Wideorejestrator przód tył pod OBD2 do 1000zl

19 Sty 2022, 08:33

Szukam Wideorejestratora przód tył pod OBD2 do 1000zl. Jakieś propozycje?
marios160
Nowicjusz
 
Posty: 3

19 Sty 2022, 10:36

Dlaczego chcesz podłączać pod OBD? Nie jest to najlepsze wyjście. Co do samego rejestratora w komplecie z kamerami na przód i tył to warto tu pomyśleć o np. Viofo A129 Plus Duo-G
Rokiko
Forumowicz VIP
 
Posty: 6230
Zdjęcia: 23

19 Sty 2022, 13:12

Bo chcę żeby tryb parkingowy działał. Mam samochód na gwarancji i nie chce ingerować w elektronikę bo jest to nie zgodne z gwarancją. O tej viofo słyszałem że tryb parkingowy nie jest "prawdziwy" słabo działa.
marios160
Nowicjusz
 
Posty: 3

19 Sty 2022, 14:10

marios160 napisał(a): tryb parkingowy nie jest "prawdziwy"
To jak ma działać " prawdziwy " tryb parkingowy . Czego oczekujesz ?
Nie odpowiadam na problemy na PW
bonifacy
Stały forumowicz
 
Posty: 3923
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 01 01 1981
Auto: Fabia I , Fabia II
Silnik: 1,4 AME , 1,4 BXW
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna

19 Sty 2022, 14:19

bonifacy napisał(a):To jak ma działać " prawdziwy " tryb parkingowy
Dobre pytanie, też jestem ciekaw :)

Poza tym szukaj kamerki z kondensatorem, a nie baterią.
Rokiko
Forumowicz VIP
 
Posty: 6230
Zdjęcia: 23

21 Sty 2022, 10:23

Czytałem opinie że w Viofo A129 Plus Duo-G po wykryciu wstrząsu kamera zaczyna nagrywać dopiero po 10 sekundach. W dodatku ten wykrywacz wstrząsu jest mało czuły. Trzeba się postarać żeby zareagował. Ale to może kwestia ustawień
marios160
Nowicjusz
 
Posty: 3
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Czy autostrada może zahipnotyzować kierowcę?
    Czy zdarza ci się przejechać kilkadziesiąt kilometrów i zupełnie tego nie pamiętać? Dotykający kierowców na dłuższych, prostych i monotonnych odcinkach drogi stan tzw. hipnozy drogowej czy autostradowej niejednokrotnie ...
    Światowa premiera Golfa Varianta
    Podczas Genewskiego Salonu Samochodowego Volkswagen prezentuje – jako światową premierę – nowego Golfa Varianta. W porównaniu z poprzednikiem nowy Golf Variant jest lżejszy nawet o 105 kg. Po raz pierwszy ...

  • 21 Sty 2022, 13:22

    Dla mnie prawdziwy tryb parkingowy to low-bitrate . Ma swoje zalety jak i wady . Nie będę się tutaj rozpisywać a przytoczę do przeczytania https://www.wideorejestratory24.pl/jak- ... ochodowych
    Nie odpowiadam na problemy na PW
    bonifacy
    Stały forumowicz
     
    Posty: 3923
    Zdjęcia: 0
    Prawo jazdy: 01 01 1981
    Auto: Fabia I , Fabia II
    Silnik: 1,4 AME , 1,4 BXW
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Kombi
    Skrzynia biegów: Manualna

    23 Sty 2022, 17:11

    Rokiko napisał(a):Dlaczego chcesz podłączać pod OBD ?

    marios160 napisał(a):Bo chcę żeby tryb parkingowy działał. Mam samochód na gwarancji i nie chce ingerować w elektronikę bo jest to nie zgodne z gwarancją.

    Ale jedno z drugim nie ma nic wspólnego...Tryb parkingowy będzie działał tak czy inaczej. Wystarczy tylko kamerkę tak podłączyć, żeby miała cały czas zasilanie. Nawet po wyłączeniu silnika.
    A jeżeli chodzi o gwarancję, to ja bym właśnie pod OBD nie podłączał, bo jest to było nie było złącze diagnostyczne i jak cokolwiek złego stanie się z kamerką ( np. jakieś zwarcie itp ), to pójdzie to po OBD...A mając podłączoną kamerkę pod np. zapalniczkę to zasilanie idzie przez BSI i w razie zwarcia BSI zabezpiecza obwód.
    A podłączenie kamerki pod zapalniczkę nie ingeruje w gwarancję.
    Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
    MotoAlbercik
    Moderator
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 18468
    Zdjęcia: 1202
    Miejscowość: Tychy
    Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
    Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Terenowy
    Skrzynia biegów: Automatyczna
    Rok produkcji: 2000

    24 Sty 2022, 21:43

    MotoAlbercik napisał(a):ja bym właśnie pod OBD nie podłączał, bo jest to było nie było złącze diagnostyczne i jak cokolwiek złego stanie się z kamerką ( np. jakieś zwarcie itp ), to pójdzie to po OBD
    Oj jak bardzo brakuje dokładnego opisu takich gadżetów . Jak sobie nie kupisz , nie rozćwiartujesz to się nigdzie nie dowiesz pod jakie piny OBD takie ustrojstwa są podłączone . Można się tylko domyślać że + 12 V to pin 16 a masa pin 4 / 5 . Jeśli tak to nic nie stoi na przeszkodzie aby takie coś zastosować . Jedynie tylko to że gniazda OBD na pinie 16 są zabezpieczone skromnym bezpiecznikiem . Zazwyczaj 5 A. Skromnie ale wystarczająco . Zwarcie na kamerce nie pójdzie na OBD ( tutaj nie rozumiem wypowiedzi kolegi ) a spali bezpiecznik .
    Nie odpowiadam na problemy na PW
    bonifacy
    Stały forumowicz
     
    Posty: 3923
    Zdjęcia: 0
    Prawo jazdy: 01 01 1981
    Auto: Fabia I , Fabia II
    Silnik: 1,4 AME , 1,4 BXW
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Kombi
    Skrzynia biegów: Manualna

    25 Sty 2022, 17:14

    bonifacy napisał(a):Zazwyczaj 5 A. Skromnie ale wystarczająco . Zwarcie na kamerce nie pójdzie na OBD ( tutaj nie rozumiem wypowiedzi kolegi ) a spali bezpiecznik .

    Zdarza się, że owszem, spali bezpiecznik, ale zanim go spali, pójdzie dalej. Już nie jeden raz wysyłałem ECM-y do naprawy, jak ktoś sobie coś podłączał pod OBDII. Zazwyczaj tak ludziska podłączają jakiś sprzęt jak chcą mieć 12V po wyłączeniu silnika, bo w większości aut to 12V w zapalniczce zanika albo od razu albo po czasie ( system oszczędzania energii ). Oczywiście nie mówię, że nie można...Ale wiąże się to z jakimś ryzykiem. Najważniejsze jednak, to wiedzieć jaki prąd można pociągnąć z OBDII, a jaki prąd pobiera dane urządzenie.
    No i trzeba pamiętać, że bezpiecznik ( każdy, nie tylko w aucie ) nie zabezpiecza urządzenia, tylko przewód, kabel.
    Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
    MotoAlbercik
    Moderator
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 18468
    Zdjęcia: 1202
    Miejscowość: Tychy
    Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
    Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Terenowy
    Skrzynia biegów: Automatyczna
    Rok produkcji: 2000

    25 Sty 2022, 19:35

    Nie to że bawię się w śledztwo , jestem upierdliwy itp......
    MotoAlbercik napisał(a):Zdarza się, że owszem, spali bezpiecznik, ale zanim go spali, pójdzie dalej
    Gdzie pójdzie dalej ?? Konkretnie . To że
    MotoAlbercik napisał(a): Już nie jeden raz wysyłałem ECM-y do naprawy, jak ktoś sobie coś podłączał pod OBDII
    Jakoś to do mnie nie przemawia . Chyba że napiszesz co konkretnie podłączał , jakie urządzenie które uwaliło ECM-y . My tutaj chcemy z gniazda OBD uzyskać napięcie +12v i masę do zasilenia np. kamerki . Pin 16 gniazda to droga taka że akumulator - bezpiecznik - owy pin . Masa pin 4. Takie podłączenie nie ma związku z żadną linią komunikacyjną ze sterownikami coby je uwalić. W temacie podtrzymanie-napiecia-przy-wymianie-ladowaniu-akumulatora-vt127702.htm Pisałeś entuzjastycznie
    MotoAlbercik napisał(a):eżeli chodzi o wymianę aku, to najlepszym rozwiązaniem jest podłączenie zasilania podtrzymującego właśnie do złącza OBDII. Nie trzeba wtedy kombinować z podłączaniem przewodów do klem z aku,
    Tak więc do podtrzymania napięcia coś takiego jak widać na filmiku jest najlepsze.
    Sytuacja odwrotna . Na pin 16 podajesz napięcie a na pin 4 masę . Podłączać coś na obd oto jest pytanie :mrgreen:
    Nie odpowiadam na problemy na PW
    bonifacy
    Stały forumowicz
     
    Posty: 3923
    Zdjęcia: 0
    Prawo jazdy: 01 01 1981
    Auto: Fabia I , Fabia II
    Silnik: 1,4 AME , 1,4 BXW
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Kombi
    Skrzynia biegów: Manualna

    26 Sty 2022, 13:59

    bonifacy napisał(a):Nie to że bawię się w śledztwo , jestem upierdliwy itp......

    Spoko bonifacy. Po to mamy forum, żeby na nim dyskutować i wyjaśniając różne rzeczy. Przy okazji również się dowiadujemy nowych rzeczy :ok:
    bonifacy napisał(a):Gdzie pójdzie dalej ?? Konkretnie .

    Do urządzenia, które zasila dany odbiornik, w tym przypadku ECM. Zwróć uwagę ( już to napisałem poprzednio ), że wielu ludzi myśli, że bezpiecznik ( czy to w domu czy w samochodzie ) zabezpiecza dany odbiornik. Błąd :!: Bezpiecznik zabezpiecza obwód. Jeżeli zrobi się zwarcie, to jest wiele rzeczy rzeczy uzależnionych od tego, czy dany bezpiecznik się przepali/wyłączy w danym czasie. Uzależnione to jest od samego obwodu jak i charakterystyki samego bezpiecznika. Zazwyczaj są to milisekundy, zanim bezpiecznik wywali, ponieważ przewód zanim się nagrzej ( słownictwo czysto potoczne żeby zrozumieć o czym piszę )musi upłynąć jakiś czas. Dlatego napisałem, że zanim bezpiecznik się przepali/wyłączy to zwarcie może już "dolecieć" do ECM. Najpierw doleci, a potem bezpiecznik się przepali/wyłączy. Może to być nawet w tym samym czasie.
    bonifacy napisał(a):Jakoś to do mnie nie przemawia .

    Nie chodzi tu o to, żeby przekonać ciebie :mrgreen:
    bonifacy napisał(a):Chyba że napiszesz co konkretnie podłączał , jakie urządzenie które uwaliło ECM-y .

    Ostatnie urządzenie jakie pamiętam to ELM327. Było wpięte na stałe w gniazdo. Zrobiło zwarcie ( nie wiem z jakiego powodu, ale płytka była wypalona ) i niestety uszkodziło obwód zasilania ECM. Pierwszy objaw był taki, że na gnieździe nie było zasilania. Ale auto normalnie jeździło. Dopiero po chyba dwóch dniach zgasło na drodze. Okazało się, że niestety ECM uwalony.
    Co do tematu w którym mnie zacytowałeś, to zupełnie inna sprawa - tutaj przez OBDII "podajesz" napięcie do ECM. A nie to napięcie "odbierasz". "podając" napięcie do ECM takim urządzeniem, zwarcia raczej nie zrobisz. Oprócz tego kabel z takiego urządzenia jest zabezpieczony w tym urządzeniu.
    Kolejne pytanie, również istotne - jaką moc, można max pobierać ze złącza OBDII? Bo zwarcie to jedna rzecz, a jeszcze dochodzi przeciążenie....Nie sądzę, żeby to było 60W...
    A jak sam napisałeś
    bonifacy napisał(a): Jedynie tylko to że gniazda OBD na pinie 16 są zabezpieczone skromnym bezpiecznikiem . Zazwyczaj 5 A

    A więc obwód zabezpieczony tym bezpiecznikiem pozwala na "pobranie" z niego 60W, zakładając, że w instalacji jest 12V. A w samochodzie zazwyczaj jest to 14V, a więc moc ta wtedy wzrasta do 70W...
    Podłączyłbyś do gniazda OBDII żarówkę 12V/55W? Ona przy włączonym silniku pobiera niecałe 4A...
    Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
    MotoAlbercik
    Moderator
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 18468
    Zdjęcia: 1202
    Miejscowość: Tychy
    Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
    Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Terenowy
    Skrzynia biegów: Automatyczna
    Rok produkcji: 2000

    26 Sty 2022, 21:44

    MotoAlbercik napisał(a):Ostatnie urządzenie jakie pamiętam to ELM327
    O przepraszam ale elm nie ma związku z pobraniem tylko napięcia z gniazda OBD . Elm korzysta również z innych pinów gniazda jak i z 16 i 4 więc tutaj może uwalić jakiegoś ECM-a.
    MotoAlbercik napisał(a):Podłączyłbyś do gniazda OBDII żarówkę 12V/55W?
    A kto tutaj mówi o podłączeniu tam żarówki :?: Wybiegasz zdecydowanie poza temat . Mówimy tutaj o podłączeniu jakiegoś tam wideorejestratora . Np. kamerka Viofo A129 DUAL, tryb low bitrate, adapter HK3 pobiera około 0,25 A .
    Nie odpowiadam na problemy na PW
    bonifacy
    Stały forumowicz
     
    Posty: 3923
    Zdjęcia: 0
    Prawo jazdy: 01 01 1981
    Auto: Fabia I , Fabia II
    Silnik: 1,4 AME , 1,4 BXW
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Kombi
    Skrzynia biegów: Manualna

    27 Sty 2022, 11:11

    bonifacy napisał(a):O przepraszam ale elm nie ma związku z pobraniem tylko napięcia z gniazda OBD . Elm korzysta również z innych pinów gniazda jak i z 16 i 4 więc tutaj może uwalić jakiegoś ECM-a.

    Zgadza się, ale było sprawdzone i uszkodzeniu uległo zasilanie.
    bonifacy napisał(a):A kto tutaj mówi o podłączeniu tam żarówki Wybiegasz zdecydowanie poza temat . Mówimy tutaj o podłączeniu jakiegoś tam wideorejestratora . Np. kamerka Viofo A129 DUAL, tryb low bitrate, adapter HK3 pobiera około 0,25 A .

    No tak, zgadza się. Ale wiemy jakie obciążenie można podłączyć pod OBDII? Na bezpieczniku 5A i przewodzie 1mm2 można sporo pociągnąć...
    0,25A przy 12V to 3W. Można tyle pociągnąć z OBDII? Proszę o pewną na 100% informację.
    Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
    MotoAlbercik
    Moderator
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 18468
    Zdjęcia: 1202
    Miejscowość: Tychy
    Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
    Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Terenowy
    Skrzynia biegów: Automatyczna
    Rok produkcji: 2000

    27 Sty 2022, 14:46

    MotoAlbercik napisał(a):,25A przy 12V to 3W. Można tyle pociągnąć z OBDII? Proszę o pewną na 100% informację.
    Dla ścisłości piszmy nie z OBDII a z gniazda OBDII z pinu 16 . Czy można tyle pociągnąć ? 0,25 A to dużo ? Bardzo dużo ? A ile pobierają wszelkiej maści podłączane interfejsy ? Czy dajmy na to skanery diagnostyczne ?
    Nie odpowiadam na problemy na PW
    bonifacy
    Stały forumowicz
     
    Posty: 3923
    Zdjęcia: 0
    Prawo jazdy: 01 01 1981
    Auto: Fabia I , Fabia II
    Silnik: 1,4 AME , 1,4 BXW
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Kombi
    Skrzynia biegów: Manualna