Wygodny automat w benzynie do 40 tysięcy

22 Paź 2022, 17:36

Cześć wszystkim!

Aktualnie posiadam Hondę Civic VIII, 1.8 benzyna. Świetny samochód, do miasta jak znalazł, słowo awaryjność czy wysokie koszty serwisowania w nim nie istnieją ( :mrgreen: ) lecz jest to samochód typowo miejski, z punkty A do B, na dłuższe trasy dość niewygodny. Szukam czegoś ciut większego (bardziej sedan / coupe, lecz dobrym kombi nie pogardzę).

Szukam czegoś:
- nowszego (około rok 2008 i wyżej)
- wygodniejszego
- przynajmniej tak samo żwawego (max 9s do 100, a optymalnie 7-8)
- jakby awaryjność była na tym samym poziomie to byłoby jeszcze milej :D
- tylko i wyłącznie benzyna (spalanie nie ma znaczenia)
- z automatyczną skrzynią biegów (WARUNEK KONIECZNY!)

Problem stanowi budżet. 40000 polskich złotych.

Przez parę miesięcy miałam służbowego Passata B7 w DSG, lecz diesla. Całkiem OK.

Przeglądając różne portale aukcyjne to wpadło mi w oko BMW E60, wersja poliftowa. Jak na mój gust - IDEALNA! Silnik 3.0 272KM z automatem (wydaje mi się, że BMW i Mercedes robią je najlepsze (mogę się mylić?)). Lecz czytałam, że koszty utrzymania i znalezienia dobrej sztuki jest nierealne. Ktoś wspomniał mi, że po zakupie najlepiej zrobić rozrząd oraz wtryski co daje nam koszty rzędu 15 tysięcy i powinno być OK. :D A i silników ze stajni BMW z oznaczeniem N się nie kupuje. Ewentualnie poliftowe E90, w tym stylu:

[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]

Jeżeli nie BMW, to może właśnie Mercedes? W204? Mniej mi przypadł do gustu jeżeli chodzi o wnętrze (zewnątrz jest śliczny). Lecz szczerze nie mam pojęcia jakiego silniku szukać i czy w tym budżecie jest to do zrobienia? I tu raczej preferencja to sedan.

Trzecia opcja która wpadła mi w oko to Mondeo MK4, jak tam się sprawuje automat?

[link do oferty na Olx wygasł]

I czwarta opcja, chyba najbezpieczniejsza to Volvo S60 II, 2.5T. Tylko ono znowu takie nijakie, ale chyba też ze względu na mały szał na Volvo, to łatwiej będzie znaleźć sztukę która nie była składana z 3? :D

[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]
kasia98
Nowicjusz
 
Posty: 5
0

22 Paź 2022, 18:04

kasia98 napisał(a):Przeglądając różne portale aukcyjne to wpadło mi w oko BMW E60, wersja poliftowa. Jak na mój gust - IDEALNA! Silnik 3.0 272KM z automatem (wydaje mi się, że BMW i Mercedes robią je najlepsze (mogę się mylić?)). Lecz czytałam, że koszty utrzymania i znalezienia dobrej sztuki jest nierealne. Ktoś wspomniał mi, że po zakupie najlepiej zrobić rozrząd oraz wtryski co daje nam koszty rzędu 15 tysięcy i powinno być OK. A i silników ze stajni BMW z oznaczeniem N się nie kupuje. Ewentualnie poliftowe E90, w tym stylu:

Ja się tak zastanawiam. Czy ludzie mają jakiś inny internet ? :mrgreen:
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 9147
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe
0

22 Paź 2022, 18:22

(wydaje mi się, że BMW i Mercedes robią je najlepsze (mogę się mylić?))


Automatyczne skrzynie biegów są podzespołami od zewnętrznych dostawców.

A i silników ze stajni BMW z oznaczeniem N się nie kupuje. Ewentualnie poliftowe E90, w tym stylu:


A jakie silniki są w poliftowych e90 jeśli nie "N"? Ogólnie jeśli już ktoś musi mieć e90 to w kwestiach silnikowych przedlift wypada o wiele lepiej.

Trzecia opcja która wpadła mi w oko to Mondeo MK4, jak tam się sprawuje automat?


Jak każda dwusprzęgłówka (bo przy tym silniku - swoją drogą też dyskusyjny - był chyba wkładany powershift), dopóki działa jest świetna a kiedy przychodzi do regeneracji to po kieszeni potrafi pociągnąć. Dodatkowo ten egzemplarz już na zdjęciach wygląda tak sobie


I czwarta opcja, chyba najbezpieczniejsza to Volvo S60 II, 2.5T. Tylko ono znowu takie nijakie, ale chyba też ze względu na mały szał na Volvo, to łatwiej będzie znaleźć sztukę która nie była składana z 3? :D


No akurat ten, którego wrzuciłaś pewnie udało się z dwóch poskładać, zawsze lepiej niż z trzech. Konfiguracja baaaaardzo pożądana i w dobrym stanie nie kosztuje 38 tylko 48+

to może właśnie Mercedes? W204?


Z twoich propozycji najmniej najgorszy. Bardzo przyzwoicie pod względem stosunku osiągi/spalanie wypadnie 1.8 z kompresorem czyli c180 i c200

- przynajmniej tak samo żwawego (max 9s do 100, a optymalnie 7-8)


Cyferki 0-100 niewiele mówią o tym jak auto jest "żwawe" podczas codziennej jazdy. Mierzyłaś kiedyś ile jesteś w stanie zrobić chądą 0-100? Mam na myśli zmianę biegów itd. Generalnie parametr 0-100 jest nie przydatny, nikt się ciągle nie ściga ze świateł kręcąc do odcięcia. Przy normalnym użytkowaniu byle dieselek 110-120ps jest bardziej dynamiczny niż ten civic


Ode mnie dostaniesz propozycję auta o którym na pewno nie pomyślałaś. Ma świetny silnik i idiotoodporny automat, randomowy link [link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]


szybki napisał(a):Ja się tak zastanawiam. Czy ludzie mają jakiś inny internet ? :mrgreen:


Czytają artykuły z czasów premiery modelu :ok:
franccc
Stały forumowicz
 
Posty: 1780
Przebieg/rok: >50tys. km
0

22 Paź 2022, 18:43

@szybki, możliwe :D Wyprowadzisz z błędu? Może jednak N52B30 to nie taki straszny?

@franccc, co do czytania artykułów z premiery modelu, to słyszałam to również od posiadacza tego samochodu, ale to tylko jedna opinia dlatego pytam na szerszym forum. :)

BMW przedliftowe nie do zaakceptowania. Wtedy nie byłoby problemu bo przedliftowe E60 coś tam w gamie silnikowej mają do zaoferowania. ;) Ale odpada.

Co do pomiaru "hądy" to mierzyłam, katalog 8.9, mi udało się zejść do 9.1.

Renault patrzyłam, ohydna jest :D
kasia98
Nowicjusz
 
Posty: 5
0

22 Paź 2022, 18:59

kasia98 napisał(a):to słyszałam to również od posiadacza tego samochodu, ale to tylko jedna opinia dlatego pytam na szerszym forum. :)


Dla posiadaczy bmw wymiana silnika to "zwykły serwis" :mrgreen:
franccc
Stały forumowicz
 
Posty: 1780
Przebieg/rok: >50tys. km
1

22 Paź 2022, 19:13

kasia98 napisał(a):@szybki, możliwe Wyprowadzisz z błędu? Może jednak N52B30 to nie taki straszny?

Mówisz o aucie które jest zespołem jednej wielkiej wady od przednich świateł oczywiście wadliwych w poszczególnych rocznikach przez silnik dalej do tyłu auta. Co ciekawe miłośnicy tego syfu twierdzą że 3,0 jest ok.ale to tylko według nich jest ok.bo pewnie to coś mają i trzeba potem jakoś sprzedać. A do tego auto to nie tylko silnik.
kasia98 napisał(a):
BMW przedliftowe nie do zaakceptowania. Wtedy nie byłoby problemu bo przedliftowe E60 coś tam w gamie silnikowej mają do zaoferowania. Ale odpada.


I znowu to samo czyli tylko silnik. Mam rozumieć że reszta jest ok?

kasia98 napisał(a):Co do pomiaru "hądy" to mierzyłam, katalog 8.9, mi udało się zejść do 9.1.

Tym parametrem lepiej się nie posługuj bo o niczym nie świadczy możesz też dodawać ile który ma na liczniku :D
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 9147
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe
0
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Hybrydy na trasy? - jak sprawdza się hybryda w trasie, spalanie?
    W prawdzie nie planuję na razie zakupu samochodu, ale ciekawi mnie funkcjonalność hybryd. Nie mówię tu o typie plugin tylko o takim, gdzie silnik elektryczna wyłącznie wspomaga spalinowy tzn. do pewnych obrotów ...
    Bezpłatny raport z CEPiK - historia pojazdu
    Co to jest usługa "Historia Pojazdu" i kto może z niej skorzystać? "Historia Pojazdu" to usługa realizowana przez Ministerstwo Spraw Wewnętrznych dla wszystkich, którzy planują zakup używanego samochodu, motocyklu ...

22 Paź 2022, 19:20

@szybki, rozumiem co chcesz powiedzieć, ale wróćmy do tematu i nie rób tutaj niepotrzebnego zamieszania bo na razie Twoje posty nic nie wniosły do tematu.
kasia98
Nowicjusz
 
Posty: 5
0

22 Paź 2022, 19:35

kasia98 napisał(a):@szybki, rozumiem co chcesz powiedzieć, ale wróćmy do tematu i nie rób tutaj niepotrzebnego zamieszania bo na razie Twoje posty nic nie wniosły do tematu

Aha rozumiem czyli to ja pytałem i rozpisywałem się o BMW ?

A to pewnie ktoś inny napisał :

kasia98 napisał(a):@szybki, możliwe Wyprowadzisz z błędu? Może jednak N52B30 to nie taki straszny?
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 9147
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe
0

22 Paź 2022, 21:53

franccc napisał(a):Przy normalnym użytkowaniu byle dieselek 110-120ps jest bardziej dynamiczny niż ten civic

Noo mocno bym dyskutował czy 110 konny silnik jest bardziej dynamiczny niż 140 konny.
Dynamika a charakterystyka pracy to dwie różne rzeczy

Hondę jak wkręcisz na obroty to wtedy nawet 140 konny diesel nie ma co szukać.
Edquar
Początkujący
Awatar użytkownika
 
Posty: 105
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Rok produkcji: 2007
0

23 Paź 2022, 07:03

Zacytowałeś jedno zdanie i odpowiadasz na nie nie rozumiejąc treści.
Napisałem "normalne użytkowanie". Pałowanie starej hondy na mieście to nie jest "normalne użytkowanie"
franccc
Stały forumowicz
 
Posty: 1780
Przebieg/rok: >50tys. km
0

23 Paź 2022, 19:32

Edquar napisał(a):Hondę jak wkręcisz na obroty to wtedy nawet 140 konny diesel nie ma co szukać.


Tak, bo na co dzień kręcimy benzynę do odcięcia.
Ten silnik osiąga 100 koni dopiero przy 4000 obrotów... 140 KM to ona ma przy odcince, daj pan spokój.
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8233
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007
0

23 Paź 2022, 20:59

Rozkręcili się Panowie. :mrgreen:
kasia98
Nowicjusz
 
Posty: 5
0

24 Paź 2022, 00:33

galakty napisał(a):Tak, bo na co dzień kręcimy benzynę do odcięcia.

A kto mówi że masz kręcić do odcięcia? Pomiędzy wymaganiami z kosmosu że wolnossąca benzyna ma mieć cios z dołu a kręceniem do odcięcia jest jeszcze coś pomiędzy.
Warto jeździć samochodem tak jak został w fabryce stworzony, a nie wymagać dziwnych rzeczy i twierdzić że nie jest dynamiczny.
Edquar
Początkujący
Awatar użytkownika
 
Posty: 105
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Rok produkcji: 2007
0

24 Paź 2022, 06:11

Dobrze, w takim razie golf vi z silnikiem 1.6/102 też jest dynamiczny. Tak go w fabryce stworzyli, że ma mieć dobre osiągi spadając w przepaść.
Przeczytaj jeszcze raz co wypisujesz na temat tej hondy. Silnik ma określoną charakterystykę i tyle, ta akurat jest słaba przy codziennym użytkowaniu bo w najczęściej używanym zakresie obrotów momentu i mocy jest bardzo mało. Co komu z tego, że auto jest "dynamiczne" w górnym zakresie obrotów kiedy jest wtedy nieekonomiczne? Nie po to się kupuje daily żeby cieszyć się z przepalania złotówek

Wrócę jeszcze do tego:
Edquar napisał(a):Hondę jak wkręcisz na obroty to wtedy nawet 140 konny diesel nie ma co szukać.


Sprawdź sobie dane kompaktów z takimi dieslami, np. w focusie był dokładnie 140ps
Nie dość, że nie jest wolniejszy to jeszcze moc/moment dostępna w szerokim zakresie + pali połowę
franccc
Stały forumowicz
 
Posty: 1780
Przebieg/rok: >50tys. km
0

24 Paź 2022, 06:31

Przeglądam to forum od dłuższego czasu i jedyne co ostatnio mi się nasuwa na myśl, to fakt, że schodzi na psy.

W większości tematów, samce alfa przekrzykują się na temat niepowiązany z pytaniem autora.
Moderatorzy - bezrobocie mają chyba.
Emanuel66
Początkujący
Awatar użytkownika
 
Posty: 60
Auto: Honda Civic VIII
1