Wygodne i oszczędne do 10-11 tys

19 Mar 2018, 21:30

Nie napisałem, że cena jest za wysoka a, że sam bym za nią tyle nie zapłacił.
Jeździłem taka octavią (co prawda w biedniejszej wersji), sporo octavią II i Fabią II fl i wszystko utwierdza mnie w przekonaniu, że nigdy nie wydam własnych pieniędzy na tę tandetę.

[link do oferty na Olx wygasł]
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł] zapytaj o więcej zdj, jeśli rzeczywiście 1 właściciel to może być fajna opcja
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]
[link do oferty na Olx wygasł]
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]

Zerknij też na coś takiego
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]
Invi
Forumowicz VIP
 
Posty: 6604
Przebieg/rok: >50tys. km

19 Mar 2018, 21:37

Ok, jasna sprawa, od kogoś ostatnio też usłyszałem żebym się za skode nie zabierał :D Zerknę na te, a sam ford mk3 bez gazu 1.8 jest w miar niezawodną jednostką?
Sabald
Nowicjusz
 
Posty: 27
Prawo jazdy: 02 04 2015
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Volkswagen Jetta Mk2
Silnik: 1.6 D
Paliwo: Diesel
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1993

19 Mar 2018, 21:52

1.8 jest technicznie bliźniaczym silnikiem do 2.0
te same rozwiązania, ten sam osprzęt, nawet panewki takie same
nie ma większych bolączek
Invi
Forumowicz VIP
 
Posty: 6604
Przebieg/rok: >50tys. km

19 Mar 2018, 22:17

Dobra, to już wiem czego szukać :D
Sabald
Nowicjusz
 
Posty: 27
Prawo jazdy: 02 04 2015
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Volkswagen Jetta Mk2
Silnik: 1.6 D
Paliwo: Diesel
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1993

22 Mar 2018, 15:40

Odkop lekki,
Po pierwsze dzięki panowie za propozycję, ale zdecydowałem że jednak będę sie rozglądał za samochodami z których mam "jakiś" wybór a nie że jeden jedyny egzemplarz, wiecie o co chodzi... Trochę poprzepatrywałem ogłoszenia z mojej okolicy w ostatnim czasie i niestety nasuwa się jedno, nie znajdę raczej samochodów które wymieniliście (może jakieś volvo v70 by sie znalazło ale no jakoś wizualnie nie mogę się przekonać)... zatem chyba schodzę segment niżej i w tym kontekście pytanie:
Co lepsze na trasy:
-Acoord VI z lpg
-passat b5 (1.9 tdi albo nawet coś większego 2,6-2,8 z gazem)
-volvo v40 1.9 td 110 km lub jak się uda to jakieś 1.8-2.0 z gazem
-alfa romeo 156 (1,9 lub 2,4 jtd - może przekonam jakoś ojca xddd)
-vectra C 1,8

Wymieniam te samochody bo te mogę realnie ogarnąć w promieniu jakichś 150-200 km ode mnie.

A6c4 praktycznie nie do dostania w moich rejonach (albo zdezelowane albo wersje za ponad 10 tys, z silnikami 2,6-2,8 bez gazu), bmw pokroju e39 z 2.0 jak zobaczyłem ile mają obrotów przy 100km/h to chyba nawet z gazem ten silnik trochę spali, a większe silniki za 10 tys nie ma co szukać w zadbanym stanie, A4b5 są chyba jeszcze bardziej zużyte od tych wszystkich, a kosztują niekiedy znacznie więcej (a jak ktoś napisał, oferują mało miejsca w środku - to w sumie nie jest dla mnie kwestią najważniejszą, po prostu żebym mógł włożyć do bagażnika "pudło" i jechać w miarę bezpiecznie z prędkościami autostradowymi.. C6 rzeczywiście ciężko ogarnąć za tę kwotę ale może coś sie nausnie.. Mondeo to samo, z kilka egzemplarzy w okolicy.
Wiem, że może w porównaniu do tych wcześniejszych nie są (szczególnie paseratti) samochody z polotem a na pewno nie limuzyny ale co wg Was będzie lepsze do jazdy z prędkościami rzędu 120-140 km/h? Oczywiście poza komfortem podróży z takimi prędkościami patrzę na spalanie..
Konkurentów dla nich jakichś specjalnych (w mojej sytuacji) niestety nie widzę (zaczynają się B5 fl już ale nie wiem czy przed 10 kołami to dobry pomysł). Zrezygnowałem chyba już mentalnie z combii dlatego też accord się znalazł w zestawieniu..
Sabald
Nowicjusz
 
Posty: 27
Prawo jazdy: 02 04 2015
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Volkswagen Jetta Mk2
Silnik: 1.6 D
Paliwo: Diesel
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1993

22 Mar 2018, 23:12

Panowie... taka historia :D
Tylko proszę, nie wyśmiejcie mnie ;d
Jest sytuacja taka, ponieważ tata również się "wkręcił" w poszukiwania. Ma on starego znajomego taksówkarza, który był mechanikiem (ale ten mechanik, z tego co wiem to zatrzymał się na erze raczej samochodów z lat 90, może początek XXI wieku), potem przesiadł się na taksówki...
I dziś mam telefon że podobno tenże mechanik znalazł mi niedaleko ofertę audi a6c5...z 2.5 tdi xdd Nie jestem pewny czy jest świadomy tego (ale jako mechanik ?), że te silniki są jakie są, że to nie pancerne 5 rzędowe tdi, mimo że to wersja późniejsza, to jakoś niezawodnością nie grzeszą... Opis auta skąpy, wersja 163 km, avant i za ok 8500 zł... Myślicie że od razu odmówić (albo uświadomić gościa) czy te werjse (2002 rok) są już troche poprawione i spróbować podjeść do tematu? Z tego co wiem, na codzien gość jest w monachium (nie jestem w 100% pewny czy jeździ tam tym autem). Bo coś się boje ze nawet jakbym "zaoszczędził" te 3 tys w porównaniu do ceny wyjściowej to je szybko i tak wpakuje a może być mało ://
Sabald
Nowicjusz
 
Posty: 27
Prawo jazdy: 02 04 2015
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Volkswagen Jetta Mk2
Silnik: 1.6 D
Paliwo: Diesel
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1993

22 Mar 2018, 23:15

A6C5 z 2.5 TDI nie mieści się w granicach "oszczędne do 10k". Ale zrobisz jak zechcesz, najwyżej zasmakujesz kosztów niemieckiego premium i traktora (to chodzi jak jakaś porażka życiowa).
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

22 Mar 2018, 23:19

Galakty, okej, nie jestem w żadnym stopniu nastawiony "pro" takiemu pomysłowi, po prostu chciałem zasięgnąć opinii czy warto jakkolwiek podchodzić do tematu i tyle :D także dziękuje za opinie :ok:
Sabald
Nowicjusz
 
Posty: 27
Prawo jazdy: 02 04 2015
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Volkswagen Jetta Mk2
Silnik: 1.6 D
Paliwo: Diesel
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1993

22 Mar 2018, 23:23

Od MY2002 były silniki o oznaczeniu AKE, 180ps, już w miarę "udane"
Od MY2004 były BAU i BZC, które były całkowicie pozbawione wad poprzedników

Ogólnie to mój ojciec jeździł przez jakiś czas a6 z bau po chipie. Wygodne było, szybkie było, w mieszanym około dyszka ropy na sto. Dodaj pod uwagę kosmiczne koszty serwisu tego silnika - bo cokolwiek nie kupisz to swoje pół miliona już przejechało i będzie się sypać. Po prostu nie warto
Invi
Forumowicz VIP
 
Posty: 6604
Przebieg/rok: >50tys. km

22 Mar 2018, 23:27

Ok, tego mi trzeba było, Dzięki panowie :ok:
Sabald
Nowicjusz
 
Posty: 27
Prawo jazdy: 02 04 2015
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Volkswagen Jetta Mk2
Silnik: 1.6 D
Paliwo: Diesel
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1993

24 Mar 2018, 00:39

Witam ponownie,
Byłem dzis pogadac z mechanikiem i rzeczywiście przyznał ze nie zauważył ze to Vka i nie ma co sie pchać ;D
Ponawiam pytanie, ktore z tych bedzie najlepsze w trasę (albo czy któreś „odstaje” pod względem komfortu itp ?

Acoord VI z lpg -
-passat b5 (1.9 tdi albo nawet coś większego 2,6-2,8 z gazem)
-volvo v40 1.9 td 110 km lub jak się uda to jakieś 1.8-2.0 z gaze
-alfa romeo 156 (1,9 lub 2,4 jtd - może przekonam jakoś ojca xddd) -vectra C 1,8
-wspomniane audi A6C5 o ile sie uda znaleźć cios przyzwioitego w 1.9
Jeśli chodiz o komfort podróży to taka np skoda octavia czy seat toledo bardzo odstają od takich typów ? Ja wiem ze to inne segmenty ale mi o wszystko zastanawiam sie czy po przesiadce z jetty (No dobra, teraz juz każde auto bedzie lepsze niz ona xD) odczuje taką różnice :o
Sabald
Nowicjusz
 
Posty: 27
Prawo jazdy: 02 04 2015
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Volkswagen Jetta Mk2
Silnik: 1.6 D
Paliwo: Diesel
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1993

24 Mar 2018, 00:59

Najbardziej komfortowe tu będzie a6 potem passat, kolejnym będzie alfa i tu duży plus dla silnika JTD bo ciągnie od samego dołu także nie bedziesz nawet musiał nawet redukować aby przyspieszyć. Jak szukasz A6 to albo 1.9 albo 2.8 zresztą z passatem to samo, quattro jeżeli Ci nie jest potrzebne to odpuść bo tylko zwiększa spalanie zmniejsza moc i ciągnie dodatkowe koszta. W volvo przy oględzinach zwracaj szczególną uwagę na pracę skrzyni a raczej na to jak wchodzą biegi, przeważnie są problemy z 3 (harczenie/haczenie). W alfie zawieszenie też do tanich nie należy no i rdza ją podjada, najcześciej atakowane są przednie częsci progów. Warto też zwrócić uwagę na elektrykę czy wszystko działa bo ma tez swoje humory
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16781
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

03 Maj 2018, 18:47

Witam panowie :D
W końcu wyszło na to ze przejąłem w203 2.7 cdi po ojcu ;D jest pare rzeczy do zrobienia autko ma swoje „maniery” ale generalnie jestem zadowolony.
Natomiast...
Mój brat teraz rozgląda die za furką i wpadła mu w oko Hyundai sonata 2.0 benzyna za Ok 15 tys, rocznik 2008, co myślicie miał ktoś styczność używał? Głownie miasto (sonata mu sie bardzo podoba) tylko pytanie jak z awaryjnością i dostępnością części ?
Sabald
Nowicjusz
 
Posty: 27
Prawo jazdy: 02 04 2015
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Volkswagen Jetta Mk2
Silnik: 1.6 D
Paliwo: Diesel
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1993

04 Maj 2018, 08:59

Awaryjność niska, części w sklepie internetowym dostanie bez problemu. Na minus mało precyzyjny układ kierowniczy i bujające (komfortowe) zawieszenie. Lepszą opcją jest silnik 2.4, bo zapewnia lepsze osiągi przy podobnym spalaniu.
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010