Wycieki/Ślady oleju w okolicach rury obok chłodnicy i i przy silniku

05 Wrz 2017, 22:55

Witam,
Przejdę do rzeczy...
Nie znam się za bardzo na tym, chciałbym się dowiedzieć co oznaczają te rzeczy, o których zaraz powiem oraz przedstawie w formie zdjęć
Otóż niedawno kupiłem po "okazyjnej" cenie corse c z silnikiem isuzu(przebieg 145 tyś), zaczęło mnie niepokoić co może być nie tak. Od czego jest ta rura pomiędzy chłodnicą a silnikiem idąca pionowo i skręcająca w lewy bok( jak się stoi przed silnikiem) czy to jest to co idzie do turbiny, z intercoolera do, czy jak? Oraz zauważyłem wyciek oleju na poziomie plastykowej osłony silnika, czy jest to uszkodzona uszczelka pod głowicą(rzekomo była w według książki wymieniana przy 119tyś km)? Otwierając zakrętke płynu chłodniczego oraz przetarcie go o dłoń zauważyłem jakieś tam drobne ślady oleju, więc chyba jednak to jest to. Moje pytanie brzmi, czy z takimi rzeczami da radę jezdzic, czy lada chwila zepsuje się i koniec oraz ile kosztowałyby naprawy tych rzeczy? Jeszcze pytanko odnośnie "układu kierowniczego". Kręcąc kierownicą w miejscu na biegu jałowym nie ma żadnych oporów, gdy w czasie jazdy chce skręcić w prawo czuje zaraz lekki opór, po chwili puszcza, w lewo bez zarzutu, czym to może być spowodowane?
Jeszcze mały mankament odnośnie wskaznika od temperatury silnika, zdarzyło się tak, że po włączeniu stacyjki itd, wskaznik nie podniósł się stał w miejscu, tylko po pewnym czasie poszedł powyżej 80 Stopni i się w tym miejscu zatrzymał.
Proszę poważnie podejść do tematu.
Pozdrawiam

[link wygasł]
[link wygasł]
[link wygasł]
[link wygasł]
[link wygasł]
[link wygasł]
[link wygasł]
Młokos23
Nowicjusz
 
Posty: 4
Prawo jazdy: 17 01 2016
Auto: Opel Corsa C
Silnik: 1.7 DTI Isuzu 75km
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2001

06 Wrz 2017, 08:05

Masz wyciek spod uszczelki dekla zaworowego lub uszczelek wtryskowych. Ta gruba rura to wąż intercoolera widać że puszcza na łączeniu wiec trzeba to sprawdzić. Co do wspomagania to sprawdz płyn w zbiorniczku jakiego jest koloru i czy ma odpowiedni poziom. Co do tego oleju na korku to moze byc to uszczelka ale tez nie koniecznie. A w samym płynie widzisz tłuste plamy olejowe?
Młokos23 napisał(a):zdarzyło się tak, że po włączeniu stacyjki itd, wskaznik nie podniósł się stał w miejscu, tylko po pewnym czasie poszedł powyżej 80 Stopni i się w tym miejscu zatrzymał.
a skoro silnik jest zimny to nie ma prawa sie podnosic wskazówka. Tu jest wszystko ok
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16782
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

06 Wrz 2017, 13:30

Kao napisał(a): Co do wspomagania to sprawdz płyn w zbiorniczku jakiego jest koloru i czy ma odpowiedni poziom.
Corsa C to chyba każda ma wspomaganie elektryczne. Silnik umieszczony na wale kierownicy. Przekładnia to zwykła ,prosta maglownica i tutaj mogą być z nią problemy. Poniżej foty z Corsy C . Złom. Nie pierwsza taka przekładnia którą wyrzuciłem.

[Aby pobrać załącznik musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]


[Aby pobrać załącznik musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]

Nie odpowiadam na problemy na PW
bonifacy
Forumowicz VIP
 
Posty: 5003
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 01 01 1981
Auto: Fabia II , Fabia II
Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna

06 Wrz 2017, 14:25

bonifacy napisał(a):Kao napisał(a):
Co do wspomagania to sprawdz płyn w zbiorniczku jakiego jest koloru i czy ma odpowiedni poziom.
Corsa C to chyba każda ma wspomaganie elektryczne.
szczerze mówiac nie wiedziałem :/ ale cóż ja jestem tylko lakiernikiem a przy mechanice dłubię sobie amatorsko :naughty:
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16782
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

06 Wrz 2017, 22:22

Powiem Ci że, płyn ma normalny kolor, nie widzę na nim żadnych plam.
Czy te uszczelki oznaczają jakąś poważniejszą usterkę? Jakie są koszty takiej naprawy? Jeśli chodzi o wspomniany intercooler, co moze byc nie tak?
_
Widze, że maglownica rzeczywiście tylko do piachu na tych zdj. Z tego co mówisz, jest szansa po wymianie na sprawne "kręcenie"?
Młokos23
Nowicjusz
 
Posty: 4
Prawo jazdy: 17 01 2016
Auto: Opel Corsa C
Silnik: 1.7 DTI Isuzu 75km
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2001

06 Wrz 2017, 22:53

Młokos23 napisał(a):Powiem Ci że, płyn ma normalny kolor, nie widzę na nim żadnych plam.
Błądzisz kolego :mrgreen: Kao napisał :
Co do wspomagania to sprawdz płyn w zbiorniczku jakiego jest koloru i czy ma odpowiedni poziom.
Ty nie masz hydraulicznego wspomagania , więc nie masz zbiorniczka na olej do niego co żeśmy sobie już wyjaśnili . Pytam na jaki płyn patrzysz :?: Czyżby na na układ chłodzenia :?:
Młokos23 napisał(a):Z tego co mówisz, jest szansa po wymianie na sprawne "kręcenie"?
Tego Ci nie zapewnię . Przytoczyłem fotki dla przykładu co się dzieje w tych autach. Tylko naoczna kontrola może dać odpowiedż . Wybacz ale w tym przypadku, tutaj na forum nie ma opcji zdalnej diagnozy :cry:
Nie odpowiadam na problemy na PW
bonifacy
Forumowicz VIP
 
Posty: 5003
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 01 01 1981
Auto: Fabia II , Fabia II
Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna

06 Wrz 2017, 23:15

Dokładnie tak, chodzi mi o płyn chłodniczy. Nie o żaden wspomagania bo czegoś takiego tutaj nie ma :> W każdym razie zobaczymy co powie mechanik na omawiany temat czy jest to wina rzeczywiście maglownicy. Ile naprawa może wynieść z wymianą i robocizną?
Młokos23
Nowicjusz
 
Posty: 4
Prawo jazdy: 17 01 2016
Auto: Opel Corsa C
Silnik: 1.7 DTI Isuzu 75km
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2001