
Forum samochodów hybrydowych, elektrycznych i konwencjonalnych
Przy normalnej temperaturze nie jest jego wymagane tylko wtedy kiedy silnik zaczyna przegrzewać się, być może jeździsz w takich warunkach że wentylator nie musi ingerować w chłodzenie silnika. Warto by było sprawdzić dokładnie temperaturę silnika do jakich wartości rośnie ale tu by się przydała jakaś aplikacja do monitorowania. W najbliższych dniach ma być dosyć ciepło i przyjrzyj się wtedy jak to wygląda.Markiun napisał(a):Tak … osiąga swoją temperaturę i nie włącza się w ogóle.
Markiun napisał(a):Stopni powinien się wentylator włączyć ale się nie włącza i zaczyna się wentylator przegrzewać i mogą puchnąć przewody i olej może dostawać się do płynu chłodniczego.
[Aby pobrać załącznik musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]
Tutaj to nie temperatura ma wpływ a raczej konieczność wymiany uszczelek w chłodnicy oleju . Typowa przypadłość opli.Markiun napisał(a):olej może dostawać się do płynu
Wszystko się zgadza . Pisałem o tym wyżej tylko że w dużym uproszczeniu .Rokiko napisał(a): Niech ktoś jeszcze zerknie i ewentualnie potwierdzi.
Jak najbardziej . Dlatego dla celów diagnostycznych wskazane jest skorzystać z adekwatnego interfejsu z programem obsługującym opla . Nie jakiegoś elma z prostą aplikacją na smartfona. Mając odpowiednie narzędzie po połączeniu ze sterownikiem silnika z zakładce testy możemy skontrolować poprawność obwodu sterowania jak i samego wentylatora wydając z programu polecenie jego włączenia. Osobno dla pierwszego i drugiego biegu bez względu na temperaturę silnika.Rokiko napisał(a):Tylko to co widzisz na zegarach nie do końca odzwierciedla temperaturę w układzie