Wjazd pod stromy parking

30 Gru 2019, 23:07

Hey, prosze o porade...
Jezdze silnikiem 132 km (1.6, wolnossacy, benzyna - Corolla E16), dosyc czesto mam potrzebe dowlec sie tylkiem do centrum handlowego w Pn gdzie prowadzi niestety naprawde pokretny slimak...

Wjazd jest stromo pod gore, dokola osi i tak w zasadzie 3 pietra wjezdzania na parking....na dodatek ciasno, od bramek biletowych nie ma nawet jak sie rozpedzic.

Z tad tez wjezdzam na jedynym mozliwym biegu czyli pierwszym, ale nawet tutaj obroty trzymam na 1500-1600, bo szybciej bym mogl nie wyrobic na skretach... Zjazd zreszta podobnie...

Auto, coz, czuje ze to wysilek dla niego nie lada, ale nie drzy...

Czy ktos zyczliwy wypowie sie czy bardzo moglem sobie skatowac mechanizm przenoszenia, wal, sprzeglo? Zdarzy mi sie sporadycznie ale jednak goszcze tam - duzo szkody sobie wyrzadzam? Notabene nie wiem jak inaczej mozna to pokonac...

Moj wywod zaczal mi krecic w glowie bo jakos od 2 dni (ostatnia wizyta tam) slysze dziwny pisk z tylniej osi kol przy cofaniu na biegu wstecznym, wiec wyobraznia juz dziala...:-)
michaladm
Nowicjusz
 
Posty: 23
Zdjęcia: 0
  • 30 Gru 2019, 23:13

    Nic sobie tam nie skatowałeś, w takich warunkach pod obciążeniem najbardziej cierpi sprzęgło
    To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
    Kao
    Moderator
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 16699
    Zdjęcia: 107
    Miejscowość: Francja
    Przebieg/rok: 40tys. km
    Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

    09 Sty 2020, 13:55

    Tak jak napisał poprzednik i tu najlepiej jak wjeżdżasz na górę to z jednostajną prędkością bez nogi na pedale sprzęgła. Najlepiej jak jesteś w stanie pokonać cały podjazd bez zatrzymywania się na nim. Przy zjeździe najlepiej na dwójce bez gazu lekko hamując aby nie dopuścić do nadmiernego rozpędzenia się samochodu.

    Takie podjazdy na parkingach często są bardzo strome i pokonywanie ich płynnie najmniej obciąża mechanizmy w naszym samochodzie które muszą sprostać temu zadaniu :)
    Cichy77
    Forumowicz VIP
     
    Posty: 5225
    Zdjęcia: 62
    Auto: Mam, często zmieniam!

    09 Sty 2020, 21:31

    Dzieki bardzo za bardzo wyjasniaja odpowiedz!
    :)
    michaladm
    Nowicjusz
     
    Posty: 23
    Zdjęcia: 0
    • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

      Dlaczego trzeba robić okresowe przeglądy klimatyzacji?
      Przeglądy okresowe są konieczne do prawidłowego funkcjonowania układu i wykonywać powinno się je co pół roku lub min. raz w roku. Układ klimatyzacyjny jest napełniony określoną ilością czynnika chłodzącego (gazu), ...