A propo reduktora Tomasetto

A propo reduktora Tomasetto

06 Maj 2011, 14:23

Witam posiadam reduktora tomsetto zalozony w 2003 roku <tak podaje homologacja> nie wiem ktorej generacji jest to gaz 1 czy 2. Posiada on 2 sruby wylacznie na reduktorze.Jedna szesciokątna mniejsza,oraz druga okragla analogicznie troszke wieksza. na wężach nie mam zadnych innych srub. sa tylko te 2. Moje pytania to
1. czy po tych danych da sie zdeklarowac ktorej generacji jest to gaz?(butla w kole)
2.czy mniejsza sruba szesciokatna jest od (tylko i wylacznie)regulacji biegu jałowego? Gdyz gdy ja skrecam do pewnego momentu to obroty zaczynaja spadac a gdy wykrecam to obroty ida do gory i nie ma falowania obrotow. Ponadto duzo zwiekszy sie spalanie przy mocno odkreconej tej srubie? bo jak sie domyslam ona reguluje mimowolny przeplyw gazu ? Robilem testy i przy dosc mocno odkreconej srubie za niecale 9 litrow lpg zrobilem 50km w miescie samochodem 2.0 131 hp, ale nie mialem zadnych problemow z biegiem jalowym jak sie zdarzalo wczesniej(falowanie obrotow)
3. od czego jest druga sruba ? od regulacji mieszanki? od natezenia membran ? Gdy skrecilem ja całkowicie to samochod nie zgasl ale byl straszliwie mulowaty, oraz wraz z wykrecaniem tej sruby wzrasta czulosc pedalu gazu
4.Mozliwe jest ze zbytnie
a)odkrecenie
b)zakrecenie
tej sruby moze spowodowac wieksze spalanie. Jesli tak to w ktorej granicy skrecenia czy odkrecenia znajde mniejsze spalanie:P. ponadto czy jest zagrozenie dla uszczelki pod glowica zbytnim skreceniem tej sruby?
4.Czy samochod bedac na lpg musi miec taki sam poziom obrotow przy jednostajnym nacisku na pedal gazu jak na benzynie ?Bo gdy trzymam 3tys obrotow na benzynie , wciskam przycisk przelaczenia na lpg to obroty spadaja mi gdzies do 2.5tys a poziom wcisniecia pedalu gazu jest taki sam jak na benzynie
5.Czy tego typu "uklad" mozna podlaczyc pod kompa wg homologacji napisane jest ze uklad.elektroniczny-Bingo S
6.Ponadto nie znalazlem sruby/zaworu do spuszczania syfu chyba ze naprawde jest gdzies skrzetnie ukryta
7.jak wg. was ustawic te sruby ?

Przede wszystkim zalezy mi na oszczednosci :)

Dzis badz jutro dam zdjecia

Dziekuje za przeczytanie mojego wywodu przeczytalem juz mnóstwo artykułow wiec prosze mnie nie odsylac do nich, gdyz wiele mi one pomogly ale chce raz a dobrze to sobie wszystko wyjasnic.
Skory do nauki laik :)

Image
Image
Image

A wiec od czego wg was sa nastepujace sruby ?

Mi sie wydaje ze "B" to regulacja jalowego a "A" od membran?
manifest6
Nowicjusz
 
Posty: 3
Rejestracja: 23 Kwi 2011, 18:39
Miejscowość: Białystok

Re: A propo reduktora Tomasetto

10 Maj 2011, 19:29

w uproszczeniu śruba A jest do regulacji wydajności reduktora podczas zmiany podciśnienia (dodania gazu), a śruba B od regulacji składu mieszanki na biegu jałowym. Jeśli na przewodzie gazowym idącym od reduktora do silnika masz silniczek krokowy (takie czarne z czterema kabelkami) to znaczy, że masz instalację II generacji.

P.S. Kręcenie tymi śrubkami na ,,pałę,, może spowodować nawet uszkodzenie silnika.
Migaz
Zaawansowany
 
Posty: 911
Rejestracja: 01 Lut 2009, 18:45
Miejscowość: warszawa
Auto: Mercedes
Silnik: m104
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 1994
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Pakiet tuningowy TRD dla nowego Lexusa CT F SPORT Pakiet tuningowy TRD dla nowego Lexusa CT F SPORT
    Japońska firma TRD, dostawca fabrycznych rozwiązań tuningowych dla Lexusa, przygotowała zestaw akcesoriów do tuningu nowej wersji hybrydowego kompaktowego hatchbacka Lexus CT F SPORT. TRD oferuje elementy zestawu aerodynamicznego ...
    Pajero Owners Club wyprawa na Korsykę Pajero Owners Club wyprawa na Korsykę
    Już w najbliższy piątek rozpoczyna się wyprawa na francuską wyspę Korsykę organizowana przez klub miłośników terenowych samochodów Mitsubishi - Pajero Owners Club. Ekspedycja, podczas której zaplanowano ...

  •  
    • Warto przeczytać
    • VW Passat CC
      Tuning Mazda, przezentacja, dym, woda
      S2020005
      GTP Light