Zakup samochodu do 50 tysięcy zł.

11 Lis 2024, 20:40

Witam. Poszukuję samochodu w kwocie do 50 tysięcy złotych. Z przejrzanych tematów na ostatnich 10 stronach wybrałam kilka modeli. Wybrałam też kilka samodzielnie. Nie ukrywam, że zależałoby mi na wyższym aucie, ale jeżeli okaże się że koszty eksploatacji są znacznie większe niż te przy polecanych modelach na forum to odpuszczam to kryterium. Szukam auta raczej w benzynie, o mocy minimum 90 koni, od rocznika 2014 - 2015, ale chyba im młodszy tym lepiej. Ogólnie jakoś mocno na mocy mi nie zależy.
Poniżej wybrane modele:
- Toyota Auris, 1,3/99 koni;
- Ford Focus MKIII po lifcie 1,6/105 koni;
- Fiat Tipo, 1,4/95 lub 120 koni;
- Volkswagen Polo Cross, 1,2/90 koni;

Dodatkowo z aut nieco wyższych wybrałam:
- Mitsubishi ASX 1,6/117 koni;
- KIA Sportage 1,6/135 koni;
- Suzuki SX4 S-Cross, 1,6/120 koni;

Bardzo proszę o jakieś wskazówki i pomoc.
syla95
Obserwowany
 
Posty: 2

11 Lis 2024, 22:25

syla95 napisał(a):Toyota Auris, 1,3/99 koni;

Taki sobie pomysł bo to nie jest silnik 1,3 tylko 1,33 który miewał humory i średnio nadawał się do tej masy auta. Do tego uwaga na rdzę. Sądzę że nie opłaca się przepłacać za tą opcję Aurisa.
syla95 napisał(a):Fiat Tipo, 1,4/95 lub 120 koni;

1,4 95km bym odpuścił 120ka pomimo swoich naleciałości wydaje się mało toksyczna jak na dzisiejsze czasy i turbinę.
Przyjmuje LPG i przyzwoicie pali.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10804
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

12 Lis 2024, 09:18

ja osobiście Fiata Tipo odradzam, miałam to auto, pojeździłam pół roku i sprzedałam, nietypowe do naprawy a awaryjne, w dodatku słabe chociaż to już kwestia doboru silnika
matyldav
Nowicjusz
 
Posty: 17

12 Lis 2024, 09:59

matyldav napisał(a):nietypowe do naprawy a awaryjne,


Sprecyzujesz co jest awaryjnego i "nietypowego" w aucie z technologią sprzed 20 lat?
franccc
Stały forumowicz
 
Posty: 2656
Przebieg/rok: >50tys. km

12 Lis 2024, 10:41

matyldav patrząc na wpisy to chyba jakiś spamik :mrgreen:
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10804
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

26 Lis 2024, 10:37

Dzięki za odpowiedzi. A jakieś wskazówki o ASX 1,6/117 KM albo Quashqai 1,2/115 KM? Co do ASX to doczytałam, że trzeba zwrócić uwagę na rdzę. O wspomnianej przeze mnie w pierwszym poście Sportage to słyszałam, że KIA lubi sporo spalić. Nie ukrywam, że z wszystkich wcześniejszych aut ASX podoba mi się najbardziej. Ale jak się okaże, że właduje mnie w duże wydatki utrzymania to odpuszczę.
syla95
Obserwowany
 
Posty: 2
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Nagroda "Design Trophy" dla Audi A3 i A1 Sportback
    W plebiscycie "Auto Trophy 2013", dwa modele marki Audi bezkonkurencyjnie pokonały rywali. Prawie 31 procent, spośród ponad 24 tysięcy biorących w nim udział czytelników niemieckiego magazynu Auto Zeitung, w ...

26 Lis 2024, 13:00

syla95 napisał(a):Co do ASX to doczytałam, że trzeba zwrócić uwagę na rdzę


W każdym suvie/crossoverze trzeba, szczególnie dalekowschodnim

syla95 napisał(a):Nie ukrywam, że z wszystkich wcześniejszych aut ASX podoba mi się najbardziej. Ale jak się okaże, że właduje mnie w duże wydatki utrzymania to odpuszczę.


Ciężko w dzisiejszych czasach o tak trwałe mechanicznie auto
franccc
Stały forumowicz
 
Posty: 2656
Przebieg/rok: >50tys. km

26 Lis 2024, 15:20

Miałem obydwa japońskie silniki. Jeden w Lancerze, drugi w Vitarce. Obydwa są godne polecenia, ekonomiczne i bezawaryjne. Oczywiście jak w każdym starym aucie trzeba zwrócić uwagę na rdzę. Na podstawie swoich doświadczeń z wyżej wymienionymi autami, twierdzę, że trochę lepsze pod tym względem było Mitsubishi.
Oprócz aut w stopce, wiem co nieco jeszcze na temat Pandy III, Lancera IX, Vitary 1,6 i Outlandera 2.0
yeti65
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 3753
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Pieniężno
Prawo jazdy: 29 11 1984
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: Duster , Tucson 2.0D 4x4
Silnik: 1.0 100KM 2.0D 112KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Manualna