Zakup auta - zerowa wiedza o samochodach

08 Paź 2019, 08:58

ika7 napisał(a):Panów propozycje adekwatne do moich potrzeb

Bierz jak leci liczy się stan. Silniki są ok.jeden szybszy 1,8 drugi wolniejszy 1,4. Dogaduj temat z Kao będzie bez jeżdżenia i sprawdzania a do tego ryzyka... :ok:
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10345
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

08 Paź 2019, 09:15

Ok.
Skoro tak to wieczorem dogadam temat z Kao. Mam nadzieję, że to będzie dobry wybór.
Sorki, że Was tak długo męczyłam :)
ika7
Nowicjusz
 
Posty: 28
Zdjęcia: 1

08 Paź 2019, 09:56

Mówisz że potem dozbierasz i kupisz inne ale uwierz ze zaczniesz jeździć Ufem to szybko się z nim nie rozstaniesz bo naprawdę bardzo fajnie się tym jeździ.
Spalanie niziutkie, świetne prowadzenie, wspomaganie bardzo lekko działa. W porównaniu do Yarisa masz auto uniwersalne, miejskie i poza miejskie a Yaris poza miastem już takoo no i ilość miejsca. Najlepiej znajdź sobie takie auto gdzieś w komisie i się przysiadz.
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16188
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

08 Paź 2019, 11:57

Z tym wspomaganiem w UFO warto by dokładniej sprawdzić czy przypasuje, bo lekko raczej nie działa, do tego ogromny jak na kompakta promień skretu, ale auto samo w sobie bardzo fajne, tylko pytanie czy dla kobiety na miasto.
tomekdk
 

08 Paź 2019, 12:09

tomekdk napisał(a):Z tym wspomaganiem w UFO warto by dokładniej sprawdzić czy przypasuje, bo lekko raczej nie działa
No to chyba u mnie coś popsute bo kręcę kierą jednym paluszkiem w porównaniu do innych podobnej klasy, sprawdź chociażby Peugeota 207 czy Focusa. Wiadomo Fiat z funkcją CITY to to nie jest ale nie można powiedzieć że chodzi ciężko :wink: ogromny promień skrętu? Nie odczyłem tego nawet i z ciekawości sobie sprawdziłem, faktycznie Tomku ogrooooomny jest :naughty:
Promień skrętu w Astrze 5,4
Promień skrętu w Focusie 5,3
Promień skrętu Polo 5.3
Promień skrętu golfa ( którego ma autorka) 5,4
Civic ma 5,6 naprawdę kooolosalna różnica :ok:
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16188
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

08 Paź 2019, 18:11

Kao - możliwe, że popsute :P
Miałem 3 Hondy Civic UFO z przebiegiem ok. 100 000 km każda i w każdej układ kierowniczy był sztywny, tak jak piszesz - to nie Punto + City, to nie może być inaczej - skoro jest sztywny układ kierowniczy i świetne jego czucie to nie masz wówczas przekombinowanego wspomagania, bo jedno by wykluczało drugie.
Z promieniem skrętu jest tak jak piszę, jak każdym innym samochodem wjeżdżasz sobie w miejsce bez problemu ... tak przy UFO musisz kombinować, bo nie skręca tak mocno jak inne i musisz zawczasu brać na to poprawkę.
Jak wpiszesz w google "promień skrętu Civic UFO" to wyjdzie kilka podobnych opinii.
A jakie opony? U mnie zawsze były 225/45/17.
A piszę o tym, bo to zauważyłem w Civicach. Poza tym jeśli miałbyś komuś sprowadzać auto do PL (kupno zdalne) to chyba lepiej, żeby ktoś to najpierw przetestował, żebyś nadaremno nie ciągnął auta, UFO to bardzo specyficzne auto jeśli chodzi o właściwości jezdne.
Mojej kobiecie Civic UFO nigdy nie przypadł do gustu, ja go uwielbiałem za właściwości jezdne a teraz jeżdżę C5 :D
tomekdk
 
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Toyota SA 1949 rok
    Pierwszy powojenny samochód Toyoty to właśnie niewielki SA. Model istotny, ponieważ przez następne 15 lat Toyota była znana właśnie z tego rodzaju aut. Toyota SA to jeden z pierwszych niewielkich samochodów, ...

08 Paź 2019, 18:59

Dlatego mówiłem że proponuję wcześniej się przysiąść do tego auta, ja tam nic nikomu nie wciskam większy biznas mam na sprzedaży na miejscu, no i też za to lubię Francuzów bo obejdzie do okoła i podpisuje kwity bez jazdy probnej no ale jako firma jesteśmy zobowiązani udzielić gwarancji więc też to inne zaufanie i brak większych wymagań typu pierwszy lakier w 20 letnim aucie :lol:
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16188
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

08 Paź 2019, 19:30

A co z ewentualnymi kosztami naprawy Panowie?
Jak cenowo to wychodzi w stosunku to toyoty ?
ika7
Nowicjusz
 
Posty: 28
Zdjęcia: 1

08 Paź 2019, 19:45

tomekdk napisał(a):Mojej kobiecie Civic UFO nigdy nie przypadł do gustu,

I znowu zagwozdka :oops:
Skręt mnie aż tak nie martwi, bo pewnie można się przyzwyczaić, tym bardziej że parkuję przeważnie na kopertach a tam jest więcej miejsca ;)
Ten układ kierowniczy mnie trochę zmartwił. Nic mi nie pozostaje innego, abo poszukać i się przejechać, albo brać w ciemno i się przyzwyczajać.
Ale autko wizualnie mi się podoba - nie tak jak yaris :/
ika7
Nowicjusz
 
Posty: 28
Zdjęcia: 1

08 Paź 2019, 20:13

ika7 napisał(a):A co z ewentualnymi kosztami naprawy Panowie?
Jak cenowo to wychodzi w stosunku to toyoty ?

Co prawda nie ten sam silnik ale rzuci to jakiś pogląd mniej więcej
gp-1-4-rio-ii-1-4-clio-iii-1-4-yaris-ii-1-3-polo-iv-1-4-vt95735.htm?hilit=yaris#p613023

bravo-1-4-t-jet-civic-1-8-i30-1-6-megane-1-4tce-leon-1-4tsi-vt95604.htm?hilit=civic#p673430

w 1,4 również rozrząd jest na łańcuchu więc bezobsługowy.
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16188
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

08 Paź 2019, 20:27

z tymi "bezobsługowymi" rozrządami na łańcuchu to w dzisiejszych samochodach na dwoje babka wróżyła, łańcuchy się naciągają i nie są tak trwałe jak w starych mało wysilonych konstrukcjach, dlatego takie łańcuchy są jak najbardziej wymienialne , wystarczy zobaczyć na ilość wystawionych do sprzedania takich kompletów rozrządu i ilość osób jaka je kupuje i mamy odpowiedź. :lol:
andrewb25
Stały forumowicz
 
Posty: 2145
Miejscowość: małopolskie

08 Paź 2019, 20:36

ok masz rację, a powiedz mi ile widziałeś Civiców z rozciągniętym rozrządem? nie mówię oczywiście o autach z przebiegami 300-400+ :wink:
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16188
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

08 Paź 2019, 20:44

civiców nie kupuję powyżej 200 tys , więc te które miałem były OK, ale do 200 sporo mazd 6 ma już ten problem, volvo też nie grzeszą, nie mówiąc o TSI od VW bo to czasami i VW na gwarancji wymieniał czy o innych FSi
hyundaj każdei20 przy 100-130 tys. zaczyna rozrząd grzechotać lub inne silniki z downsazingu typu 1.0-1.2 to w ogóle silniki jednorazowe. 200 tys wiele z nich nie dojeżdża :lol:
Ostatnio edytowany przez andrewb25, 08 Paź 2019, 20:46, edytowano w sumie 1 raz
andrewb25
Stały forumowicz
 
Posty: 2145
Miejscowość: małopolskie

08 Paź 2019, 20:46

No tak wrzućmy wszystko do jednego wora...... brawo Ty
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16188
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

08 Paź 2019, 20:50

nie twierdzę że wszystkie silniki są złe,
jeszcze raz napiszę, wiele rozrządów łańcuchowych w nowoczesnych samochodach jest nietrwałych...trzeba je i tak zmieniać

nie wszyscy jeżdżą civicami 1.8 ufo z przebiegiem 100 tys. :lol:
andrewb25
Stały forumowicz
 
Posty: 2145
Miejscowość: małopolskie