2.5 tdi Pompowtryski

01 Lut 2021, 09:10

Witam wszystkich. Jestem tutaj nowy ponieważ od niedawna jestem posiadaczem multivana z 2004 roku. 2.5 tdi 130 koni.
Mój Problem jest następujący: na piątym cylindrze wytarł się wałek rozrządu i to jest wszystko jasne ale nie wiem czy przy okazji nie wyciągnąć pompowtrysków i nie wymienić uszczelek. Zaznaczam że silnik nie kopcił,normalnie odpalał tylko stukał w filtr powietrza. Przebieg 260000 km. Boje się ruszać coś co działa ale nie wiem czy przy tym przebiegu to już nie profilaktycznie. Będe wdzięczny za fachowe rady.
Pozdrawiam
mskiba7
Nowicjusz
 
Posty: 4
  • 01 Lut 2021, 11:22

    Nie ma sensu tego dotykać moim zdaniem. Zmienić wałek i na tym koniec
    To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
    Kao
    Moderator
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 16747
    Zdjęcia: 107
    Miejscowość: Francja
    Przebieg/rok: 40tys. km
    Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

    01 Lut 2021, 19:00

    Dziękuje za szybką odpowiedź. Też tak Myśle.
    Pozdrawiam
    mskiba7
    Nowicjusz
     
    Posty: 4

    01 Lut 2021, 22:18

    Ocenić wizualnie stan płaszczyzn popychaczy zaworów na tym cylindrze jak i innych. W przypadku widocznych śladów nienaturalnego zużycia - wymienić. Ocenić czy w oleju nie ma opiłków metalu. Jeśli są to intensywnie przepłukać układ olejowy. Inaczej sama wymiana wałka rozrządu będzie bezsensowna.
    Nie odpowiadam na problemy na PW
    bonifacy
    Stały forumowicz
     
    Posty: 4971
    Zdjęcia: 0
    Prawo jazdy: 01 01 1981
    Auto: Fabia II , Fabia II
    Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Kombi
    Skrzynia biegów: Manualna

    02 Lut 2021, 08:23

    Dziękuje za odpowiedź. Oczywiście popychacze wymienie też tylko zapomniałem napisać. O opiłkach nie pomyślałem. Dziękuje bardzo.
    Pozdrawiam
    mskiba7
    Nowicjusz
     
    Posty: 4

    02 Lut 2021, 08:27

    Jeszcze jedoch. Jaki olej? 0w30 czy 5w30 ?
    mskiba7
    Nowicjusz
     
    Posty: 4
    • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

      Schemat kostki ISO - podłączenie przewodów
      Jak podłączyć kostkę ISO? Zapewne sporo Was zastanawia się nad tym od czego są poszczególne piny w zespolonej kostce. Postaram się to wyjaśnić i wrzucić schemat (jest on już na forum ale ciężko go w tej chwili znaleźć) ...

    02 Lut 2021, 08:47

    5w. :ok:
    To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
    Kao
    Moderator
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 16747
    Zdjęcia: 107
    Miejscowość: Francja
    Przebieg/rok: 40tys. km
    Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

    02 Lut 2021, 12:52

    Polecam zrobić płukankę np tec2000, powinna poradzić sobie z opiłkami.
    malmon3
    Aktywny
     
    Posty: 302

    02 Lut 2021, 13:17

    malmon3 napisał(a):powinna poradzić sobie z opiłkami.
    :shock: że w jaki sposób? Rozpuszczą się?
    To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
    Kao
    Moderator
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 16747
    Zdjęcia: 107
    Miejscowość: Francja
    Przebieg/rok: 40tys. km
    Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4