub zaczyna szarpać.

Poszukaj ładnego PASSATA B5 dostaniesz już za te pieniądze po FL no i jest w miarę ładnie wykonany.
Fakt faktem aluminiowe zawieszenie. Lecz narzekają Ci co wymieniają na taniej firmy i w dodatku np 1 łącznik czy 1 końcówkę. Wymienia się komplet prawa lewa strona. Nie dziw że auto co miesiąc stoi u mechanika ciągle coś puka skoro padnie lewa strona a za miesiąc prawa.

LEON to golf w innej budzie tak samo OCTAVIA na płycie golfa.
Teoretycznie szukasz jednego i tego samego samochodu GOLF-BORA-OCTAVIA-LEON-TOLEDO

to wszystko to jedno i to samo auto w innej budzie. Octavie mają słabe blachy - mocno rdzewieją.

silnik 1.8 turbo ważne by nie kopcił na biało. Wg by nie kopcił. częste awarie w 1.8turbo to uszczelki pod głowicą oraz turbiny tak to silnik w miarę bezawaryjny. Można go wykręcić śmiało na 180ps.

Unikaj jak ognia 2.5 V6 diesel 150-180ps - studnia bez dna kupisz już za 8tys zł. Wycierające się wałki rozrządu itp usterki.
valia
Początkujący
Awatar użytkownika
 
Posty: 142
Przebieg/rok: 25tys. km
Auto: FORD FOCUS mkII
Silnik: 1.6tdci
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2005

04 Gru 2013, 18:38

wiem że szukam jedno i to samo. jakoś inne mi nie podchodzą. audi a3/a4 odpada. a3 ciężko trafić nie kombinowane a a4 aluminiowe zawieszenie. z tego powodu też nie widzi mi się passat. inne marki to nic specjalnego nie widzę. renault odpada bez 2 zdań, a z psa w tej cenie może 307 ale z dystansem podchodze do tego modelu, z citroena jest c5 ale to nie jest to samo co xantia i do tego awaryjne. bmw, mercedes to znowu duże koszta. ewentualnie astra 2 bo na 3 czy nawet focusa 2 15 tys to za mało. dlatego skupiam się na tych wymienionych w pierwszym poście.
chyba będe szukał 1.8t ewentualnie tdi 110 w najprostrzej postaci i może wtedy podniosę moc. znacie jeszcze jakieś wady 1.8t?
skodą jeździłem i jest troche plastikowa w środku ale z zewnątrz całkiem całkiem. seatem nie mialem okazji ale też fajnie wygląda. a golf bora to mało widziałem tych modeli z 1.8t.
jeszcze jesli mi coś możecie powiedzieć o napedzie 4x4 w tych autach było by fajnie :)
scrolll
Początkujący
 
Posty: 183
Miejscowość: podkarpacie

04 Gru 2013, 19:26

scrolll napisał(a):ewentualnie tdi 110 w najprostrzej postaci i może wtedy podniosę moc
Też ma dwumase, ja bym poszukał 1.9 TDI 90KM bo nie ma dwumasy ani turbiny ze zmienną geometrią łopatek. Z tego silnika spokojnie zrobisz nawet 150KM :ok:
Koniu
Forumowicz VIP
 
Posty: 18296
Zdjęcia: 4
Miejscowość: obecnie Fulda
Auto: Mondeo // Astra

04 Gru 2013, 20:53

ja obecnie jeżdżę FOCUSEM mkII z roku 2005 KOMBI z silnikiem 1.6tdci szczerze mogę polecić Ci ten samochód oryginalnie miałem 90ps dałem zrobić chipa i mam jakieś 115ps.

powiem tak prowadzenie REWELACYJNE świetnie trzyma się drogi naprawdę 140 w zakrętach wg tego nie czuć - wykończenie wewnątrz nie powala na kolana auto bardzo sprężyste na wybojach i dziurach także komfortu jakiegoś mega też nie ma

spalanie REWELACJA 5l na 100km piszę to z czystym sumieniem a nie jeżdżę jak emeryt/rencista

w aucie nie mam filtra cząstek stałych to jest duży plus

z autkiem miałem parę malutkich problemów:
-podkładki pod wtryskami puszczały (musiałem to zrobić)
-świeciła się kontrolka CHECK ENGINE - okazało się że blokuje się zawór EGR - tak samo regeneracja z gwarancją
-teraz świeci mi się ESP - ABS działa bezproblemowo lecz nie mam ESP - niby jakiś czujnik

podgrzewana przednia szyba na całej wielkości - REWELACJA ZIMĄ

z tyłu łożysko koła łącznie z piastą także większy wydatek :/

poza takimi pierdołami auto REWELACJA myślę że za 15tyś spokojnie dostaniesz

ja jeżdżę tym samochodem 3 rok i dałem ponad 20 koła

jeżdżę na oleju MOTUL 5W40 także dobry olej podstawą żywotności silnika - dla motorów z PDF (filtrem cząstek stałych) zalecany jest OLEJ bezpopiołowy czy tam niskopopiołowy jak zwał tak zwał

będziesz miał pytania co do FOCUSA to wal śmiało

przypadkiem nie bierz FORDA MONDEO z silnikiem 2.0tdci bo popłyniesz notorycznie psujące się wtryski i pompy wtryskowe 6.000zł nie twoje przy naprawie
valia
Początkujący
Awatar użytkownika
 
Posty: 142
Przebieg/rok: 25tys. km
Auto: FORD FOCUS mkII
Silnik: 1.6tdci
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2005

04 Gru 2013, 21:13

za 15tys na podkarpaciu..... może świeżo sprowadzone do oplat :P
scrolll
Początkujący
 
Posty: 183
Miejscowość: podkarpacie

04 Gru 2013, 21:30

bez przesady... nie piszę że masz kupić u mnie :P czy na pomorzu bo zaraz znowu bluzgi polecą że handlarz kit wciska hehe

już to gdzieś tutaj pisałem... sprowadziłem mazde premacy z DE wysłałem klientowi z WARSZAWY zdjęcia auta w takim stanie jak przywiozłem i przyjechał do mnie i wziął takie auto - zdążyłem tylko je wyprać i wyczyścić wewnątrz.

wcale się nie zawiódł gdyż dostał wszystkie zdjęcia samochodu w dniu zakupu przyjazdu itp za bilet autokarowy do mnie za 2 osoby zapłacił 50zł odebrałem go z Gdańska i odjechał ode mnie samochodem - sam we własnym zakresie robił sobie naprawy blacharskie i mechaniczne typu rozrząd itp

NIE PISZĘ TUTAJ ŻE MASZ DO MNIE PRZYJEŻDŻAĆ :) może znajdź osobę która przywiezie Ci dane auto w danym stanie technicznym? Wiadomo ona na tym musi zarobić za darmo nikt tego nie ogarnie.
valia
Początkujący
Awatar użytkownika
 
Posty: 142
Przebieg/rok: 25tys. km
Auto: FORD FOCUS mkII
Silnik: 1.6tdci
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2005

04 Gru 2013, 21:34

sprawdź - tak na szybko

[link do mobile.de wygasł]

2.600 x 4.20 to masz 10.900zł
valia
Początkujący
Awatar użytkownika
 
Posty: 142
Przebieg/rok: 25tys. km
Auto: FORD FOCUS mkII
Silnik: 1.6tdci
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2005

04 Gru 2013, 21:39

a KIA CARENS z silnikiem 2.0crdi ??? vanowart samochód uważam że bardzo dobre auta lecz niedocenione
valia
Początkujący
Awatar użytkownika
 
Posty: 142
Przebieg/rok: 25tys. km
Auto: FORD FOCUS mkII
Silnik: 1.6tdci
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2005

04 Gru 2013, 22:05

no to może by się zmieścił w 15 ze wszystkim. ale ten z ogłoszenia lekko biedny :P. troche dziwne bo golfa 4 po 2000r ciezko znaleźc za te pieniądze :p
właśnie planuje kupić sprowadzony lub zlecić sprowadzenie. w gre wchodzą też małe uszkodzenia typu pojedyńcze elementy a nie np cały bok.
scrolll
Początkujący
 
Posty: 183
Miejscowość: podkarpacie