1.6 MPI - poprawa elastyczności silnika.

06 Mar 2021, 15:41

Jak wiemy ten silnik to muł :D Pierwszą modyfikacją mająca przynieść więcej mocy jest montaż stożka :lol: Tja, a sam stożek pobiera powietrze spod maski, które jest ciepłe. Owszem pobiera więcej powietrza, ale ciepłego w którym jest mało tlenu. Czyli przyrost mocy żaden, a nawet wręcz spadek, przy naprawdę złym ustawieniu np. koło kolektora wydechowego. Często też wiele osób wywala rezonator, który poprawia środkowy zakres obrotów, jak też zwiększa pojemność układu dolotowego. To błąd, bo tracimy elastyczność.

I właśnie odnośnie elastyczności, to tej właśnie brakuje w tym silniku. Przez przypadek odkryłem, że po zdjęciu plastikowej nakładki z chwytu powietrza, okazało się że bez tego silnik chętniej wchodzi na obroty.

[Aby pobrać załącznik musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]


Jak też pedał gazu zrobił się twardszy, czyli mniej trzeba go wciskać, żeby przyśpieszyć do danej prędkości. Tyle, że po czasie jak komora silnikowa się nagrzeje, czuć znowu spadek mocy. Czyli wracamy do punktu wyjścia.

Postanowiłem więc ponownie założyć plastikową nakładkę, ale zaślepić tylne wloty kierownicy powietrza, bo to chyba tak się nazywa. Chodzi dokładnie o te dwa szerokie otwory(widok od tyłu)

[Aby pobrać załącznik musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]



Było już lepiej, ale nie do końca. Podczas zmian biegów, silnik zbyt szybko schodził z obrotów i auto szarpało zwłaszcza przełączając z 4 na 5, jak i również czasami pojawiała się dziura w obrotach :/

Po głębszej analizie, doszedłem do wniosku, że przez ten napór powietrza, robiły się jakieś mocne zawirowania. Ewentualnie powstawało zbyt duże nadciśnienie w stosunku do potrzeb silnika. A jak pamiętam auto najlepiej ciągnęło, gdy pobierał spokojne powietrze.

Postanowiłem więc w plastikowych zaślepkach wywiercić otwory upustowe, które wypuszczą nadmiar powietrza. Sumaryczna wielkość otworów jest mniejsza niż w oryginale. I powiem, że to działa :happy: Silnik ciągnie niemal z każdych obrotów, ale najmocniej w przedziale 2000-3000obr. Parę razy zdarzyło się, że stracił przyczepność na 2 biegu przy rzecz jasna mokrym asfalcie :D W dodatku teraz tak płynnie zmienia się biegi, że aż chce się wachlować drążkiem. Inną rzeczą jest to, że zmieniła się głośność jak i barwa wydechu. Wcześniej chodził jak mikser, a teraz brzmi bardziej sportowo :D

A tutaj fotki poglądowe, jak to wygląda finalnie :wink: Oczywiście górną plastikową nakładkę zdjąłem do zdjęć, bo w środku też trochę się zmieniło :mrgreen:

[Aby pobrać załącznik musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]

[Aby pobrać załącznik musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]

AngryFox
Nowicjusz
 
Posty: 20
Zdjęcia: 0
Auto: VW Jetta A5
Silnik: 1.6 BSE 102KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

09 Mar 2021, 13:40

Ciekawe to co zrobiłeś. A powiedz jeszcze jak ze spalaniem zauważyłeś jakaś różnicę po tej modyfikacji?
Rokiko
Forumowicz VIP
 
Posty: 7239
Zdjęcia: 24

09 Mar 2021, 20:17

W zasadzie to nie widzę, żeby spalanie miało wzrosnąć, bo przecież to w zasadzie seryjny dolot :ok: A jedyne co zauważyłem, że nie trzeba teraz tak mocno silnika kręcić, żeby przyśpieszać. Więc spalanie teoretycznie powinno nieco spaść, oczywiście przy jeździe z zasadami EKO. Ale powiem szczerze, że ciężko tak jeździć. Dla sprawdzenia, kto posiada identyczny wlot powietrza, polecam zdjąć górną plastikową zaślepkę i zobaczyć jak zachowuje się silnik. To powinno się sprawdzić, przynajmniej do puki jest chłodno :ok:
AngryFox
Nowicjusz
 
Posty: 20
Zdjęcia: 0
Auto: VW Jetta A5
Silnik: 1.6 BSE 102KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

04 Kwi 2021, 18:41

Mod: 2.0

To moja druga przeróbka oryginalnego wlotu powietrza stosowanego w grupie VW, czyli sporej ilości aut. Tym razem usunąłem nawiercany plastik, który znajdował się w górnej części tego urządzenia. Dodatkowo usunąłem lejek(plastikowy pierścień), mocowany na wcisk. A najciekawsze to zastosowanie mini kierownicy powietrza o wysokości 1 cm, ustawionej pod kątem 45 stopni, kierujące wlatujące powietrze do góry, czyli tam gdzie silnik ssie tlen. Zrobiłem ją z kawałka listwy podłogowej, w której znajdował się taki wciskany pasek, który sam jest wygięty w kształt łuku. Można powiedzieć, że idealnie pasował do mojego projektu. Powiem wam, że jak na tak małe "skrzydełko", działa to zaskakująco dobrze. Otóż, po dmuchnięciu w przód grilla, tam gdzie znajduje wlot powietrza i po przyłożeniu ręki w miejsce plastikowej pokrywki(brakującej na zdjęciu), czuć na niej podmuch. Bez tego "skrzydełka", cokolwiek czuć dopiero po użyciu sprężarki :D Także, urządzenie zostało przetestowane :lol: Oczywiście, tylne otwory upustowe zostały, bo muszą, gdyż nie zawsze auto jeździ z otwartą na maxa przepustnicą. Po za tym, już kiedyś to testowałem i całkowite ich zablokowanie, tak na prawdę tylko pogarsza osiągi i powoduje szarpanie. A jak jest teraz? A no jest jeszcze trochę lepiej, niż poprzednio. No i zmienił się ponownie dźwięk silnika, który przy przyśpieszaniu przypomina startujący odkurzacz :D A wada, to nieco wolniejsze nagrzewanie silnika, który teraz jest wręcz zalewany zimnym powietrzem. Ale dla mnie to żadna wada, ważne że jest moc :ok:

Myślę, że to już max dla tego dolotu. Dalsze przeróbki wymagałby usunięcie kierownicy powietrza i zastosowanie "snorkela", stosowanego w autach terenowych. Oczywiście byłby pod maską, wpięty w miejsce kierownicy powietrza. Lecz wtedy jest za duże ryzyko, że zassie wodę.
Zdjęcie
AngryFox
Nowicjusz
 
Posty: 20
Zdjęcia: 0
Auto: VW Jetta A5
Silnik: 1.6 BSE 102KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

10 Lis 2021, 00:20

A co by się stało gdyby wyciąć dziurę w tej rurze z przodu? Tak, żeby powietrze wlatywało prosto od frontu? Nie znam się na tym, ale wtedy nie dostawałby najwięcej powietrza?
filipok
Obserwowany
 
Posty: 1

10 Lis 2021, 09:36

Przypuszczam, że zaburzyło by to trochę pracę silnika ponieważ powietrze byłoby wtłaczane do układu podczas jazdy z większą siłą, a tu chodzi o możliwość zasysania odpowiednich wartości mas powietrza potrzebnych w danym momencie. Czyli otwierasz przepustnicę i zasysasz je w tym momencie, a jak byś zaczął dmuchać jeszcze od tej strony tak jak to by było w przypadku wyciętej takiej dziury od przodu w dolocie to ilość powietrza była by większa niż oczekuje tego sterownik. Przepływ powietrza mógłby być zaburzony od podmuchów wiatru itd. dlatego z pomocą tu przychodzą rezonatory. Oczywiście mamy tu przepływkę powietrza itd. ale to wszystko mogło by nie wystarczyć do wprowadzenia odpowiednich korekt bez przeprogramowania. W takich silnikach dolot zawsze jest tak skonstruowany żeby pęd powietrza nie miał bezpośredniego wpływu na jego wtłaczanie do dolotu.
Rokiko
Forumowicz VIP
 
Posty: 7239
Zdjęcia: 24
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Dlaczego warto szukać taniego ubezpieczenia OC?
    Galopujące stopy procentowe, a wraz z nimi drastycznie rosnące koszty życia sprawiają, że szukamy oszczędności na wielu polach. Czy ubezpieczenie samochodu powinno być jednym z nich, czy niekoniecznie? Sprawdźmy! Czy tanie ...
    Skoda Octavia - sukces marki ostatniego dwudziestolecia
    Octavia jest podstawą powodzenia SKODY. Model ten przyniósł sukces marce w ciągu ostatniego dwudziestolecia. W 2012 roku auto zostało uznane za bestseller SKODY, stanowiąc aż 44 proc. jej światowych dostaw. SKODA Octavia ...

10 Lis 2021, 09:40

Zaciągałby lewe powietrze. Jestem ciekaw co by wyszło na hamowni przed i po tym zabiegu.
Gość114260
 

13 Gru 2021, 14:17

Od kiedy nie poszła mi samodzielna naprawa czegoś tak prostego jak napęd do bramy, nie tykam sprzętu. Trzymam kciuki, aby poszło ci dobrze.
fskowron
Obserwowany
 
Posty: 1

12 Wrz 2022, 12:19

Mam pytanie odnośnie tego moda jakiej średnicy wiertła użył kolega do tych zaslepek
goal2
Nowicjusz
 
Posty: 5

18 Wrz 2022, 17:20

Silnik 1.6 mpi VW Golf V , jaka średnica wiertła w klapkach kierownicy powietrza, wiercimy wg zdjęć na zewnątrz i wewnątrz,
czy tylko na zewnątrz ?
Olo1
Nowicjusz
 
Posty: 4

18 Wrz 2022, 20:22

Ta modyfikacja dolotu naprawdę działa :happy: golfina o wiele lepiej przyśpiesza. Polecam
goal2
Nowicjusz
 
Posty: 5

18 Wrz 2022, 20:26

goal2 napisał(a):Ta modyfikacja dolotu naprawdę działa

Placebo też czasem działa :lol:
Oprócz aut w stopce, wiem co nieco jeszcze na temat Pandy III, Lancera IX, Vitary 1,6 i Outlandera 2.0
yeti65
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 3486
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Zegrze Pd
Prawo jazdy: 29 11 1984
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: Duster 2021, Courier 2020
Silnik: 1.0 100KM 1.5D 100KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Manualna

18 Wrz 2022, 21:33

Witam :

Goal,było pytanie,jakie wiertła i gdzie wiercić ,wewnątrz i na zewnątrz, czy tylko w klapkach na zewnątrz.
Olo1
Nowicjusz
 
Posty: 4

18 Wrz 2022, 21:43

Robimy dokładnie jak AngryFox opisał wiercimy w tylnich zaslepkach a górę wycinamy
Co do wiertła to ja zastosowałem 6mm
goal2
Nowicjusz
 
Posty: 5

19 Wrz 2022, 19:05

Witam : Zaślepiam te wloty i wiercę otwory , w środku też nawiercam jak na zdjęciu czwartym od góry - od kolegi AngryFox. To moja kierownica powietrza, dotknąłem od góry wewnątrz i są ślady - tam też nawiercam jak na zdjęciu czwartym.
Olo1
Nowicjusz
 
Posty: 4