Wybór tarcz i klocków hamulcowych - Yaris II

08 Lut 2014, 22:01

Poradźcie jakiej firmy zakupić tarcze + klocki hamulcowe. Mam do wyboru: TRW, FERODO, BOSCH. Mój samochodzik to toyota yaris z 2007 roku.
Fingolfin
Obserwowany
 
Posty: 1
Prawo jazdy: 01 02 1973
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Toyota Yaris
Silnik: D4D
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

08 Lut 2014, 23:00

Witaj,

Ja w swojej yarisce wymieniałem z przodu tarcze i klocki i mam założone firmy TRW. Przejechałem już od wymiany około 30tyś. i jak narazie nie ma problemów i jestem zadowolony.
ArteK
Forum Samochodowe
 
Posty: 5289
Zdjęcia: 11483
Miejscowość: Warszawa
Prawo jazdy: 12 12 1996
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Toyota Auris TS Hybrid, Yaris
Silnik: 1.8 Hybrid, 1.3 VVTi
Paliwo: Hybryda
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2016

09 Lut 2014, 12:39

Wszystkie wymienone firmy są godne polecenia. Możesz wybierać między nimi w stosunku do ceny.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

09 Mar 2014, 14:02

Witam,podepnę się do tematu.
Podczas przeglądu diagnosta stwierdził,że w najbliższym czasie powinienem wymienić klocki oraz tarcze w Yarku 1.4D 4D mojej żony , zaproponował mi zakup tarcz ATE + klocki Ferrodo. Szukałem takiego zestawu na znanym portalu aukcyjnym ale nie znalazłem, znalazłem natomiast zestawy
Tarcze + Klocki Bosch
Tarcze + klocki TRW
Tarcze Bosch + Klocki ATE
Czy ktoś może jeździ na którymś z powyższych zestawów lub ma doświadczenie w optymalnym doborze takiego zestawu to bardzo proszę o opinie lub sugestie które ułatwią mi wybór.
Zależy mi żeby zestaw był skuteczny i trwały jednocześnie zaznaczając ,że moja żona nie jest rajdowcem.
absb
Nowicjusz
 
Posty: 3
Auto: Yaris II
Silnik: 1,4

10 Mar 2014, 09:27

Jeżeli koniecznie musisz kupować zestaw to kup TRW.
A jeżeli możesz kupować osobno to tarcze TRW a klocki Ferodo.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

10 Mar 2014, 16:35

Oki dzięki za poradę, liczyłem jeszcze na uzasadnienie ale widzę, że porada nie od nowicjusza
więc z doświadczenia zapewne zasugerowane optymalnie.
A czy ktoś może ma doświadczenie i może napisać coś o tarczach i klockach Boscha
jak one się sprawują. Przeglądałem różne fora i bardzo mało jest opini na ich temat.
Dzwoniłem do serwisu Toyoty i zaproponowali mi właśnie Boscha ale z racji na koszt łącznie z wymianą ponad 1000 zł na pewno nie skorzystam z usługi serwisu.
absb
Nowicjusz
 
Posty: 3
Auto: Yaris II
Silnik: 1,4
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    BMW w leasingu – o czym warto pamiętać?
    Luksusowe modele BMW cieszą się dużym zainteresowaniem zwłaszcza wśród przedsiębiorców. Korzystne rozwiązanie stanowi szczególnie BMW leasing. Na co zwrócić uwagę, decydując się na tę formę finansowania? ...
    Podróż Volkswagenem, którego jeszcze nie ma
    Fabryka Volkswagena w Wolfsburgu, dział rozwoju technicznego, hala 70 – wjeżdża Golf. W hali nie ma okien, a mimo to samochód porusza się po oświetlonych słońcem ulicach. Tylko że tutaj nic nie jest prawdziwe, ...

10 Mar 2014, 17:29

Ja posiadam tarcze i klocki Bosch. Jestem z tego kompletu bardzo zadowolony hamują wzorowo, nie piszczą, troszkę klocki pylą ale to nic w porównaniu z poprzednimi TRW.
Na zestawie przejechałem 30 tys km i praktycznie nie widać zużycia :)
tomcio123
Początkujący
 
Posty: 69
Prawo jazdy: 01 01 2001
Auto: Xsara 2.0 hdi

11 Mar 2014, 10:41

absb napisał(a):liczyłem jeszcze na uzasadnienie ale widzę, że porada nie od nowicjusza więc z doświadczenia zapewne zasugerowane optymalnie.

Hmmm uzasadnienie...Kiedyś ja, teraz moi mechanicy zakładają takie klocki i tarcze i klienci nie narzekają. Ja też w jeepie i Nubirze mam klocki Ferodo a tarcze TRW. Dlaczego? Dlatego, że jest to chyba najlepsza opcja, jeżeli brać pod uwagę ceny i jakość.
absb napisał(a):A czy ktoś może ma doświadczenie i może napisać coś o tarczach i klockach Boscha

Bosch jest dobry, ale drogi w porównaniu z innymi.
tomcio123 napisał(a):Ja posiadam tarcze i klocki Bosch. Jestem z tego kompletu bardzo zadowolony hamują wzorowo, nie piszczą, troszkę klocki pylą ale to nic w porównaniu z poprzednimi TRW.

Klocki TRW trzeba przyznać, że troszkę pylą, czyli szybciej się zużywają. Dlatego zaproponowałem klocki Ferodo - są tańsze niż Bosch-a a jakość ta sama.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

12 Mar 2014, 16:52

Dzięki za wyczerpującą odpowiedź, decyzja zapadła, będzie komplet tarcze + klocki TRW,
myślę, że tarcze TRW wytrzymają kilka kompletów klocków to następne będą klocki Ferodo.
A tak na marginesie, w moim aucie ostatnio mechanik założył mi klocki Freodo Premier
i rzeczywiście są dosyć dobre, choć tarcza nie jest przez nie dokładnie całkowicie pokryta,
(na zewnątrz jest rant na wysokość 7-8 mm) to hamulce są "brzytwa".
absb
Nowicjusz
 
Posty: 3
Auto: Yaris II
Silnik: 1,4

19 Kwi 2014, 14:14

TRW oferuje wysoką jakość w przystępnej cenie,BOSCH za cenę niższą taką samą jakość,gdyż pakuje do swoich pudełek produkty TRW,dlatego wybierz BOSCH-a(tarcze)Najlepsze klocki produkuje TEXTAR oraz FERODO(bardzo trwałe i skuteczne).
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8466
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)

01 Mar 2016, 13:42

Cześć,
ArteK pisałeś, że masz zestaw TRW. Proszę o informację czy zestaw ten nie popiskuje przy hamowaniu? Jaką masz Yariskę? Wersja Francuska czy Japońska? Z tyłu hamulce tarczowe czy bębnowe?

Z góry dziękuję za informację.
sprintter
Obserwowany
 
Posty: 3
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Toyota Yaris 2004, 1.0 VVTI

01 Mar 2016, 13:45

Ja zawsze uzytkuje TRW i jeszcze nigdy nie piszczały
zielonek
Aktywny
 
Posty: 490
Auto: P 206

01 Mar 2016, 13:51

zielonek dzięki za info. W internecie można znaleźć właśnie takie informacje na temat zestawu TRW (dotyczy różnych samochodów) stąd moje pytanie. W takim razie też pewnie się na taki zestaw zdecyduję bo jest tańszy od BOSCHA i sporo tańszy od ATE.
sprintter
Obserwowany
 
Posty: 3
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Toyota Yaris 2004, 1.0 VVTI

18 Kwi 2016, 10:54

sprintter napisał(a):ArteK pisałeś, że masz zestaw TRW. Proszę o informację czy zestaw ten nie popiskuje przy hamowaniu? Jaką masz Yariskę? Wersja Francuska czy Japońska? Z tyłu hamulce tarczowe czy bębnowe?

Moja Yariska to chyba wersja francuska jak dobrze pamiętam, z tyłu są bębny. Rok prod. 2008. Do zestawu TRW nie mam zastrzeżeń, były to klocki z tarczami razem w zestawie. Pisków nie ma przy hamowaniu i hamulce po dłuższym użytkowaniu są dobre.
ArteK
Forum Samochodowe
 
Posty: 5289
Zdjęcia: 11483
Miejscowość: Warszawa
Prawo jazdy: 12 12 1996
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Toyota Auris TS Hybrid, Yaris
Silnik: 1.8 Hybrid, 1.3 VVTi
Paliwo: Hybryda
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2016

18 Kwi 2016, 11:28

Dzięki za info - już kupiłem właśnie taki sam zestaw (TRW) i mogę potwierdzić, że na razie jest OK.
sprintter
Obserwowany
 
Posty: 3
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Toyota Yaris 2004, 1.0 VVTI