Wymiana plynu chlodzacego citroen xsara 1.4i SX 98r.

10 Paź 2009, 20:51

Jak wymienić płyn w układzie chłodzącym i w jaki sposób odpowietrzyć cały układ??
mareos
Nowicjusz
 
Posty: 1
Miejscowość: przemyśl

14 Paź 2009, 10:15

mareos napisał(a):Jak wymienić płyn w układzie chłodzącym i w jaki sposób odpowietrzyć cały układ??


Jeżeli chodzi o wymianę płynu, to musisz odłączyć dolną rurę od chłodnicy w celu spuszczenia płynu i odkręcić korek wlewu, podczas spuszczania musisz też pamiętać o naciskaniu górnej rury w celu zejścia płynu z górnego obiegu.
Najlepiej wykonywać na silniku już rozgrzanym, gdyż w tym momencie obieg nie jest zamknięty, lecz otwarty. Więc nie powinno być problemu ze spuszczeniem.
Potem dolną rurę montujesz na swoje miejsce.
Teraz nalewasz płynu (najlepiej koncentrat) w stosunku z wodą destylowaną 1:1 lub 2:1.
Jak już nalejesz płynu naciskasz kilka razy górną rurę w celu przejścia płynu dalej i dolewasz i powtarzasz, aż płyn będzie na wysokości otworu chłodnicy.
Następnie zakręcasz chłodnicę uruchamiasz silnik ( możesz przy gazować ) aż temperatura pokaże Tobie że silnik się nagrzał ( będzie to równoznaczne z uruchomieniem się wentylatora chłodnicy ) = dolna rura dochodząca do chłodnicy powinna być już bardziej niż ciepła. Gasisz silnik i odkręcasz powoli korek od chłodnicy ( uwaga może chlapnąć z ciśnienia ) - dolewasz jeżeli poziom płynu opadł lekko naciskając po uzupełnieniu górna rurę, jeżeli płyn ma tendencję przy naciskaniu rury do wypłynięcia z chłodnicy. Zamykasz całość i możesz śmiało pomykać.

Opis wymiany płynu chłodzącego jest zawsze taki sam jak w większości aut.
Pozdrawiam,
Konrad
ticomaniac
Nowicjusz
 
Posty: 7
Miejscowość: Z.E.W.

17 Paź 2009, 16:54

Z wymianą płynu w chłodnicy najlepiej udać się do warsztatu :grin:
Calitrri 80
Calitrri1980
Nowicjusz
Awatar użytkownika
 
Posty: 30
Miejscowość: Kraków

18 Paź 2009, 00:49

po 1 żadnych rur się nie odkręca :wink: szuka się korka w bloku silnika (taka śruba którą się wykręca i spuszcza płyn) odkręcając korek chłodnicy(jeśli masz coś takiego) lub korek zbiorniczka wyrównawczego
po 2 silnik rozgrzewasz i otwierasz nagrzewnice na ful żeby z niej też wszystko spuścić
po3 nie lej koncentratów tylko normalnie zalej układ chłodzenia zwykłym płynem chłodniczym (koszt nie jest ogromny przewodnictwo cieplne i moment "zagotowania" różnią sie bardzo)
po 4 zalewasz układ chłodzenia (odkręcając wcześniej odpowietrznik który zwykle znajduje się w najwyższym miejscu w układzie chłodzenia) jeśli nie ma (rzadkość ale zdarza się w układach ciśnieniowych) to dolewasz do zbiorniczka na uruchomionym silniku z włączonym na maxa ogrzewaniem aż przestanie brać płyn (nie może braknąć płynu w zbiorniczku ani na chwile)
po wymianie często sprawdzasz płyn i uzupełniasz stan płyn zlewasz do naczynia nie na ziemie bo nie jest on obojętny dla środowiska, należy go potem zutylizować :wink: dlatego najlepiej wymiane zlecić warsztatowi bo nie jest to kosztowna rzecz :wink:
Panowie!! Co JEST!! Ciśnienie mi spada! ;)
pocieszny
Forumowicz VIP
 
Posty: 6650
Zdjęcia: 1
Miejscowość: z błota ;)

15 Sty 2010, 12:09

Calitrri1980 napisał(a):Z wymianą płynu w chłodnicy najlepiej udać się do warsztatu :grin:


Witam.
Takie madre rady zachowaj sobie dla siebie.
Z powazaniem.Pozdrawiam.
processor
processor
Nowicjusz
 
Posty: 29
Miejscowość: podkarpackie

16 Sty 2010, 16:31

Xsara ma zawory odpowietrzające,układ nie odpowietrza się sam.
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8631
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)