Wyprawa wokół świata - jaki samochód

06 Kwi 2008, 21:54

Witam serdecznie

Mam mały dylemat na początku 2009 roku wraz ze znajomymi wybieramy sie na wyprawę wokół świata. Aktualnie jesteśmy na etapie wybierania samochodu na tą wyprawę.
Autko musi podałać trudom ponad 70tyś kilometrów ciągłęj jazdy w rozmaitym terenie, od autostrad USA po bezdroża syberii czy ameryki południowej.
Dobrze żeby w miarę komfortowo w samochodzie mogły podróżować 3 osoby.
Wiadomo nie będzie to off-road ale nigdy nic nie wiadomo trzeba być przygotowanym na wszystko.
Na dachu prawie na pewno powinien znaleźć się namiocik.

Bardzo bym prosił o wszelkie sugestie dotyczące konkretnych modeli, roczników.
Jeżeli macie również namiary na warsztaty które przeprowadzają przystosowanie auta do wypraw byłbym bardzo wdzięczny.

Z góry wielkie dzieki
kmajor
Nowicjusz
 
Posty: 2

06 Kwi 2008, 22:00

to może coś takiego ???
diesel
220 KM
poj.silnika 3.5 l.
wyposażenie też niczego sobie

[link do oferty na Allegro wygasł]
Ostatnio edytowany przez conest997, 07 Kwi 2008, 19:10, edytowano w sumie 1 raz
Samochód jest bogiem, prędkość nałogiem, nitro zabawą a tuning podstawą ;-)
conest997
Zaawansowany
Awatar użytkownika
 
Posty: 661
Zdjęcia: 4
Miejscowość: Olsztyn
Auto: BMW E36 coupe 2.0 170 km

06 Kwi 2008, 22:06

Widzę ze humor dopisuje :)
Raczej zastanawiałem się między
Toyota LC
Mercedes G
nissan patrol GR
kmajor
Nowicjusz
 
Posty: 2

07 Kwi 2008, 12:27

Poleciłbym raczej coś prostego i nienajmłodszego, wybebeszonego z elektroniki do maksimum... silnik raczej diesel wolnossący, dużej pojemności, wysokie zawieszenie (bez przesady - żaden monstertruck!)...
Chodzi o to , żeby w razie jakiejkolwiek awarii (nie licz na to, że na tak długiej trasie nic się nie stanie!) naprawa nie wymagała specjalistycznego warsztatu, paliwo kiepskiej jakości nie rozwalało silnika, aasfaln mniej równy od Polskich dróg nie uniemożliwiał dalszej podróży...
Pozdr
fourup
Nie udzielam porad na PW - tylko forum ogólne!
fourup
Zaawansowany
Awatar użytkownika
 
Posty: 974
Miejscowość: Kraków, Słomniki
Prawo jazdy: 08 01 1999
Auto: Mercedes S124 250D
Silnik: OM602
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 1990

08 Kwi 2008, 10:04

@Conest997 - silnik Isuzu 3.5 V6 to silnik zasilany etyliną, nie diesel... Wprawdzie są to z regóły silniki szybsze, jednak mniej trwałe nawet od starego 2.8 TD/TDI. Poza tym, awaryjność silników diesla jest niższa, a mając w planie kilkadziesiąt tysięcy kilometrów do przejechania trzeba brać to pod uwagę! Kolejnym argumentem na korzyść diesla jest fakt, że są one bardziej ekonomiczne a jednocześnie bardziej tolerancyjne jeśli chodzi o jakość paliwa. W najgorszym wypadku wlejesz takiemu olej rzepakowy do baku i pojedziesz dalej...

Kolejnym ważnym aspektem jest dostępność części zamiennych na całej trasie planowanej jazdy... Isuzu było produkowane przez różnych producentów (pod różnymi, bardzo zbliżonymi nazwami), np. Vauxhall, Opel, Holden, Honda, Chevrolet... Każdy z tych producentów wprowadzał jakieś swoje drobne "usprawnienia", co powoduje, że nie wszystkie części są wymienne między modelami, oraz - nie wszędzie będą dostępne właściwe części w rozsądnym czasie i cenie...

Z powyższych powodów poleciłbym jednak coś z rodziny Land Roverów. Zwłaszcza stare dobre "Serie" - toporne, ale niezawodne. No i na całym świecie części do dostania "od ręki". Sliniki może nie najmocniejsze, ale z racji swojego niewysilenia - długowieczne i trudne do "zarżnięcia"...

PS.: Namiar na warsztat - poszedł na PRIV...
Pozdr
fourup
Nie udzielam porad na PW - tylko forum ogólne!
fourup
Zaawansowany
Awatar użytkownika
 
Posty: 974
Miejscowość: Kraków, Słomniki
Prawo jazdy: 08 01 1999
Auto: Mercedes S124 250D
Silnik: OM602
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 1990

08 Kwi 2008, 19:59

A co myślisz o Volkswagenie Touaregu? Chociaż również wydaje mi się, że dobry może być w tym celu Nissan Patrol. Niezawodne, w miarę bezawaryjne...
Verceti
Nowicjusz
Awatar użytkownika
 
Posty: 6
Miejscowość: Radom
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Brytyjczycy wybrali najlepszą hybrydę
    Brytyjski portal Auto Trader przyznał Lexusowi NX 300h tytuł najlepszego samochodu hybrydowego na brytyjskim rynku. Nagroda została przyznana w ramach plebiscytu 2020 New Car Awards. Najlepszy w ogólnym rankingu W ...
    Poskramiacz śniegu z 1934 roku - Skoda Popular
    Czeska marka rozwijała przemyślane i skuteczne sposoby na radzenie sobie z dużym śniegiem i trudnym zimowymi warunkami już ponad osiemdziesiąt lat temu. Znany model POPULAR dokonał podczas zim lat 30 wielu spektakularnych ...

08 Kwi 2008, 20:08

Jeśli Patrol - to szerokim łukiem mijaj silniki RD28T (mocno wybuchowe są)... polecam SD33, ewentualnie 4.2 (oznaczenia nie pamiętam)
Pozdr
fourup
Nie udzielam porad na PW - tylko forum ogólne!
fourup
Zaawansowany
Awatar użytkownika
 
Posty: 974
Miejscowość: Kraków, Słomniki
Prawo jazdy: 08 01 1999
Auto: Mercedes S124 250D
Silnik: OM602
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 1990

09 Kwi 2008, 16:45

Patrol K160 z silnikiem 3.3D Nie do zarżnięcia i z trwałymi napędami.
Land Cruiser HJ61 z silnikiem 4.2TD. Jak wyżej.
Land Cruiser J78 z silnikiem 4.2TD. Jak wyżej.

Długie (5 drzwi) auta, pojemne, produkowne z myślą o długich i ciężkich wyprawach.
Obstawiałbym toykę. Szczególnie tą drugą. Niestety jej kupno graniczy z cudem, kto ma ten się nie pozbywa.

Pomyśl też na toyotą HDJ80 z silnikiem 4.2TD. To najmłodszy, najbardziej komfortowy ze wszystkich wyżej wymienionych, również duży i pojemny. Awaryjność jak w toyocie. Po przeglądzie prawie żadna. :wink:

Sugestiami typu tuareg i inne wynalazki nawet nie zawracaj sobie głowy.
SCARAB TEAM
Karson
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2335
Zdjęcia: 20
Miejscowość: Kielce