VW Golf 1.0 r.2017 - wypadający zapłon cylinder nr 3

03 Lis 2022, 15:21

Witam. Od roku jest użytkownikiem Golfa 1.0 i od pewnego czasu pojawiają się dziwne problemy. Najczęściej na wolnych obrotach, kiedy silnik jest rozgrzany, kiedy zatrzymuję się na światłach, auto zaczyna nierówno pracować, w kabinie wyczuwalne są drgania podczas jazdy i nagle pokazuje się informacja usterka układu start-stop. Po pewnym czasie pokazuje się również kontrolka Check Engine. Po kilkukrotnym ponownym odpaleniu auta problem znika. Próbowaliśmy dokonać diagnozy. Świece były wymienione jakieś 9 tyś.temu, zamienione miejscami zostały świece z cewkami i nadal jest problem na 3 cylindrze. Wymieniony został wtrysk 3. Ponad miesiąc był spokój, ale okazało się, że nadal problem nie ustępuje. Pojawia się również kontrolka EPG. Raz pojawiło się falowanie i silne drgania silnika, utrata mocy, straszny smród paliwa podczas jazdy, problem z odpaleniem bez gazu. Komputer pokazuje tylko wypadanie zapłonu. Czy ktoś może wie w czym może leżeć problem i jak go zdiagnozować? Może te silniki mają jaką częstą usterkę związaną z układem zapłonowym. Proszę o pomoc.
Gość120277
 

03 Lis 2022, 15:59

Ja bym tu jeszcze sprawdził kompresję na wszystkich cylindrach i porównał z tym trzecim. Jeżeli będzie ok to warto przyjrzeć się elektronice, przewodom które idą co cewki na trzecim cylindrze.
Rokiko
Forumowicz VIP
 
Posty: 7577
Zdjęcia: 24
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Opony mają moc – ratują życie, tylko daj im szansę
    Dawno, dawno temu wszyscy jeździli na jednych oponach i marzyli o Fiacie 125p. Rzeczywiście, historycznie opony na cały rok towarzyszyły motoryzacji przez wiele dziesięcioleci. Z czasem jednak, zwłaszcza od lat 80’, ...
    ŠKODA Š978 (Typ 978), 1956 rok
    Decyzją Ministerstwa Przemysłu Czechosłowacji z roku 1955 czechosłowaccy konstruktorzy otrzymali zadanie stworzenia całkowicie nowego samochodu dla "szerokich mas pracujących". W tym czasie wdrażano produkcję modelu 440 (Spartak), ...