Wazelina w sprayu

02 Paź 2016, 17:49

Witajcie. Jako że zbliża się zima, to trzeba będzie przesmarować zamki i uszczelki w drzwiach. Do tej pory używałem wazeliny technicznej, ale takiej zwykłej. Jest więc troszkę roboty z takim smarowaniem. Zastanawiam się więc, czy nie kupić wazeliny w sprayu. Np z K2. Ktoś kiedyś używał? Nie mylić z silikonem w spreyu.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

10 Paź 2016, 12:43

Chodzi Ci o vetrixa pewnie z k2, ja stosowałem z sonaxa smar do zamków i nie było żadnych problemów z przymarzaniem zamka. Przekręcał się za każdym razem. Oczywiście co jakiś czas ponawiałem aplikacje.
zielonek
Aktywny
 
Posty: 490
Auto: P 206

27 Paź 2016, 12:27

Nie chodziło mi akurat o konkretną firmę, ale myślałem własnie o K2, ponieważ wiem, że robią dobrą chemię. Z Sonaxa kiedyś coś miałem, ale już nie pamiętam co to było i jak się sprawowało.
Chodziło mi raczej o to, czy ktoś używał wazelinę w spreyu i czy to jest to samo co wazelina pod normalną postacią, czy coś innego.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

27 Paź 2016, 13:50

MotoAlbercik napisał(a):wazelinę w spreyu i czy to jest to samo co wazelina pod normalną postacią, czy coś innego
Wydaje mi się że to to samo. Ja stosowałem do przesmarowania zamków w drzwiach w niedużej ilości w Yarisce. Sprawdziłem przed chwilą i jest to dokładnie wazelina techniczna w sprayu.
Uszczelki smarowałem silikonem w sprayu, myślisz że lepiej zrobić to tą wazeliną?
ArteK
Forum Samochodowe
 
Posty: 5298
Zdjęcia: 11483
Miejscowość: Warszawa
Prawo jazdy: 12 12 1996
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Toyota Auris TS Hybrid, Yaris
Silnik: 1.8 Hybrid, 1.3 VVTi
Paliwo: Hybryda
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2016

27 Paź 2016, 21:34

Generalnie chodziło mi o wazelinę w sprey bo chcę przesmarować mechanizmy szyb elektrycznych i zamków centralnych oraz klamek zewnętrznych na zimę. A spreyem jest najlepszy dostęp, bo można psiknąć dość głęboko. A zwykłą wazeliną i palcem czy szpatułką, to sam wiesz jak z tym jest - posmarujesz tylko z zewnątrz i tyle. No a przy okazji jak mi zostanie to machnę uszczelki. Jednakże jeżeli miałbym smarować same uszczelki, to zrobiłbym to silikonem - wazelina jak jest zimno, to robi się "klejąca". Silikon lepszy jest.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

02 Lis 2016, 11:55

MotoAlbercik napisał(a):Generalnie chodziło mi o wazelinę w sprey bo chcę przesmarować mechanizmy szyb elektrycznych i zamków centralnych oraz klamek zewnętrznych na zimę
Co roku tak smarujesz? Do mechanizmów szyb trzeba chyba demontować boczki w drzwiach.

MotoAlbercik napisał(a):Jednakże jeżeli miałbym smarować same uszczelki, to zrobiłbym to silikonem - wazelina jak jest zimno, to robi się "klejąca". Silikon lepszy jest.
Ja muszę uszczelki przesmarować, ale czekam na trochę lepszą pogodę bo ostatnio non stop mokro i prawie cały czas pada ;/
ArteK
Forum Samochodowe
 
Posty: 5298
Zdjęcia: 11483
Miejscowość: Warszawa
Prawo jazdy: 12 12 1996
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Toyota Auris TS Hybrid, Yaris
Silnik: 1.8 Hybrid, 1.3 VVTi
Paliwo: Hybryda
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2016
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    BYD e6 - elektryczny samochód o dużym zasięgu
    Pierwsza w Polsce prezentacja w pełni elektrycznego samochodu BYD e6 odbyła się w dniach 9 – 10 lipca w czasie konferencji "2012 International Symposium on Electric Vehicles – Triple Helix Activity Research; Energy-Technology; ...

02 Lis 2016, 12:15

ArteK napisał(a):Co roku tak smarujesz? Do mechanizmów szyb trzeba chyba demontować boczki w drzwiach.

Zawsze, co roku smarowałem wazeliną taką zwykłą, techniczną. Ale w zimie i szyby i c.z. ciężko chodził. Centralny to czasem przy większych mrozach nie chciał się nawet otworzyć. Z tym, że ja nie mam siłowników w drzwiach, tylko zamek jest elektryczny w samym zamku od drzwi. Pierwszy lepszy z allegro -
http://ajax.ambit.pl/upload/Ilza/79869/DSC01245.JPG
Tak więc nie ma żadnych cudów, ale trzeba te mechanizmy dokładnie wysmarować. A wazeliną techniczną, zwykłą, to ciężko tam wejść. Dlatego pomyślałem o wazelinie w spreyu, bo ta jest chyba bardziej płynna i wejdzie w miejsca, gdzie zwykła nie da rady. Tak mi suę wydaje.
Najgorsze jest to, że w sklepach ciężko jest kupić taką wazelinę w spreyu. Będę musiał chyba przez allegro ściągnąć.
No i niestety - żeby przesmarować ten zamek jak i prowadnice szyb, to trzeba demontować boczki drzwi. Ale na szczeście nie ma z tym najmniejszego problemu - minutka i boczek zdemontowany.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

03 Lis 2016, 13:15

MotoAlbercik napisał(a):Najgorsze jest to, że w sklepach ciężko jest kupić taką wazelinę w spreyu. Będę musiał chyba przez allegro ściągnąć
Najszybciej tu dostaniesz i nie musisz jeździć i szukać bo kurier do domu przywiezie :)

Muszę poszukać takiej wazeliny i wypróbować.

U mnie w (żabie) Grand Voyagerze zdjęcie boczka to min. 30min. do tego jeszcze folia którą trzeba by odkleić więc sporo roboty (tak żeby nic nie poniszczyć), ale na wiosnę jak będzie cieplej to chyba przejrzę i przesmaruję te mechanizmy.
ArteK
Forum Samochodowe
 
Posty: 5298
Zdjęcia: 11483
Miejscowość: Warszawa
Prawo jazdy: 12 12 1996
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Toyota Auris TS Hybrid, Yaris
Silnik: 1.8 Hybrid, 1.3 VVTi
Paliwo: Hybryda
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2016

03 Lis 2016, 14:23

ArteK napisał(a):U mnie w (żabie) Grand Voyagerze zdjęcie boczka to min. 30min

Łoj...Ja jak zdejmowałem boczek pierwszy raz, to też się męczyłem jakies pół godzinki, Ale teraz jak wiem gdzie jest jaka śrubka, a gdzie kołek, wiem jak zdemontować osłonki klamek, sterowników szyb itd, to idzie mi to jak burza.
ArteK napisał(a):do tego jeszcze folia którą trzeba by odkleić więc sporo roboty (tak żeby nic nie poniszczyć),

Ja z początku bawiłem się w delikatne odklejanie ( bo też żeby nie zniszczyć ), potem kombiniowałem z przyklejeniem. Ale w końcu znalazłem w necie, że takie folie można kupić. Ale folia to nic, lepsza jest mata bitumiczna - jest skuteczniejsza. A koszt na 4 drzwi to średnio 120 zł. Zależy oczwyiście od wielkości i kształtu drzwi.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

09 Lis 2016, 09:32

MotoAlbercik napisał(a):Ale folia to nic, lepsza jest mata bitumiczna - jest skuteczniejsza. A koszt na 4 drzwi to średnio 120 zł. Zależy oczywiście od wielkości i kształtu drzwi.
Jest to fajna spraw do wygłuszania drzwi tylko dobra potrafi kosztować nawet dwa razy tyle co piszesz, ale zdaje egzamin jak się dobrze ją przyklei. Fajne można też wygłuszyć komorę silnika, a nawet samą maskę odpowiednimi matami, ale to już inny temat niż wazelina w spray'u :)

MotoAlbercik napisał(a):Łoj...Ja jak zdejmowałem boczek pierwszy raz, to też się męczyłem jakies pół godzinki, Ale teraz jak wiem gdzie jest jaka śrubka, a gdzie kołek, wiem jak zdemontować osłonki klamek, sterowników szyb itd, to idzie mi to jak burza.
No niestety spinki, śrubki i inne duperele i się schodzi no może nie 30 minut ale 20 na pewno. Tak żeby nic nie połamać, a zatrzaską są tak delikatne że źle podważysz i trzeba nowy zakładać.
ArteK
Forum Samochodowe
 
Posty: 5298
Zdjęcia: 11483
Miejscowość: Warszawa
Prawo jazdy: 12 12 1996
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Toyota Auris TS Hybrid, Yaris
Silnik: 1.8 Hybrid, 1.3 VVTi
Paliwo: Hybryda
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2016

09 Lis 2016, 11:03

ArteK napisał(a):No niestety spinki, śrubki i inne duperele i się schodzi no może nie 30 minut ale 20 na pewno. Tak żeby nic nie połamać, a zatrzaską są tak delikatne że źle podważysz i trzeba nowy zakładać.

Eeee tam. Kupujesz... ( 20 minut roboty mówiszszszsz... ) no niech będzie 4 czteropaki ( bo co będziesz latał co chwila do sklepu ) i robota idzie elegancko i beztrosko. Tym bardziej jak trzeba... :D :D :D
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

09 Lis 2016, 11:16

Zgadza się :) dla chcącego nic trudnego :ok:
ArteK
Forum Samochodowe
 
Posty: 5298
Zdjęcia: 11483
Miejscowość: Warszawa
Prawo jazdy: 12 12 1996
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Toyota Auris TS Hybrid, Yaris
Silnik: 1.8 Hybrid, 1.3 VVTi
Paliwo: Hybryda
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2016