Volkswagen Passat 1.9 TDI - Nie włącza się turbo

04 Sty 2009, 00:22

Witam!

Mam problem z moim Passatem z 1998 roku, silnik 1.9 TDI ( 110 KM). Auto ma nieduży przebieg (160 tys.) i jest bezwypadkowe. Kupiłem go 2 miesiące temu. Parę dni po zakupie turbo w czasie jazdy nie działało jak należy. Nie zawsze się uruchamiało, czasami w ogóle nie działało, a gdy już nie działało to silnik brzmiał jak jakiś stary złom ze stara. Nie dało się jechać więcej jak 130 km/h ( miałem wrażenie że połowa koni mechanicznych uciekła a te co zostały nie chciały ciagnąć ale paliwa żarły ostro), zupełny brak przyśpieszenia, spalanie wzrosło o jakieś 2 litry. Później to znikło na jakieś 1000 km, a dziś jak jechałem w trasę to zrobiłem 160 km zupełnie bez turbo. Kiedy dawałem go na badanie komputerowe to pokazywało mi że trzeba wyregulować kąt wtrysku ( błąd 550), ale po usunięciu błędów już nie było tego komunikatu. Po dzisiejszej jeżdzie znowu dałem go pod komputer i znowu pokazało że trzeba wyregulować kąt wtrysku. Nie moge znaleźć w okolicy żadnego mechanika, który by wiedział co jest tego przyczyną. Z góry dziękuję za pomoc.
cnoop1
Nowicjusz
 
Posty: 9

04 Sty 2009, 02:46

cnoop1 napisał(a):Witam!

Mam problem z moim Passatem z 1998 roku, silnik 1.9 TDI ( 110 KM). Auto ma nieduży przebieg (160 tys.) i jest bezwypadkowe. Kupiłem go 2 miesiące temu. Parę dni po zakupie turbo w czasie jazdy nie działało jak należy. Nie zawsze się uruchamiało, czasami w ogóle nie działało, a gdy już nie działało to silnik brzmiał jak jakiś stary złom ze stara. Nie dało się jechać więcej jak 130 km/h ( miałem wrażenie że połowa koni mechanicznych uciekła a te co zostały nie chciały ciagnąć ale paliwa żarły ostro), zupełny brak przyśpieszenia, spalanie wzrosło o jakieś 2 litry. Później to znikło na jakieś 1000 km, a dziś jak jechałem w trasę to zrobiłem 160 km zupełnie bez turbo. Kiedy dawałem go na badanie komputerowe to pokazywało mi że trzeba wyregulować kąt wtrysku ( błąd 550), ale po usunięciu błędów już nie było tego komunikatu. Po dzisiejszej jeżdzie znowu dałem go pod komputer i znowu pokazało że trzeba wyregulować kąt wtrysku. Nie moge znaleźć w okolicy żadnego mechanika, który by wiedział co jest tego przyczyną. Z góry dziękuję za pomoc.


A dymi? Zazwyczaj turbina która jest zużyta nie wykazuje ciągu, najlepiej w autoryzowanym serwisie VW.
AutoMapa Prowadzi
Subskrypcje
Nowicjusz
Awatar użytkownika
 
Posty: 36
Miejscowość: Bydgoszcz

04 Sty 2009, 11:47

1998 rok i 160 tyś nieźle licznik jest cofnięty!!!
zgibi
Nowicjusz
Awatar użytkownika
 
Posty: 23

04 Sty 2009, 12:31

cnoop1 napisał(a):Witam!

Mam problem z moim Passatem z 1998 roku, silnik 1.9 TDI ( 110 KM). Auto ma nieduży przebieg (160 tys.) i jest bezwypadkowe. [...]
Kiedy dawałem go na badanie komputerowe to pokazywało mi że trzeba wyregulować kąt wtrysku ( błąd 550), ale po usunięciu błędów już nie było tego komunikatu. [...]

Kolego nie chcę cię uświadamiać ale chcesz powiedzieć, że twoje auto przejeżdżało 16 tys rocznie? Pobożne życzenia... tyle to przejeżdża moja mama jeżdżąc 3 km codziennie do pracy i czasami gdzieś do sklepu. dobra, nie będzięmy się tu znęcać ;) sorry.
1) Błędy komputera nie zawsze wskazują przyczynę, do tego trzeba mechanika z głową żeby wiedział co powoduje dany błąd.
2) Jeśli sypnęła się turbina, a masz zamiar pojeździć trochę tym autem, to polecam wymiany na oryginały, żadne tam regeneracje. Osobiście jestem przeciwnikiem częstej wymiany samochodów, wtedy wymiana na oryginały ma sens.
3) Jeśli to twoje pierwsze auto z turbo, to należało by też coś wiedzieć jak zadbać o turbinę w przyszłości.
4) Napisz skąd jesteś, to może ktoś da namiar na lokalnego magika co temu sprosta.
5) Kupowanie używanego samochodu z silnikiem diesla jest jak loteria, ja już nie dam się namówić, bo naprawy są drogie, skomplikowane, a silniki diesla dodatkowo są wrażliwe na słabej jakości paliwa.
karlone
Zaawansowany
 
Posty: 675
Miejscowość: Śląsk

04 Sty 2009, 17:14

Auto kupowałem z pomocą gościa który sprowadza samochody z zagranicy, więc musi się znać na autach bo w końcu z tego żyje. Kilku mechaników już ogladało to auto i wszyscy stwierdzili że nie licznik nie był cofany ( takie rzeczy jak gałka zmiany biegów, kierownica, tapicerka, oraz niektóre części mechaniczne wygladają tak jak powinny przy takim przebiegu). Silnik nie kopci. Jestem z okolic Leżajska ( niedaleko Łańcuta).
cnoop1
Nowicjusz
 
Posty: 9

04 Sty 2009, 17:48

Jeżeli w tym silniku pokazuje że jest zły kąt wtrysku to dobrze jest sprawdzić małe koło od rozrządu.Przy okazji wymiany rozrządu trzeba ściągnąć to koło, bo jest wadliwie zaprojektowane osadzenie tego koła.Przy montażu należy powierzchnię styku tego koła z wałem korbowym posmarować specjalnym klejem firmy Loctitte i dać nową śrubę.Przez to koło już wiele silnikow się rozleciało.
andrzej_124
Stały forumowicz
 
Posty: 1704

04 Sty 2009, 23:35

Rozrząd był robiony jakis miesiąc temu, ale te objawy miał jeszcze przed wymianą :(
cnoop1
Nowicjusz
 
Posty: 9

05 Sty 2009, 09:25

a czy mechanik który podłaczał kompa do twojego auta po stwierdzeniu iz jest bład kąta wtrysku sprawdził jaki jest rzeczywiscie kąt wtrysku przecierz mozna to sprawdzic za pomocą komputera, a co do turbo to albo uszkodził sie zawór sterującu turbo albo staneła kierownica w turbinie
mlody861
Zaawansowany
 
Posty: 573
Miejscowość: ok Warszawy

22 Paź 2009, 22:17

Witam chciałbym się podpiąć pod temat jeśli można.
Otóż posiadam VW Passat 2001r 130km i nagle wczoraj coś turbo padło. Dziś odkręciłem tą grubą gumową rurę co idzie do turbiny i sprawdziłem jak się kręci, kręci się bez żadnych oporów to chyba dobrze?? I po tym szybkim zabiegu odczuwalny kop następuje około 3 tyś obrotów. Proszę o pomoc ponieważ nie mam żadnego pojęcia co z tym zrobić a jeździć po mechanikach i wydawać kasę bez potrzeby to nie ma sensu. Może z Waszą pomocą zaoszczędzę trochę pieniędzy i będę mógł coś sam z tym zrobić? Z góry dzięki za pomoc
radiano83
Nowicjusz
 
Posty: 1
Miejscowość: nottingham

22 Paź 2009, 22:23

Zaciera się regulator kąta wtrysku w pompie.Kup dodatek do paliwa na zapieczone wtryski.
andrzej_124
Stały forumowicz
 
Posty: 1704

22 Wrz 2010, 20:09

kolego wprawdzie mam passata b4 mialem podobna sytuacje (passat 1.9tdi 90km) i po wlasnych poszukiwaniach okazalo sie ze waz gumowy dolotowy do chodnicy powietrz jeci pekniety a auto paliło 10l. ropy
piotrwir
Nowicjusz
 
Posty: 12
Miejscowość: trojmiasto

24 Paź 2010, 08:45

kolego a sprawdzałeś kierownice na turbinie ja takie tematy już przerabiałem okazało się że są zapieczone
Marcin Cz
marcinmar
Nowicjusz
 
Posty: 1
Miejscowość: ze strony

24 Paź 2010, 20:11

dokładnie jak kolega pisze łopatki które sterują ciśnieniem są zatarte..tak to jest jak turbo ze zmienną geometria łopatek..najlepiej rozruszać i po krzyku ..jazda mało dynamiczna i na niskich obrotach właśnie powoduje takie usterki ...silnik wchodzi w stan awaryjny ponieważ zostaje przeładowany,,,za duże ciśnienie jest podawane do kolektora ssącego
rafi195
Aktywny
Awatar użytkownika
 
Posty: 284
Miejscowość: małopolska

25 Paź 2010, 15:26

Układ dolotowy do sprawdzenia,ewentualne peknięcia.Turbina do regeneracji,czyszczenia.Zwykły mechanik powinnien sobie poradzic z czyszczeniem turbiny.
Leopard
Początkujący
 
Posty: 225
Miejscowość: zachodniopomorskie

31 Paź 2010, 07:20

Kolego gdy auto straci moc zjedź na pobocze, zgaś odczekaj chwilę, zapal ponownie i zobaczy czy moc powróci choć na kilka sekund. Posprawdzać należy wszystkie przewody podciśnieniowe vacum. Następnie do sprawdzenie jest zawór n75 który steruje turbosprężarką jeśli wszystko jest ok to pozostaje kontrola kierownicy turbosprężarki.
Poprawność kąta wtrysku w tym auce sprawdzisz komputerem.
Jeśli to nie pomoże to zostaje kontrola samego turbo.
Pozdrawiam!
Golf IV GTI 1.8 TURBO
Nissan Terrano II 2.7 TDI
BMW 328
Bolo1989
Aktywny
 
Posty: 439
Miejscowość: Mazowieckie