Zimówki do terenówki

19 Paź 2011, 19:17

Pocieszny dzięki za info,a swoja drogą jakie zimówki byś proponował? :D
Arturos99
Nowicjusz
 
Posty: 36
Miejscowość: Zawiercie
Auto: LAND ROVER DISCOVERY II TD5

19 Paź 2011, 21:29

@pocieszny
eee, no wlasnie zeby w Niemczech jezdzic zima musi byc M+S nabite, dzieki to wlasnie temu przepisowy ciezarowki moga jezdzic na oponach letnich, nazwanych calorocznymi, dodatkowy warunek jaki musi byc spelniony to glebokosc bieznika 4mm.

A Nokiany zimowe i jezdzenie w lecie, to sie kompletnie mija z celem, szybko te oponki zuzyjesz, a to sa dosc drogie gumy. Wtopa kasy.
Czimi
Stały forumowicz
 
Posty: 2099
Prawo jazdy: 01 01 2001
Auto: W210 220 CDI

19 Paź 2011, 21:40

Witaj .Od Nokianów trzymaj się z daleka. Cztery lata temu wyrzuciłem kuplet nowych. To samo zrobili koledzy z Audi I Subaru . Trzy modele zimówek różne rozmiary wszystkie do D . . .
piotr R
Aktywny
 
Posty: 354
Miejscowość: WGM

20 Paź 2011, 00:52

Czimi napisał(a):eee, no wlasnie zeby w Niemczech jezdzic zima musi byc M+S nabite
nie, musi być homologacja i śnieżynka w/g UE
ło taka

samo M+S to oznaczenie mud + snow ale nie jest ono oznaczeniem opony zimowej, jeśli można by było na M+S to każdy MTek byłby oponą zimową :mrgreen:
co do zimówek ja mam nexen (firma robiąca również dla Maxxis`a) kumpel ma właśnie maxxisy dobry też BFG winter slalom
a jak kasy dużo nie ma nie jeździsz po 15 tysi w miesiącu, a rozmiar opony nie ogromny to można pomyśleć nad nalewkami :wink: taki Colway NK2 albo Collin's Nordic całkiem dobra guma, ale żywotność mniejsza oczywiście niż nowych :wink:
Panowie!! Co JEST!! Ciśnienie mi spada! ;)
pocieszny
Forumowicz VIP
 
Posty: 6650
Zdjęcia: 1
Miejscowość: z błota ;)

20 Paź 2011, 06:37

No wllasnie chyba nie, zadna opona caloroczna ciezarowa nie ma sniezynki(chyba), a mozna na nich po niemieckich drogach jezdzic.

A "sniezynka" to jest europejskie oznakowanei opon zimowych, ale w niemczech jest zabroniona jazda zima, na oponach letnich, a nie calorocznych. :P

BFG A/T chyba ma sniezynke nawet, a to tez taka zimowka... jakis GY tez ma, taki z wygladu ani to AT, ani to typowy MT, nie pamietam dokladnej nazwy opony.

A co do gum zimowych, to Dunlowy SP Wintersport to swietne opony, w porownaniu do jakis Kleberow, Fuld i itp, jest roznica znaczaca przy jezdzie po sniegu czy hamowaniu/ruszaniu. A plus taki, ze sa troche tansze od GY, czy Michelinow, a nie ustepuja im jakoscia. Tylko nie wiem jak z rozmiarami pod terenowki.
Czimi
Stały forumowicz
 
Posty: 2099
Prawo jazdy: 01 01 2001
Auto: W210 220 CDI

20 Paź 2011, 07:34

Czimi napisał(a): "sniezynka" to jest europejskie oznakowanei opon zimowych, ale w niemczech jest zabroniona jazda zima, na oponach letnich, a nie calorocznych. :P
czytaj ze zrozumieniem
pocieszny napisał(a):homologacja i śnieżynka w/g UE
więc i homologacja UE i śnieżynka (śnieżynka to właśnie europejskie oznakowanie opon dopuszczonych do ruchu w zimie)
opona całoroczna ma homologacje zimową, BFG AT ma dopuszczenie do jazdy w zimie choć oponą zimową nie jest, ze znanych mi ATków tylko ona ma, choc na przykład GeolandarAT jest o wiele lepszy na zime :wink:
rzecz wiele razy sprawdzana w praktyce, jak chcesz jeździć po autostradach w niemcowni śnieżynke musisz na oponie mieć
co do ciężarówek i pojazdów powyżej 3,5T to one mają inne przepisy dotyczące opon, nie tylko dopuszczania do ruchu ale też hałasu i takich tam ;)
Panowie!! Co JEST!! Ciśnienie mi spada! ;)
pocieszny
Forumowicz VIP
 
Posty: 6650
Zdjęcia: 1
Miejscowość: z błota ;)
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Parkowanie równoległe w pięciu krokach
    Wielu kierowców jak ognia unika jednak parkowania równoległego, nawet jeśli w najbliższej okolicy właśnie takie miejsca są dostępne. Jak pokonać swoje obawy i dobrze wykonać ten manewr? Wiele osób uważa ...

20 Paź 2011, 18:33

Idzie zima a temat ewoluował więc został podzielony :wink:
Proszę o kontynuację, zamieszczanie spostrzeżeń, co polecacie a od czego lepiej trzymać się z daleka.
nie wiem, nie znam się, nie orientuję się, zarobiony jestem... ;)
BRODATY
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2656
Miejscowość: Muhlhausen ;)
Auto: Nissan Terrano II
Silnik: 2.4 KA24E 124KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1995

20 Paź 2011, 19:48

Szukajac troche po necie, jak juz tak na te prawo niemeickie zeszlismy, to mowa jest wlasnie o M+S, a nie o "sniezynce"np:
[link do Oponeo wygasł]
W Niemczech, od soboty 4 grudnia 2010 roku, wprowadzono wymóg jazdy na oponach do jazdy w zimie. Za te ostatnie uznano nie tylko ogumienie zimowe, ale także całoroczne oraz typu M+S, często stosowane w SUV-ach i pick-up'ach. O ile w samochodach osobowych wymóg dotyczy wszystkich kół, to w przypadku pojazdów użytkowych, busów i ciężarówek klas M2, M3, N2 i N3, zimowe opony wymagane są jedynie na kołach osi napędowej.


Na stronie Continentala, gdzie link dalem wyzej, rowniez jest mowa o samym M+S, a artykul nie dotyczy tylko samochodow ciezarowych. Roznica miedzy ciezarowym, a osobowy, to jest tylko taka, ze w ciezarowym M+S jest wymagane tylko na osi napedowej.

A co do pseudo zimowego GY, o ktorym wspomnialem wczesniej, to chodzilo mi o DuraTrac.
http://www.goodyear.eu/home_en/tires/wr ... /index.jsp
Czimi
Stały forumowicz
 
Posty: 2099
Prawo jazdy: 01 01 2001
Auto: W210 220 CDI

21 Paź 2011, 00:15

dobra co by zakończyć dyspute o oznaczeniach
M+S to oznaczenie hamerykańskie, które sobie możemy wsadzić w...
interesuje nas oznaczenie UE bo na tym terenie się poruszamy i jest to właśnie ta rzeczona śnieżynka, nie każda opona z oznaczeniem M+S ma homologacje europejską, nie każda opona ze śnieżynką ma homologacje USA, ogólnie M+S to stosunek lameli do powierzchni kostki bieżnika, więc niektóre zimówki łapią się jako M+S
dlatego policja patrzy na oznaczenie europejskie, lepiej opona która w UE nie mag żadnej homologacji i dopuszczenia do ruchu drogowego czyli popularna opona do extremu czyli Simex Extrem tracker czy też SuperSwamper Booger mają oznaczenie M+S a raczej na zimowe nie wyglądają :mrgreen:
Panowie!! Co JEST!! Ciśnienie mi spada! ;)
pocieszny
Forumowicz VIP
 
Posty: 6650
Zdjęcia: 1
Miejscowość: z błota ;)

21 Paź 2011, 07:47

Drodzy koledzy.
Do tego co jest wymagane w Niemczech odsyłam do źródła:
http://www.adac.de/infotestrat/reifen/w ... geId=47712
Jak ktoś panimaje po germańsku to wyczyta, że opony muszą być oznakowane w oznaczenie M+S i/lub wizerunek śnieżynki na szczytach. Widać tutaj od razu, że w Niemczech nie jeździ się na starszych niż 3 lata oponach, bo wcześniej zimówki (np. moje Klebery Krisalp HP z 2008 roku) czasami nie mają oznaczenia z górami tylko samą śnieżynkę i napis winter dodatkowo (tak samo było chyba z polskimi oponami ale pewien nie jestem).
Tak czy siak, dopuszczalne są także opony all wheater lub all season podejrzewam, że niektóre AT jeżeli mają napisane all terrain też by uznali.
Z oznaczeniami all season wiele zależy od dążeń dytrybutora. Np. moje Bridgestone Dueller AT 694 sa sprzedawane w naszej części Europy jako letnie, pomimo oznaczeń M+S i napisu all wheather, ale już na południu (a w zasadzie na południe od Polski) sprzedawane są jako wielosezonowe, ba w jednym kraju nawet jako zimowe!
mstrucz
Aktywny
 
Posty: 354
Miejscowość: Gdynia

22 Paź 2011, 14:37

Ponieważ temat trochę się rozrósł,chciałbym wrócić do pytania,jakie opony polecacie na zimę z (oznaczeniem m+s lub śnieżynka).Nie wybieram się do Niemcowni tylko rynek lokalny może jakiś wypad do Wisły.Jakie opony macie sprawdzone,na jakich śmigacie :wink: .Rozmiar 255/65/16
Nowe,bo zawsze kupowałem używaneale po 2 wpadkach kupiłem nowe do osobówki i już więcej uzywki nie kupię,mam nową pewna oponę,na których śmigam juz 3 sezon,a nie co roku kupować gumy.
Pozdrawiam
Arturos99
Nowicjusz
 
Posty: 36
Miejscowość: Zawiercie
Auto: LAND ROVER DISCOVERY II TD5

22 Paź 2011, 18:49

Zalezy ile masz kasy, masz w tym rozmiarze np. GY Wrangler UG, czy Dunlopy SP Wintersport. Z tanszych to Fuldy na oponeo widze po 548 zl, troche drozsze sa Matadory, ale tego cuda raczej nie warto kupowac, a potem to juz masz Goodyear'y UG.

Te Fuldy powinny byc ok, Fulda trzyma jakis tam sredni poziom jak chodzi o opony. Tym bardziej ze opinie tez widze ze w miare dobre ma.
Czimi
Stały forumowicz
 
Posty: 2099
Prawo jazdy: 01 01 2001
Auto: W210 220 CDI

22 Paź 2011, 20:03

spokojnie do 500 nawet duże rozmiary kupisz,
ja pomykam w montku na 32calach, Interstate Winter Claw EXTreme, bardzo dobra guma, robiona przez firme robiącą m.in. dla Maxxis :wink:
moja pani pomyka na NEXEN WIN-SUV, a komu jak komu jej bym szitu nie kupił :mrgreen:
z dobrych jeszcze:
BFGoodrich-WINTER SLALOM KSI
Kumho- KC-11
Matador- Nordicca MP91- wbrew pozorom bardzo fajna guma
z droższych:
Cooper- Discoverer M+S i Weather Master 2 badzo fajne oponki
Nokian- Hakappelita
Bridgestone-DM-V1
z nalewek też jest co wybrać, jak się nie ma kasy a chce się mieć zimówki to warto pomyśleć nad takim rozwiązaniem ;)
Collin's Nordic
Colway NK2
Panowie!! Co JEST!! Ciśnienie mi spada! ;)
pocieszny
Forumowicz VIP
 
Posty: 6650
Zdjęcia: 1
Miejscowość: z błota ;)

25 Paź 2011, 11:48

Mogę polecić ci 2 opony:
[link do oferty wygasł] oraz [link do oferty wygasł]
slickrz
Aktywny
 
Posty: 352
Auto: Audi A3

25 Paź 2011, 12:31

szkoda że sensownych rozmiarów ponad 29 cali nie uświadczysz :?
Panowie!! Co JEST!! Ciśnienie mi spada! ;)
pocieszny
Forumowicz VIP
 
Posty: 6650
Zdjęcia: 1
Miejscowość: z błota ;)