Volvo S60 czy Audi A4 B8

08 Lut 2020, 14:08

Witam wszystkich, aktualnie mam w planach wymienić samochód, wybrałem dwa modele i to na nich chcę się skupić - tylko między nimi chcę coś wybrać. Budżet do 50 tysięcy złotych, mogę dorzucić 2-3 tysiące jeśli będzie naprawdę warto.

Do wyboru Volvo S60 II oraz Audi A4 B8, ale tylko od 2012 roku, po liftingu. Chcę koniecznie benzynę, na pewno diesel odpada oraz tylko sedan wchodzi w grę.

Z tego co widzę na ogłoszeniach, do 50 tysięcy (a nawet trochę mniej) dostanę takie Volvo. Audi też trochę jest, jednak na innym forum ludzie mi odradzają to Audi poniżej 55 tysięcy.

Jaki model Wy byście wybrali, oraz czy jest sens brać się za to Audi w tej cenie?

Dziękuję, pozdrawiam!
borom
Obserwowany
 
Posty: 2

08 Lut 2020, 16:58

Polecam Volvo ale w benzynie to praktycznie wszystko jest z USA
Szukasz nowego Volvo, pomogę w wyborze modelu, konfiguracji, przy negocjacjach z dealerami. Znajdę dobrą ofertę na auto i finansowanie, bez zobowiązań. Auta do zamówienia i od ręki, demo dealera, używane z sieci dealerskiej Volvo.
Zapraszam na priv.
Rom33
Stały forumowicz
 
Posty: 1566
Zdjęcia: 227
Miejscowość: Wisła
Prawo jazdy: 15 07 1997
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Volvo V50
Silnik: 2.0 D 136KM
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2008

08 Lut 2020, 17:15

Audi po lifcie uchodzi za dość dobre auto, w przeciwieństwie do modeli sprzed liftu - usunięto sporo niedogodności z pierwszych roczników. Widać to zresztą po róznicach cenowych modeli od 2007 do 2011 i od 2011. Napęd Quatro jest ponoć napędem pancernym. Dość dobrze sprawują się też MultiTronic-i, głównie w zestawieniu z bardzo chwalonym silnikiem 2.0 TFSi.
Niestety - to, że silnik i napęd jest ok, na tym się kończy przyjemność. Audi jest niestety drogie w utrzymaniu - przód ma wielowahaczowe zawieszenie z przodu, które jest dość drogie, bo komplet kosztuje około 2.5 tyś. Jak nawali skrzynia biegów, to koszt naprawy jest raczej normalny, w porównaniu do innych - od 5 do 10 tyś. Kosztowna jest też obsługa układu hamulcowego - za każdym razem trzeba podłączać się pod komputer. Podsumowując, bardzo dobrym wyborem byłby silnik 3.2 TFSi. Ale auto jest drogie w utrzymaniu.
Jeżeli chodzi o Volvo, to silnik T2 uchodzi za raczej słaby i poleca się go osobom, które lubią spokojną jazdę. Z pozostałych dwóch silników ( T3 do T6 ) najlepsze są ponoć 2 litrowe. Jeszcze lepszym silnikiem jest T6 w wersji 3 litrowej. Ma bardzo dobrą kulturę pracy i bezproblemowo pokonuje do 500 tyś km. Co ciekawe, zużycie paliwa, przy spokojnej jeździe to zaledwie 11, 12 litrów. Więc naprawdę nie dużo jak na silnik 3 litry i 304 KM. Są oczywiście bolączki - Asb ( Getronic i Power Shift nie są zbyt trwałe, a koszta napraw nie są tanie - do 10 tyś. Najczęściej awarie objawiają się szarpaniem, ślizganiem sprzęgła i przeciąganie biegów. Kosztowna jest też obsługa AWD ( sprzęgło Haldex ) oraz zawieszenie Four-C.
Tak naprawdę porównanie tych dwóch samochodów jest ciężkie jeżeli chodzi o awaryjność i utrzymanie. Są raczej podobne. Tutaj wg mnie, można sobie pozwolić na wybór wg gustu.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

08 Lut 2020, 19:50

Posiadam poliftowe b8 z tfsi i Q. Silnik jest już poprawiony, bez wady olejowej. Po sofcie spalanie 8-15/100.

Ogólnie auto daje dużo przyjemności z jazdy, jakość materiałów i wykończenie jest bardzo dobre. Z tyłu jest mało miejsca na nogi dla pasażerów.
Bez przesady z tymi hamulcami, chodzi o cofnięcie tłoczków hamulcowych w vagu. Zrobi to teraz prawie każdy mechanik.

Oba auta są ładne, S60 T6 zwłaszcza w pakiecie r-design na żywo wizualnie robi wrażenie i ten dźwięk silnika. R5 również brzmi dobrze.

Nie napisałeś czy dużo jeździsz i jakie przebiegi planujesz oraz czy zwracasz uwagę na spalanie.
Do T5 lub T6 zawsze możesz wrzucić instalację lpg, przeszkadza brak wnęki na koło w bagażniku, albo podłoga odstaje i trzeba kombinować, albo pozostaje montaż walca, a to też średnio.

W TFSI można zejść do 8/100, ale to naprawdę musi być płynna jazda w trasie. U mnie średnie spalanie wynosi 10-11, jeżdżę dynamicznie. Przy mega deptaniu w trasie wyszło 14.
hades
Początkujący
Awatar użytkownika
 
Posty: 72
Miejscowość: łódzkie
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: Audi A4 B8
Silnik: TFSI
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2014

09 Lut 2020, 09:20

Podstawowym problem będzie właśnie to że możesz nie kupić ładnego, bezwypadkowe go poliftowego A4 B8 za te pieniądze. Skup się na tym co jest osiągalne w dobrym stanie w tym budżecie. Volvo jest ok, poza tym może:
Mercedes W204
Honda Accord VIII
Ossy
Forumowicz VIP
 
Posty: 7023
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 07 01 2010
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Volvo S60
Silnik: 2.4T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2002