Z14XEP - kontrolka oleju.

16 Lut 2020, 20:20

Witam serdecznie.


Jestem załamany, ponieważ dwa miesiące temu wykonałem u mechanik "mini remont silnika" - wymiana pękniętej głowicy, rozrządu uszczelniaczy,płynów, itd., itp (koszt 3500 zł). Teraz okazało się, że trzeba jeszcze wymienić termostat, ponieważ temperatura na wyświetlaczu max 70-73 stopnie, a węże ciepłe.. No i.. po wymianie na rozgrzanym silniku zapala się kontrolka ciśnienia oleju (wcześniej zapewne temperatura była niższa).

Pojechałem z tym do mechanika, który stwierdził że jest prawie wszystko okey - ciśnienie na zimnym ok, 4.5 bar , na rozgrzanym 0.8 bar (wiem że to za mało, ale mechanik twierdzi że wraz z płynącym czasem, eksploatacją to ciśnienie się zmniejsza i się tyn nie przejmować), wymienił profilaktycznie czujnik.

Dzisiaj, po rozgrzaniu.. kontrolka znów na chwilkę zamrugała i cisza.. Po 30 km trasie, hamując z prędkości 100 km/h, znów nastąpiło zapalenie się kontrolki, które zniknęło natychmiast po dodaniu niewielkiej ilości gazu i pojawiło się terkotanie (popychacze? rozrząd?). Następnie przejechałem ok 1,5 km i znów sytuacja z kontrolką się powtórzyła, odstawiłem auto do garażu.


Nie wiem teraz co dalej robić, zrobiłem praktycznie całą górę... a teraz pojawiło się to. Od czego zacząć (Czy w ogóle jest jakieś rozwiązanie niekosztowne na tym etapie :( ) ?

Panewki? Pompa? Wymiana silnika?

Dodam jeszcze, że przy wymianie głowicy, został wymieniony olej z 10w40 na 5w30 bez płukania (mechanik twierdzi ze wszystko jest czyste, a miska olejowa także została wyczyszczona). , a sytuacją z chwilowo zapalającą się kontrolką zdarzała się już przed remontem (latem) - niestety przy remoncie głowicy, mechanik nie pomierzył ciśnienia.


Olej obecnie to Valvoline Synpower 5w30 - stan max, zauważyłem niższe spalanie oleju.


Z góry dziękuje za rady i życzę miłego wieczoru. :)
irokez941
Nowicjusz
 
Posty: 40
Zdjęcia: 13
Prawo jazdy: 01 12 2012
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: ASTRA III H
Silnik: 1.4 16V TWINPORT
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2004

16 Lut 2020, 22:23

zweryfikować panewki i wymienić pompę oleju skoro ona świruje
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 10600
Zdjęcia: 49
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km

16 Lut 2020, 22:29

Czyli w kwestii panewek bez rozbierania silnika się nie obejdzie, rozumiem?


Pomyślałem jeszcze o zmianie oleju na 5w50, np. VALVOLINE VR1 RACING 5W50. Czy to dobry pomysł?
irokez941
Nowicjusz
 
Posty: 40
Zdjęcia: 13
Prawo jazdy: 01 12 2012
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: ASTRA III H
Silnik: 1.4 16V TWINPORT
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2004

16 Lut 2020, 22:34

Nie wiem dokładnie jak zbudowany jest twój silnik, czy wystarczy zdjąć miske czy blok jest 2 częściowy. Ja bym zdemontował miskę i zajrzał czy da się do panewek dość, jak tak to przejrzeć, jak nie to już musisz zdecydować czy ryzykujesz i zostawiasz czy biegniesz dalej, pompę bym wymienił. Olej zmienisz a jak nic to nie pomoże to masz tylko dodatkowe koszta do tyłu.
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 10600
Zdjęcia: 49
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km

16 Lut 2020, 22:50

kontrolka oleju.">Z14XEP - kontrolka oleju. Dziękuje za radę.

Patrząc na schemat silnika, to chyba powinno się udać po ściągnięciu miski.

Przekażę to mojemu mechanikowi, miejmy nadzieję że wymiana pompy załatwi sprawę.


Pozdrawiam.
irokez941
Nowicjusz
 
Posty: 40
Zdjęcia: 13
Prawo jazdy: 01 12 2012
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: ASTRA III H
Silnik: 1.4 16V TWINPORT
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2004

17 Lut 2020, 11:16

irokez941 napisał(a):Pojechałem z tym do mechanika, który stwierdził że jest prawie wszystko okey - ciśnienie na zimnym ok, 4.5 bar , na rozgrzanym 0.8 bar (wiem że to za mało, ale mechanik twierdzi że wraz z płynącym czasem, eksploatacją to ciśnienie się zmniejsza i się tyn nie przejmować),

irokez941 napisał(a):Po 30 km trasie, hamując z prędkości 100 km/h, znów nastąpiło zapalenie się kontrolki , które zniknęło natychmiast po dodaniu niewielkiej ilości gazu i pojawiło się terkotanie (popychacze? rozrząd?).

Ciśnienie oleju powinno wynosić od 2 do 4,5 bara. ),0,8 bara to za mało. Dlatego ta kontrolka i terkotanie. Mogę delikatnie zaproponować wymianę mechanika oraz wymianę pompy, która ewidentnie siadła.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16218
Zdjęcia: 1185
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Volvo 900 - samochód do driftu Volvo 900 - samochód do driftu
    Volvo pożegnało się już z napędem na tył, ale kiedyś sprawy miały się zupełnie inaczej. A modele z serii 200, 700 i 900 wychowały wielu skandynawskich rajdowców i drifterów, którzy za ich kierownicą ćwiczyli ...
    Limuzyny - przegląd polskiego rynku Limuzyny - przegląd polskiego rynku
    Nawiązując do wydarzenia które dzisiaj się rozpoczyna to limuzyna Donalda Trumpa jest już w Warszawie i budzi na pewno nie małe emocje nie tylko miłośników motoryzacji. Ten opancerzony samochód wyposażony ...

  • 17 Lut 2020, 19:54

    Dziękuje za rady.

    Sprawa wygląda tak, że na pierwszy ogień idzie pompa.


    Dzisiaj kolejne sprawdzanie ciśnienia i wynik podobny. Niestety mech będzie mógł się zając autem dopiero pod koniec tygodnia... Dlatego też nalegałem, aby wstawił tymczasowo stary termostat i też tak zrobił.

    Problem z ciśnieniem (kontrolka) pojawił się po wymianie termostatu.. co ciekawe różnica 20 stopni cieczy/oleju spowodowała tak duży spadek ciśnienia.

    Mechanik mówi, że przez kilka dni mogę pokonywać 10-15 km i się nic nie stanie.. Sam już nie wiem czy mam w to wierzyć.


    Pozdrawiam.
    irokez941
    Nowicjusz
     
    Posty: 40
    Zdjęcia: 13
    Prawo jazdy: 01 12 2012
    Przebieg/rok: 15tys. km
    Auto: ASTRA III H
    Silnik: 1.4 16V TWINPORT
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Hatchback
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 2004

    17 Lut 2020, 20:36

    Powiem krótko, nie ma ciśnienia, nie ma smarowania. Czy możesz jezdzić? pewnie że możesz tylko trzeba sie zastanowić za jaką cenę, w tej chwili prawdopodobnie jeszcze masz co ratować, później już może być tylko gorzej. Jak znajdę foto to pokażę Ci jak wyglądała panewka w moim przypadku gdzie ciśnienie oleju jeszcze było prawidłowe.

    Edit tu są słynne panewki zagodkowe-stuki-w-silniku-vt117185.htm
    To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
    Kao
    Moderator
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 10600
    Zdjęcia: 49
    Miejscowość: Francja
    Przebieg/rok: 40tys. km

    17 Lut 2020, 22:45

    To już w ogóle ciekawy przypadek. Czyli ta wytarta panewka zmieniła położenie całego walu, tak że uszkodziło tłok w innym cylindrze? Coś w tym stylu?

    Wracając do mnie... Odpuszczę jazdę, zrobię tylko emerycką trasę, odstawiając auto do mechanika. Dam znać co tam dokładnie się wydarzyło.
    irokez941
    Nowicjusz
     
    Posty: 40
    Zdjęcia: 13
    Prawo jazdy: 01 12 2012
    Przebieg/rok: 15tys. km
    Auto: ASTRA III H
    Silnik: 1.4 16V TWINPORT
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Hatchback
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 2004

    17 Lut 2020, 22:56

    irokez941 napisał(a):Czyli ta wytarta panewka zmieniła położenie całego walu, tak że uszkodziło tłok w innym cylindrze? Coś w tym stylu?
    nie, jedno nie wpływa na pracę drugiego, poprostu tak się zdarzyło, przebieg i brak wymiany oleju doprowadziły do takiego stanu
    To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
    Kao
    Moderator
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 10600
    Zdjęcia: 49
    Miejscowość: Francja
    Przebieg/rok: 40tys. km

    20 Lut 2020, 20:49

    Witam ponownie.


    Mechanik wymontował miskę, oraz pokrywę rozrządu. Okazało się że elementy pompy (zębatka) , oraz pokrywa rozrządu w miejscu umieszczenia pompy, posiadają dużą ilość nitkowatych rys (zapomniałem zrobić zdjęć :o )

    Mechanik twierdzi, że jedyną opcją jest wymiana pokrywy + pompa, że te "nitki" powstały na skutek eksploatacji (204 tys km), a do panewek nie będzie zaglądał, bo to nie jest ich wina i nie ma to sensu.

    Rozmawiałem też z drugim mechanikiem, który twierdzi że w silnikach z rodziny XEP pompy lubią się zacierać, więc już nawet po ok. 100 tys km. wraz z wymianą łańcucha (ten felerny napinacz...), zaleca się wymianę pompy.

    Teraz jestem na etapie szukania używanej pokrywy rozrządu + pompa.. tylko tak.... Używana pokrywa (NR PRODUKCYJNY 24469096), to koszt od 200 zł, do 600 zł (mech radzi szukać z jak najniższym przebiegiem), druga sprawa to istnieje taki zestaw naprawczy jak np.https://allegro.pl/oferta/opel-agila-astra-zestaw-naprawczy-pompy-oleju-gm-7196949835, tylko w tym przypadku pozostają te nieszczęsne rysy na pokrywie. ;/

    Mam na oku taką pokrywę z przebiegiem 170 tys., (lokalnie za 200 zł) lecz nie wiem czy jest sens się w to pakować.

    Także nie wiem co dalej z olejem, przy okazji remontu głowicy wlany został 5w30, pomimo iż wcześniej zalewany był 10w40 (na nim także kontrolka potrafiła zamrugać).

    Wrócić do 10w40? Nadmienię iż auto w przypadku 5w30 miało o wiele mniejszy apetyt na olej.

    EDIT: trochę dziwi mnie jedna rzecz. Bo jak tak patrzę na zdjęcia z przesłanego powyżej linku, to te rysy na nowych naprawczych elementach, wyglądają bardzo podobnie do moich. :D

    Pozdrawiam.
    irokez941
    Nowicjusz
     
    Posty: 40
    Zdjęcia: 13
    Prawo jazdy: 01 12 2012
    Przebieg/rok: 15tys. km
    Auto: ASTRA III H
    Silnik: 1.4 16V TWINPORT
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Hatchback
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 2004

    20 Lut 2020, 21:34

    irokez941 napisał(a):a do panewek nie będzie zaglądał, bo to nie jest ich wina i nie ma to sensu.
    co to za trol? początkowo pominął sprawdzenie pompy mając ją w ręku, potem wciska Ci że to normalne i się nie przejmować a teraz że panewek nie chce mu sie sprawdzać? dla mnie to jakis totalny idiota. Nalegaj aby sprawdził te panewki bo to ważna rzecz a są już na wierzchu a mogły dostać po tyłku bo pompa była już od dawna nie wydajna chodz o tym nie wiedziałeś. Co kupić? nie wiem, ja bym kupił zestaw naprawczy, używkę możesz zweryfikować dopiero w rękach, nie jesteś w stanie zweryfikować jej przebiegu wiesz że w pl przebieg jest do uzgodnienia a sprzedawca części powie Ci to co chcesz usłyszeć.
    Ps. skończ znajomość z tym mechanikiem dobrze Ci radzę
    To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
    Kao
    Moderator
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 10600
    Zdjęcia: 49
    Miejscowość: Francja
    Przebieg/rok: 40tys. km

    21 Lut 2020, 18:30

    Mechanik sprawdzi panewki.

    W dniu dzisiejszym udało mi się porobić kilka zdjęć do oceny:

    kontrolka oleju.">Z14XEP - kontrolka oleju. Z14XEP - kontrolka oleju. Z14XEP - kontrolka oleju. Z14XEP - kontrolka oleju. Z14XEP - kontrolka oleju.
    irokez941
    Nowicjusz
     
    Posty: 40
    Zdjęcia: 13
    Prawo jazdy: 01 12 2012
    Przebieg/rok: 15tys. km
    Auto: ASTRA III H
    Silnik: 1.4 16V TWINPORT
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Hatchback
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 2004

    21 Lut 2020, 19:02

    No trochę jest wyorana
    To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
    Kao
    Moderator
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 10600
    Zdjęcia: 49
    Miejscowość: Francja
    Przebieg/rok: 40tys. km

    21 Lut 2020, 19:26

    No cóż.. Trzeba szukać używki, wraz z pokrywą. :bored:
    irokez941
    Nowicjusz
     
    Posty: 40
    Zdjęcia: 13
    Prawo jazdy: 01 12 2012
    Przebieg/rok: 15tys. km
    Auto: ASTRA III H
    Silnik: 1.4 16V TWINPORT
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Hatchback
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 2004