VW New Beetle 2.0 - Check Engine…

20 Lip 2022, 18:21

Dzień dobry wszystkim użytkownikom forum.

Rozmawiamy o samochodzie VW New Beetle 2.0 Benzyna + LPG rok 2000
Otóż mam problem z „garbusem”
Autko posiadam 3 miesiące (od miesiąca LPG nowa instalacja)

Auto jak kupiłem od samego początku ma wywalony katalizator (pusta puszka w środku).

Problem polega na wywalaniu checka po 50-60km niezależnie od tego czy jedzie na PB czy LPG

Check jest jeden i ten sam cały czas co go skasuje to za 50 km się pojawi. (Katalizator główny za mała skuteczność)

Co zrobiłem:
- zmieniona przepływka
- nowa druga sonda lambda
- mosiężny emulator drugiej sondy lambda
- uszczelniony cały układ wydechowy
- uszczelniony „odkurzacz” + wyczyszczony zawór
- wszystkie wężyki podciśnienia wymienione na nowe

A jednak check się dalej zapala.

Jakieś pomysły co można jeszcze zrobić aby nie paliło się to dziadostwo ?

W załączniku załączam zdjęcie błędu z VCDS-a.

Proszę o pomoc
DJPIECZYWO
Nowicjusz
 
Posty: 6
  • 20 Lip 2022, 18:55

    DJPIECZYWO napisał(a):Check jest jeden i ten sam cały czas co go skasuje to za 50 km się pojawi. (Katalizator główny za mała skuteczność)
    A to co zrobiłeś
    DJPIECZYWO napisał(a):- zmieniona przepływka
    - nowa druga sonda lambda
    - mosiężny emulator drugiej sondy lambda
    - uszczelniony cały układ wydechowy
    - uszczelniony „odkurzacz” + wyczyszczony zawór
    - wszystkie wężyki podciśnienia wymienione na nowe

    Po co ina co ? , szkoda kasy .Chyba że zamożny jesteś i stać Cię na wyrzucanie kasy w błoto . Piszesz że puszka kata pusta to czego się spodziewasz ? Obejdziesz to przez czary -mary ? Załóż sprawny katalizator . To wtedy tak , możesz spodziewać się pozbycia tego upierdliwego błędu . Tam piszesz że zakładałeś mosiężny emulator . Niestety nie zawsze się sprawdza .
    Nie odpowiadam na problemy na PW
    bonifacy
    Stały forumowicz
     
    Posty: 4729
    Zdjęcia: 0
    Prawo jazdy: 01 01 1981
    Auto: Fabia II , Fabia II
    Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Kombi
    Skrzynia biegów: Manualna

    20 Lip 2022, 19:59

    A grzebnięcie w ECU silnika ? I wyłączenie drugiej sondy lambda ?

    Nie będę zakładał sprawnego drugiego katalizatora - nie mam zamiaru rozcinać i spawać tłumika i znowu czołgać się pod autem po to żeby mi go i tak ukradli….
    DJPIECZYWO
    Nowicjusz
     
    Posty: 6

    20 Lip 2022, 20:16

    DJPIECZYWO napisał(a):A grzebnięcie w ECU silnika ? I wyłączenie drugiej sondy lambda ?
    Masz neta to szukaj kto i co może .
    DJPIECZYWO napisał(a):Nie będę zakładał sprawnego drugiego katalizatora - nie mam zamiaru rozcinać i spawać tłumika i znowu czołgać się pod autem po to żeby mi go i tak ukradli….
    No tutaj to mnie rozbawiłeś . Heh ...również mogą Ci zajebać nową przepływkę , nową drugą sondę , jak i nowe przewody podciśnieniowe , również szybę przednią , siedzenia i klapę bagażnika . Czego Ty oczekujesz od tego forum ?
    Nie odpowiadam na problemy na PW
    bonifacy
    Stały forumowicz
     
    Posty: 4729
    Zdjęcia: 0
    Prawo jazdy: 01 01 1981
    Auto: Fabia II , Fabia II
    Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Kombi
    Skrzynia biegów: Manualna

    20 Lip 2022, 20:22

    Czego oczekuje ?

    Aby ktoś kto miał podobny problem rzucił jakąś radę podał jakieś namiary na firmę co się takimi rzeczami zajmuje.


    Chcesz to sobie załóż katalizator do siebie takich rad nie potrzebuje
    Ostatnio edytowany przez Kao, 20 Lip 2022, 21:45, edytowano w sumie 1 raz
    Powód: Regulamin VIII.8.h
    DJPIECZYWO
    Nowicjusz
     
    Posty: 6

    20 Lip 2022, 20:59

    DJPIECZYWO napisał(a):Chcesz to sobie załóż katalizator do siebie takich rad nie potrzebuje
    A co mam Ci innego poradzić ? Nie wiem kto wyprogramuje Ci drugą sondę . Miałem dziesiątki takich przypadków , kończyło się to wymianą kata . Żadne półśrodki nie pomagały . Wież mi z mojej strony 40 lat doświadczenia w zawodzie coś znaczy . Z tym bucem to uznam, powiedzmy że nie doczytałem . Będziesz prowadził temat w takim tonie to ja również się nie powtrzymam .
    Nie odpowiadam na problemy na PW
    bonifacy
    Stały forumowicz
     
    Posty: 4729
    Zdjęcia: 0
    Prawo jazdy: 01 01 1981
    Auto: Fabia II , Fabia II
    Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Kombi
    Skrzynia biegów: Manualna

    20 Lip 2022, 21:52

    DJPIECZYWO napisał(a):A grzebnięcie w ECU silnika ? I wyłączenie drugiej sondy lambda ?
    nic to nie da w przypadku gdy kata nie ma wcale.

    DJPIECZYWO napisał(a):Nie będę zakładał sprawnego drugiego katalizatora - nie mam zamiaru rozcinać i spawać tłumika
    to ja widzę tu 3 rozwiązania skoro montaż kata nie jest na poziomie.
    1. akceptujesz świecący się check
    2. kasujesz go jak się pojawi
    3. zaklejasz kontrolkę czarną taśmą izolacyjną
    Takie podpowiedzi się nadają???
    To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
    Kao
    Moderator
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 16210
    Zdjęcia: 107
    Miejscowość: Francja
    Przebieg/rok: 40tys. km
    Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

    21 Lip 2022, 10:40

    Dopóki nie założysz katalizatora, błąd będziesz miał cały czas. Nie da się wyłączyć drugiej sondy w oprogramowaniu. Emulator drugiej sondy - ciężka sprawa - w większości przypadków nie dają rady. Oprócz tego taki emulator to kosztuje dość sporo i nie ma oczywiście żadnej gwarancji że będzie działało. Chodzi o to, że jak pierwsza sonda pokazuje takie i takie wyniki, to druga sonda musi pokazać takie i takie. Nie może wskazywać byle jakiej wartości mieszczącej się w zakresie dobrego wyniku, co robi właśnie emulator.
    Podsumowując - nie da się jeździć w tym aucie bez drugiej sondy. Musi ona być i musi działać. A żeby działała, musi być katalizator.
    No i rzecz najważniejsza - zły skład mieszanki szybko uszkodzi silnik.
    Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
    MotoAlbercik
    Moderator
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 20285
    Zdjęcia: 1212
    Miejscowość: Tychy
    Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
    Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Terenowy
    Skrzynia biegów: Automatyczna
    Rok produkcji: 2000

    21 Lip 2022, 16:13

    Skład mieszanki wyskoczył przejściowo (reguluje instalacje gazową co jakiś czas jeszcze zmieniam mapy.
    Emulator sondy (15zl zapłaciłem) to zwykła zwężka żeby mniej spalin szło na sondę. Nie bardzo wiem jaki emulator masz na myśli.

    Umówiłem się na 16 sierpnia w C-TRONIC w Żernikach Wrocławskich.

    Gościu powiedział że bez problemu wyłączy sondę programowo wlutuje się w ECU ściągnie wsad wprowadzi korekty i wgra ponownie.
    Daje na usługę 12 miesięczną gwarancję że błąd od sondy się nie pojawi.

    Koszta usługi powiedzieli mi 500-600 zł netto


    Także jak będę miał zrobione auto to pochwale się wynikiem.

    PS: Pomogło konkurencyjne forum
    DJPIECZYWO
    Nowicjusz
     
    Posty: 6

    21 Lip 2022, 18:17

    No bledu od sondy nie bedzie to sie zgadza ale ten od kata i tak zostanie
    To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
    Kao
    Moderator
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 16210
    Zdjęcia: 107
    Miejscowość: Francja
    Przebieg/rok: 40tys. km
    Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

    21 Lip 2022, 18:51

    Nie zostanie bo druga sonda już nie będzie zczytywać co się dzieje za katalizatorem.

    Zapewnili mi to w serwisie i dają na to pisemną gwarancję
    DJPIECZYWO
    Nowicjusz
     
    Posty: 6

    21 Lip 2022, 20:55

    DJPIECZYWO napisał(a):Koszta usługi powiedzieli mi 500-600 zł netto
    Dużo , bardzo dużo . Czy to w ogóle się opłaca ? No i ten przedział cenowy . Hmm.... Tak gdyby wiedzieli co mają zrobić to cena była by sztywna . Chyba że nie podałeś konkretnych danych sterownika silnika . Nie zdziwię się że ostateczna cena to będzie jakieś 1000 zł brutto . Pozostaje jeszcze jeden dylemat . Jakiś czas temu przy wprowadzaniu zmian w zasadach przeglądów okresowych na SKP padł blady strach na diagnostów . Robili analizę spalin . Wiele aut nie przechodziło wtedy ścieżki . Wynik negatywny . Się wtedy zarobiło trochę kasy na wymianie katalizatorów . Ale sytuacja się unormowała , nikt teraz na SKP nie wtyka się sondą w wydech . Jednakże coraz głośniej mówi się o kolejnej zmianie gdzie wynik ze ścieżki ma być raportowany . Teraz czy z pustym katem przejdziesz przegląd w jakiejś nieokreślonej na dzień dzisiejszy przyszłości ? To może być za miesiąc , za rok ..... mogą nas zaskoczyć decydenci :mrgreen: Tak , wiem Cię to wali .
    Nie odpowiadam na problemy na PW
    bonifacy
    Stały forumowicz
     
    Posty: 4729
    Zdjęcia: 0
    Prawo jazdy: 01 01 1981
    Auto: Fabia II , Fabia II
    Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Kombi
    Skrzynia biegów: Manualna

    22 Lip 2022, 11:12

    PS: pracuje jako diagnosta ;)
    DJPIECZYWO
    Nowicjusz
     
    Posty: 6

    22 Lip 2022, 13:16

    DJPIECZYWO napisał(a):PS: pracuje jako diagnosta ;)
    No to dasz sobie zawsze pozytywa :mrgreen: Ok . nie ma tematu :mrgreen:
    Nie odpowiadam na problemy na PW
    bonifacy
    Stały forumowicz
     
    Posty: 4729
    Zdjęcia: 0
    Prawo jazdy: 01 01 1981
    Auto: Fabia II , Fabia II
    Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Kombi
    Skrzynia biegów: Manualna

    22 Lip 2022, 13:43

    A gdzie robisz? Bedziemy do Ciebie przyjezdzac :ok:
    To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
    Kao
    Moderator
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 16210
    Zdjęcia: 107
    Miejscowość: Francja
    Przebieg/rok: 40tys. km
    Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4