VW Jetta VI 1.2 czy Hyundai i30 1.4

10 Paź 2021, 07:10

Jak sam napisałeś zależy ci na niezawodności i niskich kosztach napraw więc jak tu porównywać klasyczne, wolnossące 1.4 na pośrednim wtrysku a do tego łańcuchu rozrządu do uturbionej konstrukcji z bezpośrednim wtryskiem? Porównując ten silnik z hjundaja do tsi to tam po prostu nie ma się co zepsuć = o wiele lepiej odpowiada przedstawionym przez ciebie wymaganiom.

Martinez78 napisał(a): ale VW zapewnia, ze jego pasek tez wytrzyma min. 210 tys km.


W teorii to po 210k masz zrobić kontrolę stanu paska. Mam w otoczeniu przypadek sprzed kilku tygodni, gdzie w scali wytrzymał 150, silnik na śmietnik
franccc
Zaawansowany
 
Posty: 599
Przebieg/rok: >50tys. km
0

10 Paź 2021, 08:52

Te 210kkm to tak jak z olejami co 20-30 kkm :roll:

Zresztą jak można ufać VW? Oszukiwali diametralnie na normach spalin, ciągle jakaś afera, silniki śmietniki, elektryka zrobić nie potrafią...

Co do autora, śmierdzi mi trollem albo mocno roszczeniowym gościem. Piszą mu że Hyundai tańszy w utrzymaniu, a ten potrzebuje PRZYKŁADÓW BO INACZEJ NIE ODPISUJCIE CZAICIE?! Mnie to rozbawiło :ok:
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 7312
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007
1

10 Paź 2021, 10:09

Właśnie ze względu na takich gości stosuje się powszechnie planowane starzenie się produktu i między innymi z powodu takiej klienteli idąc do salonu traktują nas jak idiotów a po upływie gwarancji będzie płacz.

Słuszna obserwacja. Pan Dyrektor VW na USA siedzi w pierdlu, o tym nikt nie pamięta dalej kupując auta tej marki xD

/ediy
Kolega chyba lubi czytać oglądać content z lokowaniem produktu. To są fakty dla niego.
Nie angażuję się w polemikę. Każdy jest inny, wszystko opiera się na kompromisach. Doradzam optymalne rozwiązania w oparciu o rzeczywistość, doświadczenie i zdrowy rozsądek.
lasagne
Początkujący
 
Posty: 112
0

10 Paź 2021, 15:23

Problem jest tylko taki że samochód to nie tylko silnik, a Huundai tez może wymagać napraw, za to takie TSI zapewnia sto razy lepszą jakość jazdy, przyjemność i osiągany max moment obrotowy dużo większy niż w Hyundaiu i to 3k obrotów szybciej.
Ja mam na codzień Astrę 1,8, a jak w siadam do kolegi Toledo IV 2016 rok 1,2 TSI/90 i ruszamy to z dołu mam wrażenie że to jest 200 konny pocisk - tak ciągnie.
Także tych dwóch aut nie ma co porównywać, Hyundai może lepsza trwałość i na tym koniec zalet.
demirbiras
Zaawansowany
 
Posty: 931
Prawo jazdy: 14 08 2009
Przebieg/rok: 12tys. km
Auto: Astra H
Silnik: 1,8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
0

10 Paź 2021, 15:52

Jest i on, obrońca VAG!

Autor pytał co będzie tańsze w utrzymaniu, a ten wyskakuje że TSI lepiej jedzie. NO CO TY? :happy:
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 7312
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007
1

10 Paź 2021, 16:23

galakty napisał(a):Autor pytał co będzie tańsze w utrzymaniu, a ten wyskakuje że TSI lepiej jedzie.

1,2 tsi jest prawdziwym pożeraczem szos, należy mu się szacunek oraz dobre słowo. PAMIĘTAj !!!
No i jeszcze pamiętaj jak toś zapyta o kolor to ???
Jest jedyny właściwy TSI :mrgreen:
Jak ktoś zapyta o wielkość auta to ???
Tylko TSI :mrgreen:

itd :ok: :ok: :ok: :ok:
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 8109
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe
1
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Dystans krótki i długi (spalanie) - Yaris II 1.3 vs Auris TS Hybrid
    Postanowiłem zrobić porównanie spalania na takim samym dystansie dla obu samochodów z zimnego startu rejestrując pierwszy wynik po 5,7km i kolejny po pokonaniu całej trasy czyli 29km. Samochody biorące udział ...
    Pierwsze amortyzatory wysokich osiągów typu Twin Tube - 1989 rok
    Podczas jazdy amortyzator tłumi drgania kół oraz utrzymuje pojazd w poziomie. Zapobiega kołysaniu się nadwozia oraz „nurkowaniu” pojazdu przy hamowaniu lub unoszeniu przodu przy szybkim ruszaniu. Sprawny ...

  • 10 Paź 2021, 16:41

    W najbliższym czasi poważnie z adminami tego forum prozmawiam na temat dożywotniego banu dla kilku Panów na tym forum 1 na liście szybki, potem galakty i wtedy może to forum oczyści się z ludzi co nic nie widzieli, nei słyszeli a tylko głupoty opowiadają.
    No bo pytanie dlaczego ja odpowiadając konkretnie w temacie autorowi dostaje bany na tydzień? Może mi ktoś wytłumaczyć? Co taki osobnik jak Galakty robi na tym forum? Co robi szybki niby "moderator" który w każdym temacie o TSI robi offtopy? Czy to coś pomaga autorowi w wypowiedzi?
    Także w tym tygodniu odbędę taką rozmowę i ustalimy fakty, gdzie tutaj jest jakiś regulamin na tym forum np obrażanie mnie przez szybkiego itd..
    demirbiras
    Zaawansowany
     
    Posty: 931
    Prawo jazdy: 14 08 2009
    Przebieg/rok: 12tys. km
    Auto: Astra H
    Silnik: 1,8
    Paliwo: Benzyna
    Typ: Hatchback
    Skrzynia biegów: Manualna
    0

    10 Paź 2021, 17:03

    Martinez78 napisał(a):Kolega nie wybral tylko kolega od osob najbardziej wylewnych w wypowiedziach żadnej konkretnej wypowiedzi nie otrzymał.

    Kupujesz auto używane, więc im prościej, tym lepiej.
    Pomijając już złe opinie o TSI, to:
    Wybierasz między turbo a wolnossakiem, wtrysk bezpośredni vs pośredni.
    Łańcuchem rozrządu w wolnossącej benzynie, wywodzącej swoje pochodzenie od naprawdę dobrych silników mitsubishi nie masz co się przejmować.
    PS. Jakich konkretów się domagasz :?:
    Sprawdź sobie ile razy VAG obiecywał, że silniki TSI są już poprawione.
    To nie tylko łańcuch, ale i cieniutkie pierścienie, nagar i Bóg wie co jeszcze.
    Oprócz aut w stopce, wiem co nieco jeszcze na temat Pandy III, Lancera IX, Vitary 1,6 i Outlandera 2.0
    yeti65
    Stały forumowicz
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 3313
    Zdjęcia: 15
    Miejscowość: Zegrze Pd
    Prawo jazdy: 29 11 1984
    Przebieg/rok: 30tys. km
    Auto: Duster 2021, Courier 2020
    Silnik: 1.0 100KM 1.5D 100KM
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: SUV
    Skrzynia biegów: Manualna
    0

    10 Paź 2021, 17:10

    Tak w woli jasności
    wspomnianie egzemplarze z tymi silnikami mają po 60 tys przebiegu a nie 300, a samo TSI to jest silnik w tej generacji który zadebiutował w 2014 roku, zupełnie inny niz poprzednik na łańcuchu..
    tym sposobem to może warto unikać wszystkich FSI z turbo? czyli ecoboosty turbo w Oplach, GDI-t itd..
    to co zostanią 2 koncerny?
    demirbiras
    Zaawansowany
     
    Posty: 931
    Prawo jazdy: 14 08 2009
    Przebieg/rok: 12tys. km
    Auto: Astra H
    Silnik: 1,8
    Paliwo: Benzyna
    Typ: Hatchback
    Skrzynia biegów: Manualna
    0

    10 Paź 2021, 17:13

    obawiam się, że jesteś jedyną osobą na tym forum, która się silnikami o takiej konstrukcji otwarcie zachwyca
    franccc
    Zaawansowany
     
    Posty: 599
    Przebieg/rok: >50tys. km
    1

    10 Paź 2021, 17:51

    demirbiras napisał(a):forum np obrażanie mnie przez szybkiego itd.


    Ale ja tylko żartuje bo nic innego nie wypada robić :ok:
    Albo polecasz swapy na 1,8t za 5k albo masz problem z odróżnieniem tt o Zki albo .... i tak ciągle gupota głupotą pogania oraz bezgraniczna miłość do vw.

    Więc demirbras nie obrażaj się szkoda czasu :ok:
    szybki
    Moderator - Tuning
     
    Posty: 8109
    Prawo jazdy: 19 07 1994
    Auto: Toyota
    Paliwo: Benzyna
    Typ: Sport/Coupe
    0

    10 Paź 2021, 18:12

    demirbiras napisał(a):to co zostanią 2 koncerny?


    Autor napisał że patrzy na auto pod kątem KOSZTÓW.
    Ty wchodzisz i piszesz, że TSI jedzie lepiej.

    Dalej nie widzisz w czym rzecz? Sam siebie zgłosić powinieneś, potem mnie. Inaczej to kuriozum.
    galakty
    Forumowicz VIP
     
    Posty: 7312
    Zdjęcia: 1
    Prawo jazdy: 23 08 2012
    Auto: Ceed I
    Silnik: 1.6 CRDi 115/130
    Paliwo: Diesel
    Typ: Hatchback
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 2007
    0

    10 Paź 2021, 18:22

    szybki napisał(a):Ale ja tylko żartuje bo nic innego nie wypada robić
    Albo polecasz swapy na 1,8t za 5k albo masz problem z odróżnieniem tt o Zki albo .... i tak ciągle gupota głupotą pogania oraz bezgraniczna miłość do vw.

    Zamiast pisać te bzdury gdybyś miał odrobinę godności i kultury osobistej to byś mnie zwyczajnie przeprosił a tak? No cóż wychowywać Ciebie już się nie da raczej szkoda... :roll:

    galakty napisał(a):Autor napisał że patrzy na auto pod kątem KOSZTÓW.
    a możesz napisać o jakich kosztach mówisz w silnikach które mają 60 tys km? Turbina? Przy 60 tys? a może remont silnika od razu?

    Proponuje zacząć dyskusje o kosztach utrzymania w nowych autach z TSI z 2021 :yes: (nagar, pierścienie, pobór oleju, rozciągające się łańcuchy rozrządu itp...)
    demirbiras
    Zaawansowany
     
    Posty: 931
    Prawo jazdy: 14 08 2009
    Przebieg/rok: 12tys. km
    Auto: Astra H
    Silnik: 1,8
    Paliwo: Benzyna
    Typ: Hatchback
    Skrzynia biegów: Manualna
    0