VW Polo- problem z obrotami silnika

23 Wrz 2009, 14:30

Witam!

Mam problem ze swoją "Polówką". (rocznik '99, silnik 1.6 )

Kiedy w baku jest mniej niż 1/5 paliwa i samochód stoi w miejscu, wtedy zaczynają się problemy. Obroty nagle zwiększają się do 2tys/min, by następnie spaść
do prawidłowej wielkości.
Dzieje się tak co jakieś 2 sekundy. Obroty wzrastają i maleją, wzrastają i maleją...
Byłem już z tym u znajomego mechanika, niestety po podłączeniu auta pod komputer,
ten nie wykazał żądnych nieprawidłowości, a on nie ma pojęcia co to może być.
Najciekawsze jest to, że gdy doleję więcej paliwa niż ta 1/5 baku, to wtedy problem znika.

Proszę serdecznie o pomoc.

pozdrowienia.
lendoo
 
  • 25 Wrz 2009, 09:22

    Przyjrzałbym się pompie paliwa, jakie daje ciśnienie i czy je utrzymuje. Można by też sprawdzić czujnik poziomu paliwa w zbiorniku. Może np pokazywać 1/5 baku a w rzeczywistości masz tam same opary, to tylko przykład.
    karlone
    Zaawansowany
     
    Posty: 675
    Miejscowość: Śląsk

    25 Wrz 2009, 17:21

    Tak jak kolega wyżej - sprawdzić ciśnienie paliwa na magistrali i sprzawdzić jaki jest faktyczny stan paliwa w baku.Najlepiej spuścić całe paliwo,nalać równe 5 litrów i sprawdzić ile pokazuje wskaźnik.Następnie nalać jeszcze 5 litrów i ponownie sprawdzić,czy wskaźnik pokazuje 10 litrów.
    Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
    MotoAlbercik
    Moderator
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 20285
    Zdjęcia: 1212
    Miejscowość: Tychy
    Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
    Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Terenowy
    Skrzynia biegów: Automatyczna
    Rok produkcji: 2000
    • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

      Biały osad pod korkiem oleju
      Zauważyłem, że pod korkiem wlewu oleju mam sporo białego osadu i na bagnecie nie widać poziomu oleju wogóle. Czytałem trochę na ten temat ale mi np. płynu chłodniczego nie ubywa, nie robię tylko krótkich odcinków ...
      Peugeot 3008DKR Maxi – dane techniczne
      Peugeot 3008DKR Maxi został zaprojektowany do jazdy na czas po drogach o nawierzchni miękkiej, wydmach oraz bezdrożach i jest przygotowany na najtrudniejsze warunki, spotykane na trasach rajdów terenowych całego świata. ...