Zamek od kierowcy + temperatura wody

15 Lis 2023, 23:06

Cześć wszystkim :)

Mam 2 problemy w moim seacie (Seat Leon 1, 2004, 1.6 16V) - otóż po otwarciu auta z pilota, wszystkie drzwi się otwierają oprócz drzwi od kierowcy, tam żeby otworzyć to muszę przekręcić kluczykiem manualnie, to samo się dzieje z zamykaniem - po zamknięciu auta pilotem wszystkie drzwi się zamykają oprócz drzwi kierowcy.

Drugi problem - wariuje wskaźnik temperatury cieczy, odpalam samochód i nagle z 60 robi się ponad 120 (po podłączeniu komputera program pokazuje prawidłową temperaturę) zaś wskaźnik pokazuje sobie co chce, nie jest tak zawsze ale bardzo często, czasami pokazuje dobrze, ale w większości przypadków po odpaleniu wskaźnik skacze sobie z 60 do 120 mimo to, że silnik nie ma temperatury ponad 120 stopni.
DaVarri
Nowicjusz
 
Posty: 5

16 Lis 2023, 10:48

Czy jak zamykasz / otwierasz kluczykiem zamek w drzwiach kierowcy inne zamki również się zamykają i otwierają? Przypuszczam ze to wina samego zamka od strony kierowcy bo z tego co pamiętam były one podatne na tzw. zimne luty.

Ten drugi problem wygląda na usterkę licznika, zdarzały się w tych modelach.
Rokiko
Forumowicz VIP
 
Posty: 10136
Zdjęcia: 35

16 Lis 2023, 21:51

Jak zamykam manualnie drzwi wkładając kluczyk do zamka i przekręcając to zamykają się tylko drzwi kierowcy, bez reakcji centralnego zamka. Centralny zamek reaguje jedynie z przycisku na pilocie, po wcisnieciu przycisku alarm się włącza i wszystkie drzwi się zamykają oprócz tych od kierowcy.
DaVarri
Nowicjusz
 
Posty: 5

17 Lis 2023, 10:06

Z tego co pamiętam, to styki c.z. są w zamku ( nie ma siłowników ). Problem więc leży w tych stykach albo w okablowaniu między sterownikiem c.z a zamkiem w drzwiach kierowcy. Najczęściej uszkodzeniu ulegają kabel na połączeniu drzwi z budą. Sam zamek w drzwiach kierowcy ci działa, bo zamykasz z kluczyka. Ale centralka nie dostaje już sygnału z zamka w tych drzwiach że je zamknąłeś i dlatego nie zamyka pozostałych drzwi. Sama centralka też jest ok, bo z pilota zamykają się pozostałe drzwi.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

17 Lis 2023, 12:37

Dzięki za odpowiedź :) W takim razie do wymiany najprawdopodobniej byłoby okablowanie między c.z a zamkiem, tak?
A jeżeli problem byłby w stykach, to jak mógłbym sobie z tym poradzić?
DaVarri
Nowicjusz
 
Posty: 5

18 Lis 2023, 06:44

Zanim zaczniesz wymieniać okablowanie, najpierw trzeba je sprawdzić. Nie naprawiaj metodą prób i błędów, bo to nie ma sensu. Przedstawiłem ci tylko jakie są możliwości.
DaVarri napisał(a):A jeżeli problem byłby w stykach, to jak mógłbym sobie z tym poradzić?

Jeżeli nie ma siłownika, a styki c.z. są w zamku, to wymiana zamka. Ale te styki też można sprawdzić ( przemierzyć ).
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Toyota Harrier – krewniak crossoverów Lexusa
    Nazwa Harrier kojarzy się większości fanów techniki z angielskim samolotem szturmowym, zdolnym do pionowego startu i lądowania. Jest to jednak także nazwa zgrabnego crossovera Toyoty produkowanego na japoński rynek, ...
    Toyota S-FR Concept
    Koncepcyjne coupe S-FR jest dowodem na to, że napęd na tylną oś przez lata będzie znakiem rozpoznawczym sportowych samochodów Toyoty. Tym bardziej, że marka bierze pod uwagę wprowadzenie subkompaktowego coupe do produkcji. ...