Wygodne Kombi/Sedan do ~25tyś - Citroen C5, Mondeo, Laguna, Saab,Alfa?

22 Mar 2016, 13:54

Witam

Od pewnego czasu przymierzam się do zmiany obecnej Alfy 156 FL. Pomysłów na nowy nabytek rodziło się bardzo dużo. Czego szukam? Wygodnego sedana ewentualnie kombi, może duży bagażnik na obecną chwilę potrzebny nie jest, ale często podoba mi się stylistyka kombiaków, a czasami coś się tam wrzuci.

Przebiegi roczne na obecną chwilę to około 20-30tyś i jestem przyzwyczajony do jazdy dieslem i raczej w tym kierunku chciałbym pójść. Budżet jaki chciałbym przeznaczyć nie jest może sztywno ustawiony i jestem w stanie dorzucić trochę do jakiś ciekawszych egzemplarzy, ale celuję w okolice 25tyś +/- 3tyś.

Czego oczekuję? Silnik minimum o mocy jak obecnie czyli 140KM, światła xsenonowe, skóra mile widziana ale nie wymóg i ciekawe wnętrze. Obecnie waham się pomiędzy takimi modelami włączając w to kolejność:

Citroen C5 III - model wg mnie najciekawszy, nie miałem okazji jechać, ale naczytałem się o zaletach wygody, silnik 2.0 140KM myślę, że optymalny chociaż pewnie niewiele wolniejszy od obecnego w AR 156. Bardzo podoba mi się wnętrze i myślę, że zawieszenie hydropneumatyczne będzie tu atutem. Jedynie co cena jeszcze dosyć wysoka jak na budżet i często spotykane z silnikiem 1.6HDI i bez hydro. Ok hydro mogę odrzucić, ale silnik zdecydowanie za słaby.
Ford Mondeo mk4 - cóż duży, podobnież wygodny (jechałem jako pasażer kilka lat temu), silnik najczęściej spotykany to 2.0 TDCI. Minus to to, że strasznie oklepany, zazwyczaj poflotówki z dużymi przebiegami.
Renaul Laguna III - nie miałem okazji przyglądać mu się na żywo, w grę wchodzi tylko kombi bo liftback nie podchodzi mi stylistycznie. Silniki 2.0 podobnież bardzo udane, dosyć zrywny, ale słabe plastiki? No i Laguna musiałaby być już w ciekawej wersji stylistycznej - mile widziana wersja GT, ale to już chyba nie ten budżet?
Saab 9-3 - samochód jest mi znany, miałem okazję jeździć jako pasażer, model tylko po roku 2008 czyli lift no i wnętrze z nawigacją wbudowaną - dosyć rzadko spotykana wersja wyposażenia i ciężko trafić w tych pieniądzach. Silnik doskonale mi znany więc wiem o nim wszystko, zawieszenie OK - tylko sedan
Alfa 159 - myślę, że stawiałbym ten model sporo wyżej bo wygodne i udane autko za niskie pieniądze. Kaprysy Alfy znane mi dobrze (3 model Alfy w domu - 156, 156 FL i 159), bogate wyposażenie, ale mam okazję często nią jeździć i dlatego stawiam ją na końcu szeregu. Silnik albo 1.9JTDm 150KM lub 2.4JTDM 200KM

Jak myślicie czy jest szansa nastawiać się na te modele w tym budżecie czy któreś mogę skreślić z listy? Który najlepiej spełniałby wymagania pod względem komfortu i względnego spalania?
dyymianek
Nowicjusz
 
Posty: 16

22 Mar 2016, 17:47

Praktycznie wszystkie Twoje typy będą nie do kupienia w tym budżecie i wyposażeniu jaki chcesz.
Alfa co najwyżej wersja 150KM. Saab podobnie i są to bardzo podobne auta.
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

22 Mar 2016, 23:43

Z wyposażenia tylko wspominałem o xsenonach, skóra to tak jak mówię nie jest koniecznością i w sumie poza Alfą rzadko spotykana.

Budżet to 25tyś i tak jak mówiłem te 3tyś mogę spokojnie dorzucić jak będzie warto więc 25-28tyś.
C5 wiem, że będzie ciężko, Laguny to bardzo duży wybór w tej kwocie natomiast Alfe bez najmniejszego problemu się dostanie. 2 lata temu kupiona za 23tyś w maksymalnym wyposażeniu w idealnym stanie więc teraz tym bardziej się dostanie w tych pieniądzach.
dyymianek
Nowicjusz
 
Posty: 16

23 Mar 2016, 00:01

C5 III z 2.0 i hydro to minimum 35-37k za zadbany egzemplarz, ale najczęściej okolice 40k zł. MkII za to to nie to samo, wnętrze przestarzałe (takie samo jak w moim MkI) a z zewnątrz moim zdaniem brzydki.
Żółtek
Aktywny
 
Posty: 294
Prawo jazdy: 06 08 2015
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: C5 mk1
Silnik: 2.0 136KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Liftback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2002

23 Mar 2016, 00:06

Znajomy kupił C5 III z hydro i w 2.0 (wg niego ciężko było dostać bez hydro) za 26tyś tylko nie mam się kiedy z nim zgadać bo mieszka daleko, a chętnie bym się przymierzył do tego modelu jak to chodzi. Między innymi stąd pomysł, że za 28tyś coś już się dostanie.
dyymianek
Nowicjusz
 
Posty: 16

23 Mar 2016, 00:16

Żółtek napisał(a):C5 III z 2.0 i hydro to minimum 35-37k za zadbany egzemplarz, ale najczęściej okolice 40k zł

Już widzę jak w naszym kraju taki citroenik sprzedaje się za 40 tysięcy. 26 to oczywiście też mało, ale koło 30 można się rozglądać. Citroen to nie Honda pod względem trzymania ceny
Potrzebujesz jakiejś informacji o Peugeocie 307 lub mondeo mk4? Napisz na priv a postaram się pomóc :)
tomek70
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 1023
Miejscowość: Łódź
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Ford Mondeo mk4
Silnik: 2.3 161
Paliwo: Benzyna
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2008
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Produkcja Opla Cascady w Gliwicach od 2013 roku
    To był wielki dzień dla gliwickiej fabryki Opla. Kiedy pierwszy egzemplarz modelu Cascada, eleganckiego, średniej wielkości kabrioletu Opla, zjechał z taśmy montażowej. Numerem jeden był Opel Cascada w kolorze białym "Seashell", ...
    Porsche 550 Spyder
    Tworząc Porsche 550 Spyder, projektanci niemieckiej marki nie zaprzątali sobie głowy wyglądem. Zadaniem tego niewielkiego auta było po prostu wygrywanie wyścigów. Pomóc w tym miał 1,5-litrowy bokser umieszczony ...

23 Mar 2016, 00:20

Laguna i Citroen bardzo szybko poleciały na cenie jeśli chodzi o cena/rok. Alfa oczywiście też nisko się ceni, a oferuje na prawdę sporo. Co do Mondeo to rozbieżność cenowa jest bardzo duża więc tutaj pewnie sporo trzeba się naszukać aby wygrzebać coś przyzwoitego w tych pieniądzach.
W piątek byłem umówiony na oglądanie C5 za 26tyś, 2.0 HDI tyle, że bez hydro, ale niestety nie wyrobiłem się czasowo i musiałem odwołać także nie wiem jaki stan, ale zapowiadało się OK tym bardziej, że sąsiad znajomego i poniekąd samochód znany.
dyymianek
Nowicjusz
 
Posty: 16

23 Mar 2016, 00:37

tomek70 napisał(a):
Żółtek napisał(a):C5 III z 2.0 i hydro to minimum 35-37k za zadbany egzemplarz, ale najczęściej okolice 40k zł

Już widzę jak w naszym kraju taki citroenik sprzedaje się za 40 tysięcy. 26 to oczywiście też mało, ale koło 30 można się rozglądać. Citroen to nie Honda pod względem trzymania ceny


Weź pod uwagę hydro. To auto jest na tyle rzadkie na rynku wtórnym, że za 35 zaraz schodzi, Można za 30, ale będzie miał jakieś wady (brak hydro/fatalny stan tegoż, biedne jak na to auto wyposażenie). I fakt, z 40k przesadziłem, ale realnie poniżej 35 ciężko znaleźć auto, które nie wymagałoby roboty (poza rzeczami eksploatacyjnymi). Chyba, że w ciągu 3 miesięcy te auta poszły o te 3-4 tysie w dół to może, magia rocznika zadziałała na Januszy :D
Żółtek
Aktywny
 
Posty: 294
Prawo jazdy: 06 08 2015
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: C5 mk1
Silnik: 2.0 136KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Liftback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2002

23 Mar 2016, 08:12

Tylko nie idź tropem, że jak kupisz tanio to potem będziesz serwisował aby taniej, bo stąd biorą się opinie o tych markach
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010