37tyś. zł - auto a mocą.

09 Maj 2014, 20:12

Witam przymierzam się do kupna mojego drugiego auta. Na chwilę obecną jeżdżę Passatem B5 1.9TDi 115km (FULL opcja) i średnio mi ten VAG podchodzi.

Na nowy samochód mam 37tyś zł na sam samochód.
Myślałem o:
*BMW e60 3.0d sedan 2003-2005 - podobno bardzo dobry motor i piękne auto
*BMW x5 3.0d suv 2002-2004 - poprostu Mi się podoba
*AUDI A6 C6 (ale raczej odpada z brak dobrego silnika DIESEL) 2003-2005
*Alfa Romeo 159 2.4d sedan - kombi 2006- ... podobno z 156 nie ma nic wspólnego
*Citroen C5 IIIgeneracji 2.7HDi - sedan 2008- ... piękny, przestronny, młody tylko że dużo na temat tego auta nie wiem tyle co obawiam się Marki chodź z nią nigdy do czynienia nie miałem.

Sedan, SUV, zrywny motor, wygody, długie trasy(robię w ciągu parę tras PL - NL (1200km), jestem młodym człowiekiem chcę kupić auto na dłuższy czas 4-5lat.

Jedne są starsze ale bardziej wytrzymałe a drugi młode auta mniej prestiżowych marek ale też bardzo przyzwoite. Najbardziej jestem skłonny ku nr. 1. e60 2. Citroen C5

Robię rocznie z 20tyś. km

Ma ktoś może receptę na ten przypadek?
Proszę o Wasze uwagi i propozycje.
novvy91
Nowicjusz
 
Posty: 33
Prawo jazdy: 11 07 2009
Przebieg/rok: 18tys. km
Auto: VW Passat B5
Silnik: 1.9TDI 115
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

09 Maj 2014, 20:19

dlaczego zawsze jak ktoś pisze, że ma dobrze wyposażonego Passka B5 to pisze dodatkowo "full opcja" :mrgreen:
Ja bym celował w BMW e60 jak lubisz jeździć "sportowo" i ma świetnego diesla albo C5 jeśli auto ma być komfortowe ale 3,0HDI, bo jest lepszy
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

09 Maj 2014, 20:25

Zobacz na Crome 2.4 JTD oraz Sonate
Koniu
Forumowicz VIP
 
Posty: 18296
Zdjęcia: 4
Miejscowość: obecnie Fulda
Auto: Mondeo // Astra

09 Maj 2014, 20:32

he he nie chciałem napisać "mam Passata w Highline" . No i tu właśnie jest problem, a jak jest z kosztami utrzymania takich aut?. Porównywać markę BMW do Citroena jest bezsensu tylko że jedne auto jest z 2003roku a drugie z 2009 więc moje pytanie czy różnica jest duża?

Mowa o e60 i Citroenie C5
novvy91
Nowicjusz
 
Posty: 33
Prawo jazdy: 11 07 2009
Przebieg/rok: 18tys. km
Auto: VW Passat B5
Silnik: 1.9TDI 115
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

09 Maj 2014, 20:36

Różnica jest bardzo duża, bo e60 mimo, że starsze to bardzo skomplikowane i napchane elektroniką. Nawet zmiana przebiegu nie jest prosta, bo zapisuje się on nawet w amortyzatorach. Kolejna wada to to, że mnóstwo aut jest po wypadkach i sprowadzonych na handel w opłakanym stanie. Na tym aucie się nie oszczędza.

C5 jest pewniejszą opcją i nie taką nudną ale e60 ciekawszą jak nie oszczędzasz - tak to można opisać.
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

09 Maj 2014, 20:52

Dobrych parę lat temu jechałem z ojcem jego PASSATEM B3 1.9TD(prosty, niezawodny) i mówił abym nigdy nie brał Citroena bo to auta napchane po brzegi elektroniką, miał kiedyś Citroena BX który posiadał hydropneumatyczne zawieszenie, mówił że samochód płyną po drodze tylko problem był w tym że nie nadążał wymieniać "GRUCH", tylko czasy się zmieniają tak jak i samochody. Mam co się obawiać co do tego zawieszenia III generacji jak i elektroniki? Zdaję sobie sprawę że czasy rzeczy niezawodnych minęły.

Fiat i Sonata odpadają - kwestia gustu.


Ostatnio ten samochód przykół moją uwagę:
[link do oferty na Allegro wygasł] Silnik 2.7HDi, 3.0HDi prawie nie ma.
novvy91
Nowicjusz
 
Posty: 33
Prawo jazdy: 11 07 2009
Przebieg/rok: 18tys. km
Auto: VW Passat B5
Silnik: 1.9TDI 115
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Jak Toyota nauczyła świat wydajnej produkcji
    Toyota stała się pierwszym producentem na świecie, którego roczna produkcja przekroczyła 10 milionów aut. Toyota Corolla – samochód, który zmotoryzował japońską klasę średnią – jest ...

09 Maj 2014, 20:54

C5 tez juz jest napchana elektronika i to raczej bardziej awaryjna niz w BMW.
Ale i tak sklanialbym sie ku Citroenowi, z racji tego ze w e60 jestes skazany na poczatek produkcji, a wiec statystyczne e60 bedzie mialo 3krotnie wyzszy przebieg (obstawiam 300-400tys) od statystycznego citroena, a 3.0d nie nalezy do silnikow tanich w obsludze.
Yankee
Aktywny
 
Posty: 402
Prawo jazdy: 01 12 2005
Przebieg/rok: 19tys. km
Auto: Skoda Octavia
Silnik: 1.8 TSI 180KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Liftback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2017

09 Maj 2014, 20:57

serwis tego zawieszenia to wymiana płynu hydraulicznego i tyle. Nie ma typowych elementów jak w konwencjonalnym zawiasie więc się nie zepsują. Jak przestrzega się terminów wymiany i zaleceń serwisowych to się nie psuje
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

09 Maj 2014, 21:18

Przeglądając na szybkiego opinie i artykuły na temat zawieszenia hydropneumatycznego muszę powiedzieć że jestem zdziwiony, wygląda na to że eksploatacja i w razie czego naprawy nie powinny być kosztowne a komfort i wygoda jest ogromna. Dodając do tego że szukam w miarę pewnego auta które ma mi posłużyć parę dobrych lat nie wydając majątku na naprawy idealnym rozwiązaniem był by Citroen C5.

Tylko teraz jaki Silnik? Nigdy nie brałem pod uwagę benzynowego, ale patrząc na gamę tych motorów nie ma w czym wybierać. Za to lista wysoko prężnych motorów jest już obszerniejsza gdzie słkłaniał bym się ku 2.0 HDi FAP 163KM --- 2.7 V6 HDi FAP 204KM --- 3.0 V6 HDi Biturbo FAP 241KM , jest też 2.2 HDi FAP 204KM który odpada ze względu na cenę auta.

Za którym powinienem się rozglądać? Spalanie rzędu 9litrów mnie nie przeraża, ciekawi Mnie koszty eksploatacji.
novvy91
Nowicjusz
 
Posty: 33
Prawo jazdy: 11 07 2009
Przebieg/rok: 18tys. km
Auto: VW Passat B5
Silnik: 1.9TDI 115
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

09 Maj 2014, 21:19

Ogólnie hydropneumatyka wytrzymuje ok 150k km więc targedii nie ma. :wink: Koszty wymiany porównywalne ze zwykłym zawieszeniem :)
Co do tego, to chyba 2.7 HDI nie należał do udanych
Koniu
Forumowicz VIP
 
Posty: 18296
Zdjęcia: 4
Miejscowość: obecnie Fulda
Auto: Mondeo // Astra

09 Maj 2014, 21:29

kon146 napisał(a):Ogólnie hydropneumatyka wytrzymuje ok 150k km więc targedii nie ma. Koszty wymiany porównywalne ze zwykłym zawieszeniem
Co do tego, to chyba 2.7 HDI nie należał do udanych


Właśnie na temat tego silnika dużo znaleść nie mogę, czy te silniki były w Peugeot 407? Identyczne? Na wstępnie znalezionego artykułu czytam "Przechodząc do kwestii silników, na wstępie odradzamy diesle 2.2 i 2.7, bo z racji swojej skomplikowanej konstrukcji generują kolosalne koszty serwisowania"
novvy91
Nowicjusz
 
Posty: 33
Prawo jazdy: 11 07 2009
Przebieg/rok: 18tys. km
Auto: VW Passat B5
Silnik: 1.9TDI 115
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

09 Maj 2014, 21:35

O ile dobrze pamiętam to są diesle z 607 a to auto lekko mówiąc było kiepskie, silniki też właśnie te diesle 2.2 i 2.7
Koniu
Forumowicz VIP
 
Posty: 18296
Zdjęcia: 4
Miejscowość: obecnie Fulda
Auto: Mondeo // Astra

09 Maj 2014, 21:43

W Niemczech hydropneumatyka w C5 bez kompleksowej wymiany wytrzymuje średnio 250-300kkm (!), ale w obsłudze jest znacznie droższa od konwencjonalnego zawieszenia, chyba że naprawiasz na używkach. Jeśli już po 150 tysiącach domaga się wymiany, to musiała być nieźle katowana.
2.7 HDi jest droga w obsłudze i wcale znowu nie taka dynamiczna. Ogólnie gra nie warta świeczki. Odsyłam jeszcze do artykułu o Citroenie C6 (sporo rzeczy dotyczy też C5-tki):
citroen-c6-vt72926.htm
Geniodekt
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 1022
Zdjęcia: 299
Przebieg/rok: 23tys. km
Auto: Impreza/Volvo S80
Silnik: 2.0 160/2.9 202
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2006

09 Maj 2014, 21:50

Najrozsądniejszy wydaje się 2.0 160km

Tylko że znaleźć Sedana w takiej specyfikacji jest bardzo ciężko. Zawsze coś, nigdy nie myślałem że kupno auta to taki problem.
novvy91
Nowicjusz
 
Posty: 33
Prawo jazdy: 11 07 2009
Przebieg/rok: 18tys. km
Auto: VW Passat B5
Silnik: 1.9TDI 115
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

09 Maj 2014, 22:30

Za tą kase to tylko rocznik 2008. Citroeny dobrze trzymają cene. Uważaj na samochody z zachodu. Bardzo dużo polisingowych(to akurat na plus) i 90% z tych samochodów są z wałkiem na VAT.
grzegorzd92
Aktywny
 
Posty: 311
Miejscowość: Małopolskie
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Fiat Brava
Silnik: 1.2 82
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2000