VW Passat B4 1995 - odpala, gaśnie, chmura dymu

30 Kwi 2014, 17:31

Dzień dobry forumowicze :)

Auto:VW Passat B4 1995 1.9TDi

Chcę zasięgnąć Waszej porady, ponieważ dwóch różnych mechaników nie potrafiło znaleźć przyczyny, nawet poprzez podłączenie komputera. Mianowicie raz na jakiś czas, choć teraz coraz częściej po przekręceniu kluczykiem samochód zapali i zgaśnie, i można tak kręcić kilkanaście razy i nic. Aż w pewnym momencie załapie, ale po dodaniu gazu jest strzał sadzy z wydechu i chmura dymu(czarnego), samochód gaśnie i po kolejnych próbach zapalenia, auto jest jakby zduszone, kolejne próby odpalenia i udaje się odpalić. W trakcie jazdy wszystko jest w porządku. Dodam, że temperatura otoczenia, jak i silnika nie ma tutaj żadnego wpływu, a z odpalaniem jest loteria. Bywa i tak, że miesiąc jest dobrze, a później znów nie.

Przeglądając internet znalazłem co do pierwszych objawów, że może być problem z immo, ale nie zgadza mi się to z resztą objawów.

Pozdrawiam :)
damianQ93
Nowicjusz
 
Posty: 6
Prawo jazdy: 02 09 2001
Auto: Rover
  • 02 Maj 2014, 00:03

    Jeśli po odpaleniu będzie gasł a pedał przyspieszenia nic nie zmienia to warto przyjrzeć się pompie paliwa czy już nie prosi się o wymianę.
    kamil638
    Zaawansowany
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 643
    Miejscowość: Wrocław
    Prawo jazdy: 01 01 2001
    Auto: Mercedes w210
    Silnik: 2.9 td
    Paliwo: Diesel
    Typ: Kombi
    Skrzynia biegów: Automatyczna
    Rok produkcji: 1999

    02 Maj 2014, 17:09

    Dziękuję za odpowiedź.

    Zgadza się, mimo dodawania gazu i tak nie może załapać. Po sekundzie gaśnie, by za kolejnym razem już odpalić. Dzisiaj np. obyło się bez huku i dymu, ale też dopiero za 5 razem odpalił.
    Mimo tego, pytanie jest dalej aktywne, może, ktoś jeszcze coś doda :)
    damianQ93
    Nowicjusz
     
    Posty: 6
    Prawo jazdy: 02 09 2001
    Auto: Rover

    03 Maj 2014, 11:44

    damianQ93 napisał(a):Przeglądając internet znalazłem co do pierwszych objawów, że może być problem z immo, ale nie zgadza mi się to z resztą objawów.


    I chyba dobrze zgadłeś - ale oczywiście trzeba to sprawdzić prawdopodobnie immo nie odblokowuje elektrozaworu w pompie paliwa i dlatego masz problemy z zapłonem.

    Sprawdź to podłączając plus bezpośrednio na ten zawór z akumulatora - jak odpali od strzała to masz już przyczynę.
    piotrpz87
    Stały forumowicz
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 1427
    Miejscowość: Szczecin
    Prawo jazdy: 01 01 2001
    Auto: Mazda 6
    Silnik: 2,3
    Paliwo: Benzyna
    Typ: Sedan/Limuzyna
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 2002

    03 Maj 2014, 16:38

    Dziękuję za odpowiedź i sposób na sprawdzenie.

    Dam znać jaki efekt otrzymałem, ale to już zależy od tego kiedy kolejny raz nie będę mógł go odpalić.
    damianQ93
    Nowicjusz
     
    Posty: 6
    Prawo jazdy: 02 09 2001
    Auto: Rover

    04 Lip 2014, 00:33

    damianQ93 napisał(a):Dam znać jaki efekt otrzymałem

    I jak?
    Sam posiadam B4, może się przydać.
    kamil638
    Zaawansowany
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 643
    Miejscowość: Wrocław
    Prawo jazdy: 01 01 2001
    Auto: Mercedes w210
    Silnik: 2.9 td
    Paliwo: Diesel
    Typ: Kombi
    Skrzynia biegów: Automatyczna
    Rok produkcji: 1999
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Toyota Auris Hybrid II - czyszczenie filtra powietrza baterii trakcyjnej
    Bateria trakcyjna znajduje się pod tylną kanapą i z lewej strony mamy kanał wlotu powietrza do chłodzenia baterii. Zaraz za plastikową kratką znajduje się przymocowany do niej od środka okrągły filtr siatkowy który ...
    Poradnik - kupujemy auto za kilka tys zł
    Do stworzenia tego poradnika skłoniły mnie dwie rzeczy. Pierwsza to fakt, że na nasze forum trafia sporo osób, które chcą kupić auto w przysłowiowej "cenie średniego roweru" do dojazdów do pracy, szkoły, ...

  • 07 Lip 2014, 11:39

    Prawdę mówiąc to od napisania posta może miałem jeszcze z 2 takie przypadki, ale działo się to akurat jak gdzieś byłem, więc nie było czasu sprawdzać (przy 2-3 próbie odpalił), co innego gdyby nie chciał odpalić na podwórku, a tak to nadal nie wiem. Jednak o temacie ciągle pamiętam i jeśli będę tylko coś więcej wiedział to podzielę się tym :)
    damianQ93
    Nowicjusz
     
    Posty: 6
    Prawo jazdy: 02 09 2001
    Auto: Rover

    14 Wrz 2014, 22:33

    Minęło już sporo czasu, a miałem dać znać więc informuję, że jest w porządku, od momentu kiedy wyczyściłem wtyczkę, która dochodzi do pompy paliwa, oraz ją dobrze docisnąłem i nawet trochę usztywniłem. Myślę, że będzie dobrze, choć dziwne, że mechanicy na to nie wpadli. Także koledzy dziękuję, za Wasz odzew :wink:
    damianQ93
    Nowicjusz
     
    Posty: 6
    Prawo jazdy: 02 09 2001
    Auto: Rover

    17 Lis 2014, 16:50

    U mnie jest problem ze sprzęgłem:/ Mechanicy też długo nie mogli dojść do tego co się z autem dzieje, dopiero szwagier mi pomógł. Nie wiem co się teraz z tymi mechanikami dzieje:/ Na szczęście zamówiłam już sprzęgło w sklepie motoryzacyjnym e-autoparts i czekam na zamówienie. Już mam dość jeżdżenia komunikacją miejską.
    pietrucha5
    Nowicjusz
     
    Posty: 29
    Auto: peugeot