Wskaźnik temperatury silnika

15 Lip 2019, 09:14

Cześć!

Mam problem z wskaźnikiem temperatury silnika, potrafi on pokazać pełny słupek (czyli że silnik przegrzewa się) ale tylko gdy "używam elektyki w aucie" tj. gdy włączę światła temperatura rosnie, ewentualnie nawiew lub gdy przytrzymam za długo przycisk zamykania szyby. Dzieje się tylko tak gdy auto stoi, jak tylko trzymam nogę na gazie (na biegu) np ruszam, bądź jadę wszystko wraca do normy. Gdy puszczę gaz słupek od razu rośnie ( mogę nawet jechać 100 km/h).
Sprawdzałem chłodnice w momencie gdy wskaźnik pokazywał ponad 100 stopni, odkrecilem korek wlewowy i za dużej reakcji nie było, a w powinien płyn "wystrzelic" w takiej sytuacji. Termostat wymieniony, płynu nie ubywa w układzie.

Pacjent to
Dacia Sandero Stepway 1.6 PB
2009 160tys przebiegu.

Proszę o pomoc
LooLeQ
Nowicjusz
 
Posty: 7
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Dacia Sandero Stepway
Silnik: 1.6
Paliwo: Benzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2009

15 Lip 2019, 09:19

Prawdopodobnie coś z elektryką. Sprawdż ładowanie aku na początek.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

15 Lip 2019, 09:43

Sprawdziłem. Pokazuje 13,7 i 13,4 przy włączonych światłach
LooLeQ
Nowicjusz
 
Posty: 7
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Dacia Sandero Stepway
Silnik: 1.6
Paliwo: Benzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2009

15 Lip 2019, 09:46

Na trasie trzymając nogę na gazie pokazuje 4 słupki (czyli idealnie książkowo) a jak tylko zdejmuje z gazu po chwili rośnie
LooLeQ
Nowicjusz
 
Posty: 7
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Dacia Sandero Stepway
Silnik: 1.6
Paliwo: Benzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2009

15 Lip 2019, 12:30

Masz za niskie ładowanie, prawidłowe nie powinno spaść poniżej 13,9 pod obciążeniem
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16190
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

15 Lip 2019, 12:42

Kao napisał(a):nie powinno spaść poniżej 13,9 pod obciążeniem
No powiedzmy przy maksymalnym obciążeniu takie min. to 13,8V.
Sprawdź czy wentylator chłodnicy pracuje na dwóch biegach czyli mocno kręci się jak temperatura za dużo wzrośnie.

Generalnie trzeba na początek usunąć problem za niskiego ładowania tak jak już wyżej koledzy wspomnieli.
Cichy77
Forumowicz VIP
 
Posty: 5225
Zdjęcia: 62
Auto: Mam, często zmieniam!

16 Lip 2019, 08:06

Tak. Wentylator kręci na dwóch biegach. Odpaliłem klimatyzację.
LooLeQ
Nowicjusz
 
Posty: 7
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Dacia Sandero Stepway
Silnik: 1.6
Paliwo: Benzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2009

16 Lip 2019, 08:12

Łożyska + pasek były wymieniane w zeszłym roku pod koniec wakacji.
Więc ta opcja raczej odpada (piszę raczej bo ręki nie dam uciąć)
Co może być jeszcze przyczyną zbyt niskiego napięcia? Czy regulator mogę sprawdzić we własnym zakresie?
LooLeQ
Nowicjusz
 
Posty: 7
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Dacia Sandero Stepway
Silnik: 1.6
Paliwo: Benzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2009

16 Lip 2019, 11:31

LooLeQ napisał(a):Czy regulator mogę sprawdzić we własnym zakresie?
, nie, tak naprawdę nie wiadomo co jest uszkodzone czy regulator czy coś w alternatorze, na własną rękę możesz sprawdzić jedynie szczotki bo to też może być przyczyna.
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16190
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

20 Lip 2019, 17:40

Napięcie zapewne mierzyłeś na bolcach aku? Zmierz je na zacisku alternatora, przy czym elektrodę miernika czarną, przyłóż do karoserii. Nie do bolca w aku. I porównaj napięcia z tymi na bolcach aku. Jak będą te same, to altek do regeneracji.
Od razu powiem, że samemu nie ma sensu regenerować altka. Chyba, że znasz się na elektryce, zasadzie działania altka i dysponujesz odpowiednią wiedzą jaki co pomierzyć.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

21 Lip 2019, 17:26

Oki, ogarnę napięcie tak jak piszesz w tygodniu bo teraz różnie z czasem bywa. Napiszę jakie wartości będą
LooLeQ
Nowicjusz
 
Posty: 7
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Dacia Sandero Stepway
Silnik: 1.6
Paliwo: Benzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2009

25 Lip 2019, 16:50

13,69 na zacisku atlka + karoseria.
Na aku +- tyle samo. Noga na gazie i brak poprawy na mierniku..

Czas kupić alternator, oczywiście po regeneracji :)
LooLeQ
Nowicjusz
 
Posty: 7
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Dacia Sandero Stepway
Silnik: 1.6
Paliwo: Benzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2009

27 Lip 2019, 16:22

Na to wygląda.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000