Volvo XC90 - dymi spod spodu z przodu przy niskich temperart

25 Paź 2014, 15:24

Witam sznownych uzytkownikow XC90 i prose o pomoc.

Od jakiegos czasu przy temperaturach ponizej 5 stopni, gdy uruchamiam silnik i przejade autem jakies 300-500m zaczyna bardzo mocno dymic z przodu spod maski. Nigdy sie to nie dzieje gdy jest cieplo.

Szukalem i sprawdzalem, moj mechanik rowniez i nic az w koncu znalazlem pionowa rurke cienka spod spodu auta tuz za lewym przednim kolem i ten dym dmucha tamtedy.
Czy ktos wie co to moze byc? I co nalezy zrobic, jak sie z tym uproac?

Silnik 2.4 diesel.
Dodam, ze chyba nie mam webasto ( bo nie mam w aucie wlacznika), bo ktos juz podpowiadal ze moze byc to webasto.

z gory dzieki za wszelkie sugestie!
kubarecz
Obserwowany
 
Posty: 2
Prawo jazdy: 10 04 1981
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Volvo XC90
Silnik: 2.4
Paliwo: Diesel
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2005

29 Paź 2014, 15:25

kubarecz napisał(a):Dodam, ze chyba nie mam webasto ( bo nie mam w aucie wlacznika), bo ktos juz podpowiadal ze moze byc to webasto.

Na pewno jest to od webasto które pewnie ma za zadanie tylko dogrzewanie silnika przy niskich temperaturach żeby złapał szybko odpowiednią temperaturę pracy. Załącza i wyłącza się automatycznie w zależności od temperatury zewnętrznej i temp. płynu chłodzącego.

Możesz nie mieć włącznika który uruchamia zazwyczaj ogrzewanie wnętrza auta.
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

29 Paź 2014, 16:58

dzieki wielkie za odpowiedz.
Czy mozna to ustrojstwo wylaczyc jakos albo wymontowac, tak zeby juz nie dymilo?
Nie zalezy mi na jego naprawie bo domyslam sie, ze koszty sa duze.
dzieki za pomoc!
kubarecz
Obserwowany
 
Posty: 2
Prawo jazdy: 10 04 1981
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Volvo XC90
Silnik: 2.4
Paliwo: Diesel
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2005

30 Paź 2014, 07:54

Najlepiej jak byś podjechał gdzieś na serwis webasto jest ich sporo. Nie wiem czy urządzenie można wyłączyć, jeżeli już to przez podpięcie kompa, ale nie zalecam wyłączania. Lepiej naprawić może się okazać że naprawa wcale nie będzie droga.

Jak masz sprawne webasto to silnik w zimie nagrzewa się praktycznie szybciej niż benzyna! :D
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Dlaczego warto rozważyć kupno samochodu elektrycznego?
    Zainteresowanie samochodami elektrycznymi stale rośnie i nie wygląda na to, aby w najbliższym czasie miało się to zmienić. Powody tego stanu rzeczy są różne, ale z pewnością najważniejsze są dwa – znaczące zmiany ...
    Renault EZ-ULTIMO to samochód autonomiczny
    Warszawa posłużyła jako sceneria do dla filmu promocyjnego oraz realizacji sesji zdjęciowej najnowszego samochodu autonomicznego Renault EZ-ULTIMO, oficjalnie pokazanego po raz pierwszy na Salonie Samochodowym w Paryżu. W ...