Zbyt niskie obroty silnika, drżenie karoserii

14 Kwi 2017, 17:14

Witam! :)

Pacjentem jest dziś Toyota Avensis T22 z silnikiem 2.0 D4D 110 KM. Samochód przeszedł w ostatnim roku wszystkie wymiany eksploatacyjne (rozrząd kompletny z pompą wody, sprzęgło, koło dwumasowe, turbina i wiele innych). Do końca marca (przed wymianą sprzęgła, koła i regeneracji turbiny) sprawował się bez zarzutu a przede wszystkim - nie telepało nim na biegu jałowym na rozgrzanym silniku (tylko wtedy tak się dzieje) tak, że mam darmowy masaż foteli, drzwi też drżą po otworzeniu, podobnie atrapa chłodnicy i część zderzaka oraz obudowa filtra powietrza (mam wrażenie, że zaraz wyskoczy spod maski). Obroty przy takim zachowaniu się wynoszą ok. 750-780/min. Zdarza się, że "wskoczą" na 800 i wtedy wszystko się uspokaja i chodzi jakby pod maską był silnik benzynowy. Jednak przeważnie spadają poniżej 800 i efekt jest taki jak wyżej opisałem. Nie czuć drgań na żadnym z pedałów. Czuć za to na podłodze jak się postawi nogę. Podczas jazdy jest w porządku. Wymieniona była też jedna z poduszek silnika, która zdaniem serwisu była winna - problem pozostał. Wszystkie inne podzespoły chodzą prawidłowo. Na ewentualne kolejne naprawy będzie czas dopiero w ostatnim tygodniu kwietnia.

Co może dolegać tej Toyocie? Czy może to być winna wtryskiwacza, który "nie dolewa"? :unsure:

Jeżeli temat dałem do nieodpowiedniego działu to proszę o przeniesienie. :ok:

Z góry dziękuję za pomoc i odpowiedzi.
mAt55
Nowicjusz
 
Posty: 42
Auto: Seat Ibiza

14 Kwi 2017, 18:53

Może poprostu źle rozrząd ustawiony.
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16249
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

14 Kwi 2017, 19:51

Kao napisał(a):Może poprostu źle rozrząd ustawiony.

I objawiło by się to prawie po roku czasu od zmiany rozrządu i przejechaniu 20.000 km? :unsure:

Edycja:
Pedał gazu też trochę dziwnie się zachowuje - ma luz, nie reaguje od razu na wciśnięcie tylko po ok. 2 cm zaczyna podwyższać obroty. TTTM czy co?
mAt55
Nowicjusz
 
Posty: 42
Auto: Seat Ibiza

14 Kwi 2017, 21:31

mAt55 napisał(a):Re: Zbyt niskie obroty silnika, drżenie karoserii

Dzisiaj, 20:51
Kao napisał(a):
Może poprostu źle rozrząd ustawiony.

I objawiło by się to prawie po roku czasu od zmiany rozrządu i przejechaniu 20.000 km?
no raczej nie, zrozumiałem że po wymianach tak się stało ale pewnie za szybko przeczytałem :lol: do sprawdzenie wtryski i ciśnienie na cylindrach
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16249
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

15 Kwi 2017, 05:57

Kao napisał(a):no raczej nie, zrozumiałem że po wymianach tak się stało ale pewnie za szybko przeczytałem do sprawdzenie wtryski i ciśnienie na cylindrach


Dobrze, sprawdzę to. Jeżeli ktoś ma jeszcze jakieś pomysły to proszę o informację w tym temacie :wink:
mAt55
Nowicjusz
 
Posty: 42
Auto: Seat Ibiza

15 Kwi 2017, 17:17

Raczej tak jak kolega pisze, uklad wtryskowy do weryfikacji.
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8477
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Rosjanie wybrali coupé roku
    Lexus RC został ogłoszony najlepszym coupé w corocznym plebiscycie Car of the Year in Russia. W głosowaniu wzięło udział ponad milion osób. W 20 segmentach Internetowy plebiscyt trwał przez ponad trzy miesiące ...

20 Kwi 2017, 19:09

Mam pytanie - czy "wskakiwanie" na chwilę właściwych obrotów może być spowodowane tym, że napięcie dostarczane na wtryskiwacz(e) spada, bądź wtyczka z prądem (chodzi o tą 4- albo 2-pinową, która jest wpinana we wtryskiwacz albo listwę - nie wiem, bo nie mam aktualnie dostępu do auta, jest na konserwacji lakierniczej i podwozia) jest poluzowana albo posiada jakąś inną usterkę? Jak sprawdzić taki wtryskiwacz w warunkach garażowych (mam multimetr i próbnik)? Czy mogę odpinać kolejno, pojedynczo wtryskiwacze i sprawdzić jak silnik chodzi a może taka akcja rozwali coś w silniku i lepiej nie próbować?
Psychicznie nastawiam się na wymianę wtryskiwaczy, przewodów, uszczelek i podkładek... Ale może problem jest tylko elektryczny tego typu co opisałem wyżej. :unsure:
mAt55
Nowicjusz
 
Posty: 42
Auto: Seat Ibiza

20 Kwi 2017, 19:24

Jakimś tam specem od silników nie jestem ale wydaje mi się że najlepiej będzie podłączyć pod kompa wtedy będziesz wiedział czy jest błąd elektryczny a jak nie to zrobić próbę przelewową wtrysków. Co do tej kostki to nie mogła się ona sama poluzować gdyż każda kostka ma swoje "zabezpieczenie" a żeby właśnie nie wyskoczyła.
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16249
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

21 Kwi 2017, 06:49

Dzięki za odpowiedź Kao. No tak - dziś to tylko komputer. Trudno - podjadę do ASO i niech powiedzą co jest grane, bo inne - zdawałoby się dobre - warsztaty strzelały na ślepo (poduszka silnika, nieułożone sprzęgło i dwumas po wymianie...). Co do testu przelewowego wtryskiwaczy - nie mam takiego doświadczenia mechanicznego ani mechanika, który "pod garażem" by mi w tym pomógł a sam nie chcę uszkodzić wtrysków i ich otoczenia. Poczekam zatem na diagnozę ASO. :unsure:
mAt55
Nowicjusz
 
Posty: 42
Auto: Seat Ibiza

21 Kwi 2017, 07:03

mAt55 napisał(a):No tak - dziś to tylko komputer.
robili bez kompa to wymieniali wszystko pokolei az trafili.
mAt55 napisał(a):Co do testu przelewowego wtryskiwaczy - nie mam takiego doświadczenia mechanicznego ani mechanika, który "pod garażem" by mi w tym pomógł a sam nie chcę uszkodzić wtrysków i ich otoczenia.
to bardzo proste a popsuc nic nie popsujesz i zaden specjalny sprzet nie jest do tego potrzebny. Nawet na YT masz sporo filmow jak to sie robi.
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16249
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

22 Kwi 2017, 21:13

Dziś wreszcie odzyskałem dostęp do auta. Pod garażem zrobiłem przy pomocy sąsiada czyszczenie przepływomierza, pomiar napięcia na listwie wtryskiwaczy (było równo 5 V na każdej wtyczce). Aby dostać się tam do wtrysków trzeba się sporo napocić - odkręcić 4 przewody paliwowe, pokrywę i dopiero dostanę się do listwy przelewowej. Poza tym mam wrażenie, że jedna uszczelka wymaga wymiany - na pierwszym wtryskiwaczu od lewej (jak będą sprawdzać wtryskiwacze w ASO to niech od razu wymienią podkładki miedziane i te uszczelnienia). Odpuściłem sobie demontaż. Zalałem mu preparaty do czyszczenia wtryskiwaczy i konserwacji układu wtryskowego i paliwo premium do pełna, przegoniłem go 100 km po ekspresówce na wysokich obrotach. Efekt taki, że jakby mu się trochę poprawiło - teraz wskazówka co prawda nadal pokazuje poniżej 800/min ale drgania częściej znikają albo są wyraźnie słabsze (nie mam masażu fotela). Dalej jednak czasami "wskakuje" na 800/min. Pozytywny efekt jest jeszcze jeden - w ogóle nie związany z drganiami - po raz pierwszy (od roku, kiedy auto zdarza mi się użytkować) siedzenia okazały się wygodne dla moich pleców i nogi! Po prawie 200 km ciągłej jazdy żadnych bóli. :ok: Jutro powtórnie go przegonię - tym razem solidniej - tak ok. 3,5 tys. obrotów przez 100 km i dam znać czy coś się poprawiło jeszcze bardziej.
Mimo tego wszystkiego - do ASO i tak zawitam, niech mi powiedzą co jest grane. :D
mAt55
Nowicjusz
 
Posty: 42
Auto: Seat Ibiza

23 Kwi 2017, 02:28

Z tym przegonieniem silnika to dobry pomysl,moj brat pozbyl sie dymienia w ten sposob po uprzednm zaaplikowaniu do paliwa preparatu do czyszczenia ukl.wtryskowego ST i hajda na A4.Niestety ale u nas ON jest jakie jest.Kolega wracal niedawno z Niemiec kupil tam auto zalal ON pod korek,szlo jak burza,potem u nas po zaswieceniu sie rezerwy wlal ON,mowi,ze jest przepasc w dynamice,poza tym auto spalilo mu znacznie wiecej paliwa.
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8477
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)

23 Kwi 2017, 20:01

Przegoniłem go dziś drugi raz... Niestety ale niekoniecznie to pomaga. Ciągle te same objawy. Przez 100 km 4 tys. obr/min, wczoraj 3,2 tys. obr/min. Odejście ma, nie powiem, że jest mułem - wręcz mu się poprawiło, bo po zakupie to jeździł jakby nie mógł i przed wyprzedzaniem trzeba się było zastanowić dwa razy zanim się namyślił. Potem się "rozjeździł" i było lepiej. Teraz jest wspaniale :D

Co do paliwa... To rzeczywiście - mamy jakie mamy. :( O ile stare TDI na pompie mogły to wytrzymać, bo nie są wrażliwe aż tak na jakość paliwa o tyle CommonRail'e dają to odczuć potem... Na stacji i w serwisie.
mAt55
Nowicjusz
 
Posty: 42
Auto: Seat Ibiza

25 Kwi 2017, 19:12

Byłem dziś w ASO Toyoty. Podpięty został pod komputer, który wykazał tylko, że kiedyś był błąd przepływomierza ale obecnie go nie ma. Facet powiedział, że te silniki mają automatyczne ssanie i same sobie regulują obroty w zależności od tego jakich aktualnie potrzebuje. Czyli - "ten typ tak ma"... Wtryskiwacze mają prawidłową korekcję. Nic, będę jeździł i się zobaczy - może coś padnie i wtedy wyjdzie szydło z worka. Myślę też nad czyszczeniem przepustnicy. Od jakiegoś czasu ma dobre odejście i powera takiego, że czuję, że jadę. Wcześniej to zanim się namyślił, zanim co to ruski rok minął :D

Temat pozostaje zatem otwarty. Może coś się wyklaruje sensownego.
mAt55
Nowicjusz
 
Posty: 42
Auto: Seat Ibiza

26 Kwi 2017, 21:41

mAt55 napisał(a):Myślę też nad czyszczeniem przepustnicy. Od jakiegoś czasu ma dobre odejście i powera takiego, że czuję, że jadę.
Po tym co piszesz zastanawiam się jeszcze nad zaworem EGR z tego co wiem występuje w tym silniku może wcześniej nie działał prawidłowo i samochód przymulał teraz też może coś być z nim nie tak ale już na innym poziomie. Ja bym go wyczyścił wraz z przepustnicą i sprawdził co będzie dalej.

Przeważnie tak jest że zawór EGR otwiera się wyłącznie wtedy, gdy auto porusza się z jednostajną prędkością lub jego obciążenie jest bardzo niewielkie. Podczas przyspieszania powinien zostać zamknięty żeby silnik osiągał większą moc.
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999