VW Passat B5 -Problem z odpalaniem i dodawaniem gazu na zimnym silniku

04 Maj 2021, 11:24

Posiadam Passata B5 1.8t 1997

Samochód zaczął mieć problemy z odpalaniem. Na początku odpalał za drugim/trzecim razem. Po ok tygodniu problem się znacznie nasilił - samochód ma problem z odpaleniem, a jak już odpali to po kilku sekundach falowania obrotów gaśnie. Jak już uda się go utrzymać na obrotach to ma problem z dodawaniem gazu, szczególnie na jedynce. Kilka razy gaśnie na falujących obrotach zanim w ogóle uda się ruszyć, bo nie reaguje na dodawanie gazu. Jak już się uda odpalić to na początku mocno szarpie, gaśnie itd. Dopiero po jakimś czasie szarpie coraz mniej i da się jakoś jechać. Po rozgrzaniu silnika problem prawie znika - jest problem tylko z ruszeniem i czasem na niskich obrotach zareaguje z opóźnieniem na przyśpieszenie. Przy wysokich obrotach i rozgrzanym silniku samochód przyspiesza nawet lepiej niż wcześniej :D

Po przełączeniu na gaz to nawet na rozgrzanym silniku samochód się trzęsie i czuć, że coś jest nie tak - tzn. problem jest spotęgowany.

Dodatkowo na początku jak jeszcze odpalał za drugim razem to przy odpalaniu było słychać przez dwie sekundy jakby zacieranie się jakiejś części, ale nie wiem czy to mogło być powiązane z tym problemem.

Myślałem, że to cewka zapłonowa, więc chciałem zdiagnozować która. Jednak przy odpinaniu ich po kolei przy żadnej silnik nie zgasł (już lekko rozgrzany, bo z oczywistych względów na zimnym nie udało by się tego zrobić). Chciałem już zamówić cewkę żeby je podmieniać po kolei, ale trafiłem na tematy z uszkodzoną przepustnicą i objawy wydają się być podobne. Czy można w miarę jednoznacznie postawić na cewkę/świece/przepustnice czy coś innego?
biuu
Obserwowany
 
Posty: 2

Wczoraj, 10:16

biuu napisał(a):Czy można w miarę jednoznacznie postawić na cewkę/świece/przepustnice czy coś innego?
Nie można.

biuu napisał(a):Po przełączeniu na gaz to nawet na rozgrzanym silniku samochód się trzęsie i czuć, że coś jest nie tak - tzn. problem jest spotęgowany.
Masz tam LPG więc zacznij od zakręcenia zaworu przy zbiorniku, wyłącz gaz przełącznikiem tak żeby samochód jeździł tylko na Pb. Pojeździj na beznzynie i sprawdź czy odpalanie będzie lepsze czy takie samo. Obserwuj jak silnik będzie pracował zarówno zimny jak i ciepły. Daj znać czy zakręcenie gazu i jazda na samej benzynie coś dała.
Rokiko
Stały forumowicz
 
Posty: 2756
Zdjęcia: 11

Wczoraj, 10:22

Właśnie przed chwilą spróbowałem jeszcze jednej rzeczy - wyciągnąłem wtyczkę do przepływomierza i zdaje się, że problem prawie zniknął.
Samochód odpalił za drugim razem i nie było czuć szarpania.
Na początku to pominąłem, mimo że kiedyś były już problemy z przepływomierzem - nie pomyślałbym że takie da objawy. Tym bardziej, że sekundę po odpaleniu samochód już się dusił, a wtedy komputer chyba jeszcze nie bierze pod uwagę przepływomierza?

No chyba, że problem zaraz wróci. Dam znać jutro.
biuu
Obserwowany
 
Posty: 2

Wczoraj, 13:23

Wyjmij ten przepływomierz i zobacz czy nie jest mocno brudny. Jak okaże się że jest to warto wyczyścić go specjalnym zmywaczem do przepływomierzy w sprayu.

Jak jest on odłączony to przeważnie komputer podnosi obroty.
Rokiko
Stały forumowicz
 
Posty: 2756
Zdjęcia: 11
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Zredukuj prędkość i zwiększ dystans jadąc po mokrej nawierzchni
    Jazda w deszczu oznacza gorszą widoczność i wydłużony czas reakcji kierowcy, a wjechanie w kałużę może wiązać się z ryzykiem bardzo niebezpiecznego poślizgu wodnego lub uszkodzenia auta. Dlatego na mokrej nawierzchni niezbędne ...
    Nowy silnik LPG w nowym Renault Clio i nowym Capturze
    Nowa jednostka ma zdecydowanie lepsze osiągi, a jednocześnie znacznie niższe zużycie paliwa i emisję CO2. Jest zasilana benzyną oraz gazem LPG i wykorzystuje sprawdzone rozwiązania fabryczne, jest łatwa w obsłudze, przystępna ...

  •