Za najlepszą fachową pomoc wyślę brelok.

za najlepszą fachową pomoc wyślę brelok.

26 Lut 2016, 00:47

Witam. Zastanawiam się ciągle nad zakupem auta, właśnie wróciłem z Anglii, uskładałem sumę którą chcę przeznaczyć na auto i jest to 25.000PLN.
Moje typy to honda accord VII. Tylko tu zaczyna się problem, Z jakim silnikiem? 155 v-tec 2.0 czy 2.2 diesla? Patrząc na ceny ropy i spalanie wszystko wskazuje tylko właśnie na diesla.
Wyczytałem w necie ze spalanie BP 9,1 przy 6.7 ON To jest prawie 2,5 litra różnicy przy 100km. Oczywiście te statystyki nie są idealne bo to zależy od kierowcy. Czy jestem w stanie kupić hondę za te pieniądze w dobrym stanie?
Czy właśnie silnik diesla przy przebiegu do 200.000 KM to dużo? Na otomoto widziałem roczniki 2005 a nawet 2006 z przebiegiem 195000 km za ~25.000 PLN.

Za pomoc dam łapkę a za najbardziej pomocną wypowiedź wyślę brelok z logiem marki samochodu.
snazo07
Nowicjusz
 
Posty: 12
Rejestracja: 25 Sty 2016, 00:06
Prawo jazdy od: 16 07 2011
Auto: nie mam

Re: za najlepszą fachową pomoc wyślę brelok.

26 Lut 2016, 01:10

Wszystko rozchodzi się o to, jakie przebiegi roczne robisz i w jakim środowisku (trasa, miasto). Diesle nie nadają się do jazdy na krótkich odcinkach - szybciej się wtedy zużywają, dużo palą. Mogę tutaj przytoczyć spalanie Focusa 1.6 TDCI, a więc teoretycznie szybciej nagrzewajacego się od większych silników - po przejechaniu ~5-7km przy temp 0-5st C spalanie na komputerze to przedział 6,7-7.5l a więc nie tak mało. Dla Januszy - silnik w pełni sprawny, fizyki się nie oszuka.
Natomiast przy temperaturach wiosennych bez klimy spalanie z komputera, które ma niewiele wspólnego z rzeczywistością, osiągane w małym mieście to okolice piątki... I to te dolne. Podkreślam, dane te nie mają wiele wspólnego z rzeczywistością, żeby nie było że się tym jaram
Problem jest też taki, że 2.2 i-cdti miały kilka chorób wieku dziecięcego w tym awarie łańcuchowego rozrządu. Od początku był chyba dpf, a więc kolejny minus jeśli robisz krótkie odcinki
Wg mnie nie warto jest aż takiej wagi przywiązywać do tego niższego spalania w dieslu, bo to co zaoszczędzisz i tak włożysz w naprawy. Żeby dobrze na tym wyjść musiałbyś robić jakieś abstrakcyjne przebiegi. Lepiej szukać zadbanej benzyny z poczatku produkcji :ok:
Serdecznie zapraszam do lektury nowego poradnika nowa-jakosc-aut-poflotowych-vt97851.htm
mike
Moderator - Jakie auto kupić?
Awatar użytkownika
 
Posty: 9554
Zdjęcia: 11
Rejestracja: 03 Sty 2014, 18:52
Miejscowość: Zawiercie|Kraków
Prawo jazdy od: 04 09 2013
Auto: Ford Focus Mk II
Silnik: 1.6 TDCI 109KM
Rok produkcji: 2008

Re: za najlepszą fachową pomoc wyślę brelok.

26 Lut 2016, 07:07

Ten diesel jest trwały, ale te auta mają duże przebiegi (po 300-400 tys.km). A ceny części są bardzo wysokie. Zgadzam się z przedmówcą, jak nie korzystasz z diesla tak jak trzeba to nie warto.
Ossy
Stały forumowicz
 
Posty: 3566
Zdjęcia: 0
Rejestracja: 16 Wrz 2014, 15:34
Prawo jazdy od: 07 01 2010
Przebieg/rok: 35tys. km
Auto: Volvo S60
Silnik: 2.4T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2002

Re: za najlepszą fachową pomoc wyślę brelok.

26 Lut 2016, 12:27

Małe miasto 50 tys mieszkańców. Raczej bez Większych korków. Na codzień po 10-20 km i od czasu do czasu jakaś większa trasa
snazo07
Nowicjusz
 
Posty: 12
Rejestracja: 25 Sty 2016, 00:06
Prawo jazdy od: 16 07 2011
Auto: nie mam

Re: za najlepszą fachową pomoc wyślę brelok.

26 Lut 2016, 14:00

W twoim przypadku lepszym wyborem będzie benzyna + Gaz , jeśli chcesz oszczędności.
Ale trzeba pamiętać o regulacji zaworów co 20 k km. i instalację trzeba założyć dobrej jakości u dobrego fachowca .
sanvean23
Zaawansowany
Awatar użytkownika
 
Posty: 559
Rejestracja: 28 Sty 2014, 20:41
Auto: Punto 2FL |Honda Civic VIII
Silnik: 1.2 16V | 1.8

Re: za najlepszą fachową pomoc wyślę brelok.

26 Lut 2016, 16:18

Nie gaz w zupełności mnie nie interesuje interesuje. Więc co lepsze? Diesel ok. 2005/6 rocznik z przebiegiem do 200000
Czy benzyna 2.0 155KM. 2003/4 rocznik z przebiegiem również do 200000?
Aby w miarę możliwości było oszczędnie?
Bardzo podoba mi się ten model samochodu. Inni proponowali audi itd. Ale sam już nie wiem
snazo07
Nowicjusz
 
Posty: 12
Rejestracja: 25 Sty 2016, 00:06
Prawo jazdy od: 16 07 2011
Auto: nie mam
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Nowa generacja Lexusa IS pierwsze oficjalne zdjęcia Nowa generacja Lexusa IS pierwsze oficjalne zdjęcia
    Światowa premiera całkowicie nowego Lexusa IS będzie miała miejsce 15 stycznia 2013 roku na Salonie Motoryzacyjnym w Detroit. Na rynku europejskim nowy model dostępny będzie między innymi w wersji IS 250 oraz w wersji IS ...
    Hennessey Venom GT - najszybszy samochód świata Hennessey Venom GT - najszybszy samochód świata
    Najszybszy samochód świata Hennessey Venom GT osiągnął prędkość 435.31 km/h (270.49 mil/godzinę) 14 lutego tym samym ustanawiając światowy rekord prędkości dla 2-miejscowego samochodu sportowego. Test podczas którego ...

  • Re: za najlepszą fachową pomoc wyślę brelok.

    26 Lut 2016, 16:23

    snazo07 napisał(a):Za pomoc dam łapkę a za najbardziej pomocną wypowiedź wyślę brelok z logiem marki samochodu.


    Bardzo hojnie. :D Czemu tu nie ma wiecej takich osób ?
    krikus
    fs...VIP
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 2693
    Zdjęcia: 125
    Rejestracja: 28 Lis 2009, 12:42
    Auto: Opel Vectra C 1.8

    Re: za najlepszą fachową pomoc wyślę brelok.

    26 Lut 2016, 16:33

    snazo07 napisał(a):Więc co lepsze? Diesel ok. 2005/6 rocznik z przebiegiem do 200000
    Czy benzyna 2.0 155KM. 2003/4 rocznik z przebiegiem również do 200000?
    chyba nie przeczytałeś mojego postu a na pewno nie ze zrozumieniem...
    Druga sprawa to te 200k km nie będą prawdziwe czy to w benzynie czy tym bardziej dieslu. A jeśli już będą to odpowiednio droższe :roll:
    Serdecznie zapraszam do lektury nowego poradnika nowa-jakosc-aut-poflotowych-vt97851.htm
    mike
    Moderator - Jakie auto kupić?
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 9554
    Zdjęcia: 11
    Rejestracja: 03 Sty 2014, 18:52
    Miejscowość: Zawiercie|Kraków
    Prawo jazdy od: 04 09 2013
    Auto: Ford Focus Mk II
    Silnik: 1.6 TDCI 109KM
    Rok produkcji: 2008

    Re: za najlepszą fachową pomoc wyślę brelok.

    26 Lut 2016, 17:09

    krikus napisał(a):Bardzo hojnie


    Też chcę wziąć udział w tym konkursie :D
    Jako, że nie uznaję używanych, nowoczesnych klekotów wybrałbym 2.0 v-tec 155KM, ale dopiero od 2005 r. (w silnikach z początku produkcji był problem z szybko wycierającymi się wałkami rozrządu, po zmianie dostawcy wałków to pancerny motor, jeden z najlepszych benzyniaków ostatniego dziesięciolecia). Przy spokojnej jeździe pali mniej niż inne dwulitrówki (ale i tak trzeba liczyć te 10 litrów średnio), a przy wkręceniu na wysokie obroty pokazuje pazur :ok: Przyjemniej rzecz jasna jeździ się dieslem 2.2, ale tak jak napisał mike1735 dużo rzeczy może się w nim popsuć i tak jak napisał Ossy ceny części są bardzo wysokie. No i tu dochodzimy do kwestii kosztów - Hondy nie wyróżniają się specjalnie wśród innych aut jakością wykonania, spasowania elementów, poziomem wyciszenia, powiedziałbym nawet, że stoją na podobnym poziomie jak populusy w stylu Ford Mondeo czy Opel Vectra. Odbiegają od nich jednak na minus kosztami serwisu i części, a opinie o ich niezawodności są bardzo przesadzone. Owszem, silniki mają dopracowane i bezproblemowe, ale takie elementy jak przekładnie kierownicze, sprzęgła, skrzynie biegów, zawieszenia psują się dokładnie tak samo jak w innych samochodach, zaś koszt ich napraw wynosi tyle ile w przypadku aut pozycjonowanych jako premium. Innymi słowy - są niezawodne w tym znaczeniu, że dojedziesz nimi spokojnie od punktu A do punktu B bez udziału lawety, ale nie licz na to, że będziesz jedynie tankował i zmieniał olej :ok:
    Jako wcale nie gorsze alternatywy polecam wymienione wyżej Mondeo, Vectrę i Renault Lagunę III 2.0T.
    łysy
    Stały forumowicz
     
    Posty: 2346
    Zdjęcia: 2
    Rejestracja: 09 Lut 2014, 09:20
    Prawo jazdy od: 12 09 2001
    Auto: VW Golf VII
    Silnik: 1.4 TSI 150KM
    Paliwo: Benzyna

    Re: za najlepszą fachową pomoc wyślę brelok.

    26 Lut 2016, 18:04

    snazo07 napisał(a):Diesel ok. 2005/6 rocznik z przebiegiem do 200000

    zapomnij o takim przebiegu... u mnie Accordy w firmie z 2008r. mają po 400tys. i są to normalne wartości rzeczywistego (nie licznikowego) przebiegu w dieslach
    Życie jest zbyt krótkie aby jeździć nudnymi samochodami.

    IS 200 by dzida
    lexus-is-200-od-dzidy-vt91140.htm
    dzida
    Forumowicz VIP
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 13242
    Zdjęcia: 96
    Rejestracja: 05 Lis 2011, 21:40
    Miejscowość: Biłgoraj
    Prawo jazdy od: 05 05 2008
    Auto: Lexus IS 200
    Silnik: 2,0 R6 155KM
    Paliwo: Benzyna
    Typ: Sedan/Limuzyna
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 2000

    Re: za najlepszą fachową pomoc wyślę brelok.

    26 Lut 2016, 18:49

    Jeśli auto jest z Niemiec to licz min.15-20 tys.km rocznie dla benzyny lub 30-50 tys.km rocznie dla diesla. Z polskiego salonu może mieć mniej ale to nie oznacza, że będzie mniej wyeksploatowany. Przy jeździe na krótkich odcinkach żaden nowoczesny diesel się nie nadaje. Najlepiej wziąć zadbaną benzynę i założyć LPG. Moje propozycje (linki przykładowe):
    [link wygasł]
    [link wygasł]
    [link wygasł]
    [link wygasł]
    Ossy
    Stały forumowicz
     
    Posty: 3566
    Zdjęcia: 0
    Rejestracja: 16 Wrz 2014, 15:34
    Prawo jazdy od: 07 01 2010
    Przebieg/rok: 35tys. km
    Auto: Volvo S60
    Silnik: 2.4T
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Sedan/Limuzyna
    Skrzynia biegów: Automatyczna
    Rok produkcji: 2002

    Re: za najlepszą fachową pomoc wyślę brelok.

    26 Lut 2016, 21:24

    20 kilometrów dziennie w każdy dzień w skali roku daje 7300 kilometrów, zakładając, że dwa razy w miesiącu zamiast 20 kilometrów zrobisz po 300 kilometrów to wychodzi razem 13800 kilometrów, czyli przebieg na benzynę w sam raz. Nadal się dziwię, skąd ten kult diesla jeszcze w Polsce trwa i nawet często zakup diesla u niektórych jest wyznacznikiem prestiżu. Nawet jeśliby diesel palił Ci 2,5 litra więcej na 100 kilometrów, to przy dystansie 13800 i obecnych cenach paliw to jest różnica w granicach 1500zł w skali roku, przy czym w tym przypadku wątpię w różnicę aż 2,5 litra, obstawiam, że będzie to maksymalnie 2 litry, co wówczas da różnicę na paliwie rzędu niecałych 1300zł. Czy 1300zł w skali roku to naprawdę tak dużo, kupując auto za 25 tysięcy złotych??? Przecież to są śmieszne pieniądze w porównaniu do tego, ile się wydaje na sam zakup. Oprócz tego bierz pod uwagę, że szansę na zakup podobnie zadbanego egzemplarza diesla co benzyny masz co najmniej o połowę mniejsze, bo diesle robią spore przebiegi i są bardziej zajeżdżone - tracisz czas i nerwy na poszukiwania idealnego egzemplarza, przy benzynie może się okazać, że kupisz pierwszy oglądany egzemplarz. Użytkując diesla musisz przestrzegać wielu ,,przykazań'', które Cię ograniczają - nie gaś od razu po dłuższej jeździe, nie jeździj na krótkich dystansach, nie pałuj na zimnym itd. Nawet przestrzeganie tych wszystkich przykazań i tak często nie daje rezultatu, bo diesel po pewnym czasie po prostu zastrajkuje i oleje Twoje starania, bo nowoczesne diesle mają tyle skomplikowanych części, że wręcz nie ma możliwości uniknięcia w dłuższym okresie awarii którejś z nich. I uwierz, naprawy diesla naprawdę mogą pochłonąć krocie.

    W rezultacie po trzech latach użytkowania diesla, nie będziesz na plusie 3900zł względem benzyny (3*1300zł=3900zł), tylko może się okazać, że po pierwszym roku będzie to 1300zł na plusie, ale w drugim roku 700zł na minusie, bo ,,padnie'' Ci jakiś kosztowny element, np. dwumas za 2000zł i w trzecim roku 800zł na plusie, bo też coś padnie, tyle, że za 500zł. W efekcie zamiast 3900 wyjdzie zaledwie 1100zł, nie zapominając o straconych nerwach na wizyty w serwisach. :ok:

    Oczywiście moje obliczenia są przykładowe, ale chciałem ukazać, że liczenie, iż diesel pali 2 litry mniej, to po przejechaniu X kilometrów da zysk X jest błędne, bo nie uwzględnia kosztów eksploatacji diesla, które praktycznie ZAWSZE są wyższe od benzyny, czasem o wiele. Oczywiście jest też wyjście polegające na kupnie zadbanego diesla i przed zakupem zadania mu pytań: Zamierzam użytkować Cię przez najbliższe 4 lata i przejechać 60 tysięcy kilometrów, drogi dwumasie, turbosprężarko, układzie wtryskowy, potężny akumulatorze, filtrze DPF itd. czy wytrzymacie ze mną ten okres nie generując kosztów i nie psując się? Gdyby każda część mogła odpowiedzieć w jakim stanie zużycia jest, byłoby ok - dwumas by powiedział, że umrze za jakieś 20 tysięcy, więc nie kupujemy tego egzemplarza. Niestety, w rzeczywistości tak pięknie nie jest :D

    Jak już naprawdę chcesz być oszczędny, to zamontuj LPG do benzyny, choć moim zdaniem przy przebiegu rocznym niecałych 14 tysięcy kilometrów nie ma sensu sobie tym głowy zawracać.

    A jak już chcesz być naprawdę oszczędny, to kup auto starsze o 2 lata i wydaj na nie 20 zamiast 25 tysięcy - resztę zostaw na paliwo :D

    A co do konkretnego modelu auta to się nie wypowiem, bo z accordem nie miałem zbyt wiele do czynienia.
    Petento
    Początkujący
     
    Posty: 166
    Rejestracja: 19 Paź 2014, 16:03
    Auto: VW Polo
     
    • Rozbity przód, Skoda Yeti
      Tańczące dziewczyny na targach
      Droga szybkiego ruchu, Hyundai ix35 Fuel Cell
      Autosalon Bruksela 2006