Chmura białego dymu co jakiś czas

16 Cze 2014, 20:59

Witam, kupiłem niedawno Alfę Romeo GT, 1.9 JTD i mam z nią niestety problem. Często zdarza mi się taka sytuacja, że jadę sobie normalnie i nagle widzę chmurę białego dymu za mną. Staję i widzę jak na luzie leci z rury biały dym. Jak przygazuję to chmura dymu. Jak zgaszę i po ok. minucie zapalę dym już nie leci i dalej jadę normalnie. Sytuacja powtarza się różnie, jak jechałem w dłuższą trasę to raz zaczęło dymić po 20km, zgasiłem i przejechałem potem ze 150km i znowu zaczęło, potem kilkadziesiąt i znowu to samo. Byłem u 2 mechaników podobno dobrych i 1 powiedział że to pewnie turbina jest nieszczelna i dostaje się olej, drugi że może to być turbina a może coś innego. A od jednego gościa usłyszałem że może to być początek końca jednego z wtrysków. Nie chciałbym tak jeździć żeby czegoś bardziej nie rozwalić. Alfę mam 1,5 miesiąca, 2 tygodnie temu wymieniłem olej i wszystkie filtry i nie zauważyłem ani wcześniej ani teraz żeby brało olej, chociaż często śmierdzi mi w środku jakimś spalonym olejem, chyba że diesle tak mają, jest to mój pierwszy. Nie zauważyłem też spadku mocy jak zaczyna dymić, co mi trochę nie pasuje do turbiny. Jak ma ktoś pomysł co to może być i co z tym zrobić to będę bardzo wdzięczny.
Adrik
Nowicjusz
 
Posty: 6
Prawo jazdy: 05 03 2008
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Alfa Romeo GT
Silnik: 1.9 JTD, 175KM
Paliwo: Diesel
Typ: Sport/Coupe
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

18 Cze 2014, 00:02

Może to być zawieszający się wtrysk.

Choć kolor dymu pasuje mi raczej na chwilowe spalanie płynu chłodniczego, co sugerowałoby kłopoty z głowicą.
KUPIĘ KAŻDE AUTO.
PomocDrogowa
Aktywny
Awatar użytkownika
 
Posty: 340
Zdjęcia: 14
Miejscowość: Kraków
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: BMW 728i
Silnik: M30B28 184KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1984

18 Cze 2014, 09:48

Zacznij od dokładnej kontroli płynu w zbiorniczku - najpierw spradz czy nie ma go już za mało, a potem uzupełnij i często obserwuj czy poziom się nie zmniejszył. Zerknij też na olej w silniku, czy go czasem nie przybyło i czy nie robi się koloru kawy z mlekiem.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

22 Cze 2014, 13:15

Gdyby to był wtrysk to nie wyskoczyłby mi błąd po podpięciu do komputera? Płyn sprawdzam ale cały czas jest tyle samo, nic nie dolewam bo jest prawie max. Olej też sprawdzam i nie zauważyłem żeby ubyło. Jedyne co to w 2 miejscach zauważyłem mokre ślady od oleju.
Adrik
Nowicjusz
 
Posty: 6
Prawo jazdy: 05 03 2008
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Alfa Romeo GT
Silnik: 1.9 JTD, 175KM
Paliwo: Diesel
Typ: Sport/Coupe
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

22 Cze 2014, 15:36

Mnie to pachnie układem katalizator-filtr cząstek stałych.
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8466
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Współczesne sportowe Toyoty
    Celica, MR2, Supra czy Corolla AE86 – te samochody znają wszyscy. Ich następca, tylnonapędowe coupe GT86, to jeden z ulubionych samochodów współczesnych drifterów. Jego pojawienie się w salonach ...