Wybór auta między 30-60 tys. zł

23 Sty 2018, 12:28

Cześć. Wpadłem na pomysł żeby zapytać mądrzejszych od siebie, stąd ten post. Chcę kupić samochód, nie mam konkretnego budżetu, jeżeli coś mi się bardzo spodoba, jestem w stanie dołożyć, jeżeli nie, szkoda większych sum pieniędzy.

Więc tak: benzyna od 2.0 i 160-170KM w góre (robię roczne przebiegi około 10k), sedan/liftback z segmentu C/D (ostatecznie E). Zależy mi na przyzwoitym wyposażeniu, wyciszeniu i zawieszeniu. 70% miasto, 30% trasa.

W oko wpadły mi:
- Lexus IS250 2.5 V6 z lat 2005-2007 (faworyt)
- Volvo S40 T5 z lat 2007-2010 (przedlift mi sie zwyczajnie nie podoba)
- Volvo S80 3.2 lub T6 z lat 2006-2008 (trochę przyduży)
- Octavia 1.8 TSI z lat 2013-2014 (masa tego jeździ, ale mi się bardzo podoba)

Jeżeli znajdzie się ktoś mądry, kto nieco jeździł takimi autami i jest w stanie napisać nieco o wrażeniach, byłbym wdzięczny. Chętnie odpowiem na ewentualne pytania.
merio12
Nowicjusz
 
Posty: 3
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Mazda

23 Sty 2018, 13:41

Trochę dziwne propozycje, bo rozumiem rozpatrywanie Volvo S40 vs Skoda i osobno Lexus vs Volvo S80. Zupełnie inne rozmiary aut i inne wykonanie wnętrza ;) Jeśli chcesz trochę luksusu, ale większą masę i przez to też wyższe spalanie, a i przy tej klasie aut godzisz się na wyższe kwoty eksploatacji to wybór jest prostszy i ogranicza się do dwóch aut. Jeśli nie jest CI to konieczne to jednak brałbym S40 niż Skode z lipnym silnikiem TSI.
maxatos
Początkujący
 
Posty: 96
Prawo jazdy: 05 08 2006
Auto: Seat Arona
Silnik: 1.0
Paliwo: Benzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2017

23 Sty 2018, 14:34

Dzięki za odpowiedź. Nie wiem czy to słusznie mieć takie sprecyzowane wymagania kupując samochód używany, ale marzy mi się auto dość mocne (tak od 180 do 250-280KM), relatywnie dobrze wykończone, wyciszone i komfortowe, ale jednocześnie w zwartej budzie typu sedan/liftback (circa 4,5-4,6m długości). Żaden ze mnie rajdowiec, chcę tylko mieć poczucie, że w razie potrzeby mam wystarczająco mocy w pedale gazu.

Przeglądając portale ogłoszeniowe z takimi założeniami to całkiem trudno znaleźć fajne autko, które nie byłoby Audi/BMW (słyszałem, że E90 jest twardo zawieszone a Audi to dla mnie, wybaczcie, synonim buractwa). Do tego odpadają wersje wyraźnie usportowione (typu, nie wiem, Octavia RS czy Focus ST, chociaż ten drugi to hatchback).

A 1.8 TSI w Skodzie wybrałem dlatego, bo PONOĆ od 2010 rozwiązali problemy z pierścieniami w silnikach TSI. A tak to wygląda na żwawy motor z umiarkowanym apetytem na wachę. Nie siedzę w temacie, mogę się mylić.

Nie śpieszy mi się z zakupem, ale podaż aut zgodnych z moimi widełkami jest dość mała, toteż szukam pomocy na forum.
merio12
Nowicjusz
 
Posty: 3
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Mazda

23 Sty 2018, 20:15

Mogę Ci tylko powiedzieć że jeśli zdecydujesz się na lexusa nie będziesz żałował. Wyciszenie,wykończenie, napęd na tył, nagłośnienie o ile będzie ML do tego trwałość tych aut i na prawdę masz wszystko, więcej nie będziesz chciał, no chyba że z czasem więcej mocy bo jedynie tego mi zaczyna brakować w moim IS'ie :)
Jak byś miał jakieś pytania pisz PW.
Mateq
Początkujący
 
Posty: 212
Prawo jazdy: 12 03 1993
Przebieg/rok: 21tys. km
Auto: Lexus is 250
Silnik: 2.5
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2008

23 Sty 2018, 21:33

Nie wiem czy zdajesz sobie sprawę że 3.2 czy T6 w Volvo to w 95% import USA? Dobre silniki do gazu, 3.2 bez turbo ale bardzo fajny silnik. T6 lubi siorpnąć benzyny.
Szukasz nowego Volvo, pomogę w wyborze modelu, konfiguracji, przy negocjacjach z dealerami. Znajdę dobrą ofertę na auto i finansowanie, bez zobowiązań. Auta do zamówienia i od ręki, demo dealera, używane z sieci dealerskiej Volvo.
Zapraszam na priv.
Rom33
Stały forumowicz
 
Posty: 1566
Zdjęcia: 227
Miejscowość: Wisła
Prawo jazdy: 15 07 1997
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Volvo V50
Silnik: 2.0 D 136KM
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2008

23 Sty 2018, 22:07

Faktycznie, większość z tych S80 3.2 to import ze Stanów, więc raczej odpada. Dzięki Mateq za zwrócenie uwagi. W takim razie muszę zerkać w stronę 2.5T.

W IS250 nieco dziwi mnie cena, 40-50 tysięcy za 10-12 letnie auto z segmentu D, w "lepszeJ" wersji to całkiem sporo. Nawet jeżeli jako nowy kosztował ponad 150 tys. Widać Lexusy trzymają cenę. Już nawet nie poruszam tematu cen tych aut na Zachodzie, jeżeli doliczyć akcyzę, to wychodzą naprawdę solidne kwoty.

Spodziewałem się nieco większej ilości, ekhm "doradców", ale i tak dziękuję za Wasze posty. Żeby się nieco sprecyzować w temacie, chyba będę musiał poświęcić nieco czasu, pooglądać te autka na żywo i przejechać się, inaczej się nie zdecyduję.
merio12
Nowicjusz
 
Posty: 3
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Mazda
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    [2018] Peugeot 508
    Peugeot pokazał swoje najnowsze dziecko - 508. Po bezpłciowym poprzedniku w końcu mamy dawkę zadziorności. Nie wiem jak Wam ale mi bardzo podoba się kokpit mimo, że nie jestem fanem dotykowych ekranów oraz piękny tył. ...

23 Sty 2018, 22:11

merio12 napisał(a):W IS250 nieco dziwi mnie cena


W końcu to premium z V6, musi trzymać cenę, inaczej oznaczałoby to, że jest do niczego. Popatrz na ceny A4 nowszych, czasami dajesz 30k a w środku korbki zamiast elektryki... ;)

Wiesz, większość z nas takimi autami nie jeździła, trudno doradzić. Osobiście jeśli spalanie/osiągi są wystarczające to brałbym IS250. I nie patrz na rocznik, to się nie liczy w autach premium.
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8839
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

24 Sty 2018, 07:25

Trzymają cenę jednakże i tak jest sporo ofert których ceny są śmieszne jednakże szukając swojego już wiem że za historię i stan auta trzeba zapłacić więcej ale auto odpłaca się tym co najlepsze czyli przyjemnością z jazdy.
Nie jest to auto duże w środku bagażnik też ma nie duży ale, jeśli tego nie potrzebujesz to osobiście kupując drugi raz nie zastanawiałbym się po prostu uważam że warto.
Mateq
Początkujący
 
Posty: 212
Prawo jazdy: 12 03 1993
Przebieg/rok: 21tys. km
Auto: Lexus is 250
Silnik: 2.5
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2008

24 Sty 2018, 13:23

merio12 napisał(a):Faktycznie, większość z tych S80 3.2 to import ze Stanów, więc raczej odpada. Dzięki Mateq za zwrócenie uwagi. W takim razie muszę zerkać w stronę 2.5T.


2.5T również może być z USA. Czy obawiać się aut z za oceanu? Ja bym nie domonizował ich tak bardzo, fakt że łatwo sprawdzić ich historię oraz to że nie wszystkie po zmieleniu w wypadkach. Ostatnio śledzę ten rynek bo szukam coś dla siebie i powiem że sporo jest aut z uszkodzeniami bez naruszenia ważnych elementów konstrukcji samochodu. Watro więc wziąć pod uwagę auto ze stanów niż podejrzanego europejczyka jeśli nie jesteśmy w stanie sprawdzić jego historii.
link przykładowy https://www.copart.com/lot/33759857
Szukasz nowego Volvo, pomogę w wyborze modelu, konfiguracji, przy negocjacjach z dealerami. Znajdę dobrą ofertę na auto i finansowanie, bez zobowiązań. Auta do zamówienia i od ręki, demo dealera, używane z sieci dealerskiej Volvo.
Zapraszam na priv.
Rom33
Stały forumowicz
 
Posty: 1566
Zdjęcia: 227
Miejscowość: Wisła
Prawo jazdy: 15 07 1997
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Volvo V50
Silnik: 2.0 D 136KM
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2008