Wbity tylni tłoczek i grzanie się nowych tarcz i klocków

10 Lip 2019, 15:04

Dzień dobry,
Wymieniłem tarcze i klocki tył w moim samochodzie golf V i teraz zrobiłem oczywiście to jak cymbał bo nie wiedziałem że są wkręcane tłoczki z tyłu i dużo nie mówiąc wbiłem go młotkiem(po zdjęciu na imadło) następnie odpowietrzyłem cały układ. Z drugiej strony już normalnie wkręciłem przy użyciu klucza do szlifierki oraz zacisku stolarskiego. Dzisiaj po jeździe próbnej "wbita" strona na dystansie 2 km prawie bez hamowania 80 km/h doszło do tego że zaczęło śmierdzieć i temperatura była bardzo duża. Felga zaczynała być ciepła. Z drugiej strony trochę lepiej, nie śmierdziało i felga była zimna ale gorące wszystko. Przód prawie zimny a tył masakra. Koła na podnośniku się nie kręcą trzeba użyć dużo siły jedna reka aby poruszyć i od razu stają. Teraz moje pytanie czy tak ma być ? Czy zepsułem zacisk hamulcowy i kupować nowy ? Czy ktoś ma jeszcze jakiś pomysł co się dzieje. Ręczny działa i to nawet dużo lepiej niż wcześniej. 2 ząbki i już mocno trzyma.
Dziękuje za pomoc. Tak wiem jestem cymbałem wbijając ten tłoczek.

EDIT

Przed wymianą *
Tłoczek który został wbity to wcześniej było wszystko ok koło się kręciło natomiast w przypadku tego drugiego koło chodziło dużo ciężej tzn kręciło się ale szybciej stawało o parę obrotów i był wyczuwalny że w jednym momencie dużo trudniej chodzi czyli strzelam że tłoczek może być uszkodzony i pod wpływem temperatury wykrzywiła się tarcza dlatego tak się działo.
vmati
Obserwowany
 
Posty: 1

10 Lip 2019, 16:06

Brawo mistrzu :ok:
Teraz do zdemontowania tylne zaciski i rozłożenia na części pierwsze, jeżeli coś jest uszkodzone a jest napewno moim okiem to do wymiany. Przy okazji zaopatrzyć się w zestaw naprawczy gumek
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16698
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

10 Lip 2019, 20:44

vmati napisał(a):Czy zepsułem zacisk hamulcowy i kupować nowy ?

Raczej nowy . To co się w nim zepsuło nie ma w typowym, tanim zestawie naprawczym . Można gdzieś tam to zakupić ale cena powala na kolana a i wymiana upierdliwa.
Nie odpowiadam na problemy na PW
bonifacy
Stały forumowicz
 
Posty: 4927
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 01 01 1981
Auto: Fabia II , Fabia II
Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Audi Q7 – czy to najlepszy luksusowy SUV na rynku?
    Segment luksusowych SUV-ów nieustannie się rozwija, prezentując coraz to nowsze modele i innowacyjne rozwiązania technologiczne. Na tym wymagającym rynku Audi Q7 od lat utrzymuje swoją pozycję jako jeden z najbardziej ...
    Deska windsurfingowa na dachu
    Jak przewieźć deskę windsurfingową lub kajak? Sprzęt pływający jest szczególnie trudny do przewożenia. Najbardziej praktycznym rozwiązaniem jest umieszczenie go na dachu i odpowiednie przymocowanie do belek mocujących. ...