Astra J 1,7 110 KM (A17DTE)

05 Gru 2019, 18:59

Witam, sporadycznie Opel podczas jazdy tracił moc, komunikat : Awaria silnika-skontaktuj się z serwisem. Obroty max 2000. Wyłączenie silnika na kilka minut anulowało problem. Od tygodnia komunikat nie chce zniknąć i auto pracuje w tym trybie cały czas. Po podłączeniu pod komputer widać błędy P0088 i P0089.

Wymieniono czujnik ciśnienia paliwa i regulator ciśnienia paliwa, auto dalej w trybie awaryjnym i brak możliwości skasowania tych błędów z rejestru.

Co z tym fantem zrobić?
Maciej888
Nowicjusz
 
Posty: 3

05 Gru 2019, 20:38

ten silnik jest dość wredny pod tym względem, nigdy nie można postawić jednoznacznej diagnozy. A regulator zmieniany na nowy, używany, org, zamiennik?
radzę sprawdzić jakim ciśnieniem bije pompa na dłuższą metę
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16572
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

05 Gru 2019, 20:47

Regulator nowy oryginalny z Denso
Maciej888
Nowicjusz
 
Posty: 3

05 Gru 2019, 21:48

ale mam nadzieje że nr się zgadza bo tam były różne i nie grają ze sobą, trzeba sprawdzić ciśnienie pompy czy nie wariuje, pompę paliwa także
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16572
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

06 Gru 2019, 11:13

Kao napisał(a):ten silnik jest dość wredny pod tym względem

Delikatnie powiedziane... :ok:
Jak pisze kolega - przy tych błędach warto sprawdzić ciśnienie paliwa. Od tego trzeba było zacząć. Błędy które masz, mogą być tego pochodną.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

06 Gru 2019, 12:25

MotoAlbercik napisał(a):Delikatnie powiedziane...
ja miałem ten silnik i z problemów poznałem go na Maxa, dla niego wystarczy słaba masa lub niesprawny alternator aby były zaburzenia w pracy silnika ale za to gdy już chodzi ok to odwdzięczy się niskim spalaniem i dobrym przyspieszeniem
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16572
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

16 Gru 2019, 21:25

Panowie, udałem się do serwisu Opla. Okazało się że nowy regulator ciśnienia paliwa musi być skalibrowany. Tak też się stało i teraz można się cieszyć bezstresową jazdą. Obyło się bez grubszych napraw. Dzięki i pozdrawiam
Maciej888
Nowicjusz
 
Posty: 3

16 Gru 2019, 22:33

Maciej888 napisał(a):Okazało się że nowy regulator ciśnienia paliwa musi być skalibrowany.
Nie wiem który masz rocznik ale ja w starszym (2005) nic nie kalibrowałem, zmieniłem i było ok, w drugim za to pomógł szok czyli pier... o podłogę :mrgreen: działa już od ok 15 tyś km :wink:
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16572
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4