Wasze opinie na temat szkoleń ODTJ Wrocław oraz TAJ (Toruń)

24 Paź 2019, 22:17

Cześć wszystkim :)
Chciałbym odbyć kurs bezpiecznej jazdy / doskonalenia techniki jazdy - jak zwał tak zwał ;) Mieszkam w okolicach Wrocławia, dlatego zainteresowała mnie oferta ODTJ Wrocław. Problem w tym, że nie ma wielu opinii o nich, a znaczna część tego co usłyszałem była mocno negatywna, jednak w większości dotyczyły one organizacji różnych eventów. Postanowiłem więc zapytać tutaj, może ktoś z Was może powiedzieć coś ciekawego o tym ośrodku i / lub samym kursie? Oczywiście moją uwagę przykuła także TAJ, w końcu to chyba świętość jeżeli chodzi o doskonalenie jazdy :p Niestety jednak Toruń jest mi trochę nie po drodze, ale może jednak warto się tam pofatygować?
Z góry dziękuję za pomoc :)
NoroelleSaeth
Obserwowany
 
Posty: 1

24 Paź 2019, 22:36

Jeżeli masz nowszy samochód z ABS, TC i ESP, to szkolenie w zakresie hamowania, wychodzenia z poślizgów itp. nie przyda Ci się do niczego. Urządzenia, które masz na pokładzie, wyhamują, zapobiegną poślizgowi lub wyjdą z poślizgu o wiele lepiej, niż najlepszy kierowca wyścigowy lub rajdowy.

Ecodrivingu nauczysz się sam. Poczytaj o tym chwilę w Internecie. Chwila wystarczy. Sam miałem koszmarnie wysokie zużycie paliwa, poczytałem, pooglądałem filmiki i zszedłem ze spalaniem o 50%.

Myślę, że takie szkolenie to strata czasu. Jak chcesz się bawić w sportową jazdę autem, to weź sobie kurs takiej jazdy i śmigaj po torach i nieczynnych lotniskach. A sam bez kursu też się tego też nauczysz.
aGradory
 

27 Paź 2019, 17:42

Gradory napisał(a):Jeżeli masz nowszy samochód z ABS, TC i ESP, to szkolenie w zakresie hamowania, wychodzenia z poślizgów itp. nie przyda Ci się do niczego. Urządzenia, które masz na pokładzie, wyhamują, zapobiegną poślizgowi lub wyjdą z poślizgu o wiele lepiej, niż najlepszy kierowca wyścigowy lub rajdowy.

Skąd ty Gradory masz te wszystkie bzdurne informacje, którymi zasypujesz forum :?: Ty masz wogóle samochód? Jeżdzisz nim jako kierowca? Masz prawo jazdy wogóle? Bo z twoich wypowiedzi w różnych tematach wydaje mi się, że raczej nie kierujesz żadnym samochodem, albo dopiero co zrobiłeś prawo jazdy i opisujesz swoje wrażenia. Albo ja jestem jakiś inny...
Gradory napisał(a):Ecodrivingu nauczysz się sam. Poczytaj o tym chwilę w Internecie. Chwila wystarczy. Sam miałem koszmarnie wysokie zużycie paliwa, poczytałem, pooglądałem filmiki i zszedłem ze spalaniem o 50%.

Tutaj jestem prawie pewny, że jednak samochodem nie jeździsz, albo nie umiesz jeździsz i go zażynasz jak świnię na święta...Na EcoDrivingu oszczędzasz 50% paliwa? Czyli jak auto ci spalało 10l/100km, to teraz pali ci 5l/100km :?: No ciekawe, ciekawe to jest...
Gradory napisał(a):Myślę, że takie szkolenie to strata czasu. Jak chcesz się bawić w sportową jazdę autem, to weź sobie kurs takiej jazdy i śmigaj po torach i nieczynnych lotniskach. A sam bez kursu też się tego też nauczysz.

No ciekawe, ciekawe jest to co piszesz...Też bym chciał kurcze być taki zdolny jak ty...
Wracając do tematu - nie znam niestety opinii na ich temat, ale w ofercie mają szkolenia jazdy samochodami uprzywilejowanymi, jazdy sportowe, więc wydaje mi się, że mogą jakąś wiedzę przekazać niedoświadczonym kierowcom oraz tym, którzy chcieliby się podszkolić w jeździe.
Oczywiście nie radzę słuchać tych bzdur, które wypisuje kolega wyżej - żaden system w samochodzie, nie zastąpi kierowcy. A jak wiadomo od dawna wszem i wobec, te systemy są tylko jako wspomagające, a nie wyręczające kierowcę od myślenia. Mając w samochodzie np. ESP, warto wiedzieć, kiedy go wyłączyć. Mając ABS też warto wiedzieć jak z niego korzystać. Tak jak wiele innych systemów. A najważniejsze jest to, żeby pamiętać, że to tylko systemy wspomagające.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

27 Paź 2019, 22:06

MotoAlbercik napisał(a):Skąd ty Gradory masz te wszystkie bzdurne informacje, którymi zasypujesz forum

No to pokaż kogoś, kto zrobi to lepiej niż te urządzenia.

MotoAlbercik napisał(a):Czyli jak auto ci spalało 10l/100km, to teraz pali ci 5l/100km

Tak, jeździłem bardzo nieoszczędnie. Oczywiście większości ludzi nie da to takich oszczędności.

MotoAlbercik napisał(a):ale w ofercie mają szkolenia jazdy samochodami uprzywilejowanymi

A po co to zwykłemu kierowcy?

MotoAlbercik napisał(a):A jak wiadomo od dawna wszem i wobec, te systemy są tylko jako wspomagające, a nie wyręczające kierowcę od myślenia

Tego uczą na kursie na prawo jazdy, a nie na kursie doskonalenia technik jazdy.

MotoAlbercik napisał(a):Mając w samochodzie np. ESP, warto wiedzieć, kiedy go wyłączyć.

No słucham, kiedy?

MotoAlbercik napisał(a):Mając ABS też warto wiedzieć jak z niego korzystać.

No jak?

Na tych kursach uczą hamowania bez ABS i wychodzenia z poślizgu bez ESP. I kierowcom aut bez tych systemów taki kurs się przyda. A reszcie do czego?
aGradory
 

28 Paź 2019, 10:22

Gradory - ręce opadają spod klawiatury...
Odpowiedzi na zadane przez ciebie pytania, powinieneś znać sam, jeżeli masz prawo jazdy. A jak go nie masz, to nie wypowiadaj się proszę w takich tematach bo to bzdurne dyskusje są z tobą.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

28 Paź 2019, 14:45

Kiedyś to uczono chyba wszystkiego od wymiany opon po jeszcze czegoś innego, a takie systemy pewnie znało się doskonale.

Natomiast w 99% nauka jazdy wygląda tak - masz ASP to wolniej hamujesz na śniegu i możesz skręcać... i w sumie to tyle :D Przy ESP lub ASR mówi się, że jest i ogólnie jeździ się bezpieczniej, kropka.

Pomijam już to, że w aucie jechałem jako pasażer to o trzecim pedale (sprzęgło) i do czego służy dowiedziałem się prowadząc pierwszy raz samochód :o Jedziesz na sucho, mówią Ci co masz robić i powtarzasz, nie wiesz co i jak :ok: Więc wyskakiwanie argumentem czy ma PJ to trochę śmieszne, bo uczy ono tylko jazdy z przepisami i to co powinno robić się na placu manewrowym.
Marcel2727
Aktywny
Awatar użytkownika
 
Posty: 435
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Bartolekk ma wtyki u moderacji
Silnik: SzybszyOdTwojego
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2020

28 Paź 2019, 22:50

MotoAlbercik napisał(a):Gradory - ręce opadają spod klawiatury... Odpowiedzi na zadane przez ciebie pytania, powinieneś znać sam, jeżeli masz prawo jazdy. A jak go nie masz, to nie wypowiadaj się proszę w takich tematach bo to bzdurne dyskusje są z tobą.

No wolałbym jednak, abyś odpowiedział, a nie poniżał. Chciałbym wreszcie zobaczyć mistrza, który wyhamuje szybciej (na krótszej drodze), niż ABS (czterokanałowy) i zapobiegnie/wyprowadzi auto z pod- lub nadsterowności lepiej niż ESP.

Marcel2727 napisał(a):Więc wyskakiwanie argumentem czy ma PJ to trochę śmieszne, bo uczy ono tylko jazdy z przepisami i to co powinno robić się na placu manewrowym.

Jak robiłem PJ, a było to dawno temu, to o ABS mało kto słyszał. Wtedy polecali na kursie tak zwane hamowanie pulsacyjne. ESP jeszcze nie istniało.

Początkowo był dwukanałowy ABS. Działał niezależnie tylko na każdą oś. Potem dopiero wszedł ABS czterokanałowy, działający na każde koło niezależnie.

. Już od lat czekam na takiego.
aGradory