Wymiana silnika A17DTE - Opel Astra J

28 Lut 2023, 07:54

Witam
Po wymianie silnika w Astrze J 2012
silnik A17DTE
Auto slabo odpala, nie pokazuje obrotow blad esp, nie równomierne obroty.
Czujnik wału wymieniony na nowy wszystko sprawdzone. Juz brak pomysłów...
Co radzicie?
Pozdrawiam
AnKaanika
Nowicjusz
 
Posty: 8

28 Lut 2023, 08:50

Nie masz żadnych błędów w sterowniku na których można by było się oprzeć?
AnKaanika napisał(a):nie pokazuje obrotow
To że nie pokazuje obrotów jak silnik pracuje to już nie wina samego silnika tylko osprzętu.
AnKaanika napisał(a):Auto slabo odpala
No tu problemów może być sporo. Czy sprawdzał ktoś wtryski, zawór SCV itd.?
Rokiko
Forumowicz VIP
 
Posty: 9766
Zdjęcia: 34

28 Lut 2023, 09:44

Tak wszystko sprawdzone.
Jeszcze jest opcja taka ze na pierścieniu jest za duzo zębów
AnKaanika
Nowicjusz
 
Posty: 8

28 Lut 2023, 09:48

Tak jakby o 2zeby za duzo ale juz nie wiem czy to moze byc powodem
AnKaanika
Nowicjusz
 
Posty: 8

28 Lut 2023, 09:49

Powinien byc taki
AnKaanika
Nowicjusz
 
Posty: 8

28 Lut 2023, 14:40

Może być wiele przyczyn tych błędów po wymianie silnika w Astrze z 2012 roku. Poniżej przedstawiam kilka możliwych przyczyn, które warto sprawdzić:

1. Nieprawidłowy montaż silnika - w przypadku nieprawidłowego montażu silnika, np. źle podłączonych przewodów, nieprawidłowo zamocowanych elementów, może dojść do problemów z odpalaniem auta oraz nierównomiernej pracy silnika.

2. Problem z czujnikami - wymiana silnika może skutkować problemami z czujnikami, np. czujnikami położenia wału korbowego lub czujnikami położenia wałka rozrządu. Jeśli czujnik jest uszkodzony lub źle podłączony, może to powodować problemy z odpalaniem i nierówną pracą silnika.

3. Problemy z elektroniką - w nowszych samochodach elektronika odgrywa coraz większą rolę. Po wymianie silnika, elektronika może potrzebować aktualizacji, aby działać poprawnie z nowym silnikiem. Warto skontaktować się z warsztatem lub serwisem, aby sprawdzić, czy nie ma problemów z elektroniką.

4. Problem z systemem paliwowym - jeśli po wymianie silnika samochód słabo odpala, może to oznaczać problem z systemem paliwowym, np. z pompa paliwowa, wtryskiwaczami lub filtrem paliwa. Warto sprawdzić, czy te elementy są sprawne.

5. Uszkodzenie modułu ESP - po wymianie silnika może dojść do uszkodzenia modułu ESP, co skutkuje pojawieniem się błędu ESP. Warto sprawdzić, czy moduł ESP jest sprawny oraz czy nie ma problemów z przewodami lub czujnikami ESP.
AutomotiveC
Obserwowany
 
Posty: 1

28 Lut 2023, 19:46

Co to za pierścienie? Przecież widać na pierwszy rzut oka że się różnią nie tylko ilością ale i układem tych zębów albo te dwa pierwsze zdjęcia tak to oddają bo są bardzo słabej jakości.
luki1983
Nowicjusz
 
Posty: 4

28 Lut 2023, 21:46

AnKaanika napisał(a):Powinien byc taki

Załączniki

IMG-20230228-WA0002.jpg

Dlaczego uważasz że powinien być taki ? Katalogi mówią że ma być taki jak na pierwszym i drugim zdjęciu . Po za tym była rzetelna diagnostyka komputerem z adekwatnym oprogramowaniem . Czy oprócz odczytania ewentualnych błędów była analiza parametrów bieżących ? W parametrach bieżących sterownik silnika widzi jego obroty ? Jak widzi to licznik nie musi . To inny temat . Co do ESP to jaki tam jest błąd ? Sam wymieniałeś silnik czy to temat typu - mechanik to uczynił , zrobił co zrobił , coś mu nie zagrało a mnie zostawił z problem . Czyli umył ręce a kasę zainkasował :mrgreen:
Nie odpowiadam na problemy na PW
bonifacy
Stały forumowicz
 
Posty: 4728
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 01 01 1981
Auto: Fabia II , Fabia II
Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna

12 Mar 2023, 17:37

Słuchajcie okazało się że to problem tych pierścieni. Po wycięciu dwóch zębów. Odpaliła i chodzi normalnie.
Zdjęcia słabej jakości ponieważ jak się dodaje to zmieniają rozdzielczość
AnKaanika
Nowicjusz
 
Posty: 8